Je mooiste zin van de dag

197 reacties [Laatste bericht]
    Appel
    Laatst aanwezig: 4 weken 3 dagen geleden
    Sinds: 27 Sep 2006

Je mooiste zin van de dag

Om ook iets van het NaNoWriMo-werk te kunnen laten zien zonder meteen hele lappen te plaatsen, lijkt het me leuk om in dit topic 'mooiste zinnen van de dag' te verzamelen. Plaats hier elke dag de zin die jij het mooist vindt. Eventuele uitleg over de context, als nodig, is welkom. Reacties op mooiste zinnen mogen wat mij betreft ook in dit topic, maar laten we het overzichtelijk houden: plaats mooiste zinnen vetgedrukt zodat degene die niet alles eromheen wil lezen, je mooiste zin er zó uit pikt.

Ik doe zelf niet mee met de officiële NaNoWriMo, hoewel ik het heel leuk vind dat in een voor mij drukke schrijfperiode meer mensen zo aanpoten, dus ik zal hier vooral meelezen!

I stay, I pray, see you in heaven - one day

Cnuf
    Laatst aanwezig: 2 weken 3 dagen geleden
    Sinds: 31 Dec 2006

Edelachtbare, het spijt me, deze dame werkt mij al drie jaren voortdurend op mijn zenuwen, ik snap niet dat ik ooit verliefd op haar heb kunnen worden.

Waus
    Laatst aanwezig: 12 uren 25 min geleden
    Sinds: 13 Dec 2006

@Cnuf, lol smile

Nadat een ramp net afgewend is:

Nichtje huilt. Verder is het stil.

"I make good grilled cheese." - Justin Bieber

sgoojur
    Laatst aanwezig: 30 weken 6 dagen geleden
    Sinds: 28 Sep 2009
    Cnuf schreef:

Edelachtbare, het spijt me, deze dame werkt mij al drie jaren voortdurend op mijn zenuwen, ik snap niet dat ik ooit verliefd op haar heb kunnen worden.

big grin big grin xsg

De Aarde is het gekkenhuis van een andere planeet
    (Deze uitspraak is van ...?)

Four Seasons
    Laatst aanwezig: 8 uren 54 min geleden
    Sinds: 29 Apr 2008

"Ik ben hier om u te begeleiden tijdens uw reis en al uw vragen te beantwoorden, ik kom immers uit het Land van de Alwetendheid." (ik doe alleen niet mee met NaNoWriMo, mag ik dit dan wel plaatsen?)

Take each man's censure, but reserve thy judgment. (William Shakespeare, Hamlet)

jascha
    Laatst aanwezig: 4 weken 3 dagen geleden
    Sinds: 2 Aug 2009

Niet door één deur kunnen: Dat wringt. "Zullen we eerst eens proberen één voor één naar binnen te gaan?"

muchacha
    Laatst aanwezig: 9 weken 18 uren geleden
    Sinds: 10 Dec 2007

Jaren later, toen ze elkaar terugzagen in het bordeel dat achter hun theaterhuis lag, besloten ze het logboek te gaan ophalen en elkaars verslagen te lezen.

Miss Moneypenny
    Laatst aanwezig: 4 dagen 16 uren geleden
    Sinds: 14 Mrt 2009

Leuk initiatief Appel!

@Jascha: Leuk gevonden. big grin

Ik kan niet kiezen, daarom zijn het er twee geworden die ik er vandaag in het kader van NaNoWriMo heb uitgerammeld (genre: chick lit)

"Ik kan me vergissen, maar het klinkt alsof ze zojuist heeft ontdekt dat een familie kakkerlakken intrek heeft genomen in haar walk-inn closet."

"Het valt me nu pas op dat Floors vader erg veel lijkt op Donald Trump. Gelukkig lijkt haar moeder niet op Ivana. Eerder op een oudere versie van Floor zelf. Dat wil zeggen: slank, chic, duur kappershaar en een dikke laag 'natuurlijke' make-up. En uiteraard goed geconserveerd met dank aan Oompje Chirurg."

Je bent zo leuk als je laatste column
    Miss Moneypenny blogs

Miss Moneypenny

@ Muchacha: Hahaha. Ik ben benieuwd in wat voor context dit staat. Ik vind hem erg gevat.

Miss Moneypenny blogs

muchacha

@miss Moneypenny: het bordeel als context moet nog uitgewerkt worden. Daar ben ik zelf ook heel benieuwd naar... Voorlopig speelt het verhaal zich enkel af in het theater. De hoofdpersonages die in bovenstaande zin nog eenmaal terug willen keren om hun logboek op te halen, zijn vandaag ter wereld gekomen als Siamese tweeling. Zware bevalling was dat, vooral voor mij.

Ik merk aan jouw zinnen dat we in een geheel verschillend genre zitten. Ik hou wel van die 'natuurlijke make-up' van jou.

Ik ben in ieder geval blij dat ik aan dit avontuur begonnen ben. Ik hoop dat dat morgen nog steeds het geval zal zijn, voor mezelf en alle andere deelnemers.

Tja
    Laatst aanwezig: 14 uren 56 min geleden
    Sinds: 4 Mei 2009

'Moeder natuur heeft me een beschermende vetlaag meegegeven zoals jullie kunnen zien.'
    'Moeder natuur of moeders etenspot?' lachte B.

Waar je ook bent, 'Ik zal je vinden'.

janhartsema
    Laatst aanwezig: 2 jaren 28 weken geleden
    Sinds: 27 Sep 2009

Hoewel
    Resultaten uit het verleden
    Geen garantie bieden
    Voor de toekomst
    Wil ik je
    Vanaf deze plaats
    Een hartelijk & welgemeend
    Van harte beterschap wensen

jan

jolandapikkaart
    Laatst aanwezig: 45 weken 1 dag geleden
    Sinds: 3 Sep 2009

Gisteren Het dreigende water was ver van haar vandaan. Haar handen reikten naar de koude brugreling.

Jolanda Pikkaart

www.schrijven.net

Anoukboek
    Laatst aanwezig: 1 jaar 16 weken geleden
    Sinds: 24 Nov 2008

Alsof ik door haar opgeslokt werd, verorberd, gedigesteerd en in een volledig andere samenstelling werd uitgebraakt.

Wees maar jezelf, er zijn al zoveel anderen (Loesje)

Dries Arnolds
    beheerder
    Laatst aanwezig: 9 uren 39 min geleden
    Sinds: 9 Nov 2004

Alleen Nanowrimo mensen. Ik zie een paar dingen waarvan ik vermoed dat het geen Nanowrimo citaat is.

yǒu qíng rén zhōng chéng juàn shǔ - Chinees gezegde

Marjan B.
    Laatst aanwezig: 1 dag 17 uren geleden
    Sinds: 17 Aug 2007

Dit is een van de mijne vandaag:

Het rook in de kamer naar oude vrouwen, vond Lodewijk. Een mengeling van au de cologne, muffe kleren en vermolmde boomstammen. Of misschien was dat wel typisch de geur van Grootmama.

Twitteren doe ik ook: kom maar eens langs op http://twitter.com/marjanbrouwers

Miss Moneypenny

Nou ja, 'mooiste' zin zou ik het niet willen noemen. Leuk vind ik hem wel. Het is de laatste zin van een emotionele scene.

"Ik kan Rick wel zoenen. Maar dat doe ik niet. Er zit aangekoekt snot over mijn hele gezicht."

Miss Moneypenny blogs

muchacha

Hey Miss M, die aangekoekte snot, je gebruikt wel heel 'natuurlijke make-up' op je personage vandaag... stick out tongue
    Het lijkt me een heel grappig verhaal te worden.

Hier is er één van mij:
    'Daar, in die kleine duistere bestofte gang, leerden Amelie en Gaston wat er verder gebeurde in het hoofd van de toeschouwers wanneer het toneel verduisterd werd of als het doek zich sloot na een scène waarbij twee geliefden elkaar hartstochtelijk in de armen vielen.'

Miss Moneypenny

Dank je, Muchacha. Tja, ik lijk wel wat te hebben met gezichts-smeersels, haha.

Jouw zin is een juweeltje! Ook heel romantisch.
    Toch knap hè, dat dit soort prachtige zinnen eruit rollen terwijl je eigenlijk voornamelijk bezig bent met 'meters maken' tijdens NaNoWriMo. Fijn om te weten dat een creatieve geest onder druk nog steeds mooie zinnen kan schrijven. wink

Miss Moneypenny blogs

jolandapikkaart
    Laatst aanwezig: 45 weken 1 dag geleden
    Sinds: 3 Sep 2009

en de zin van gisteren:

‘Sorry’, fluisterde Eva nog naar de deur nadat hij dicht was gevallen. Waarvoor wist ze zelf eigenlijk ook niet.

Die van vandaag ga ik zo schrijven ;-)

Jolanda Pikkaart

www.schrijven.net

Odile
    Laatst aanwezig: 8 uren 2 min geleden
    Sinds: 24 Aug 2006

Ik betaal met mijn geest, die onder het niet te dragen gewicht van mijn identiteit opgeeft.

De hemel is blauw zoals een sinaasappel.
    (Paul Eluard)

muchacha

ik ben al klaar voor vandaag, wat een fijn gevoel...
    Hier is mijn 'mooiste' van deze ochtend:

'En de geur, de smaak, de damp, het warme gevoel in hun monden, het was alsof ze weer aan Julia's borsten lagen, alsof ze nieuw op de wereld waren, alsof ze nog geen tweeling waren, maar één wezen, met twee monden, maar één van smaak, van gevoel, van tastzin.'

Anoukboek

Hemel en hel lagen dicht bij elkaar, voor je het wist was je van de een in de ander beland.

Marjan B.
    Laatst aanwezig: 1 dag 17 uren geleden
    Sinds: 17 Aug 2007

Toen het levenloze lichaam van haar kleinzoon de volgende dag werd thuisgebracht had ze passend geschokt gereageerd.

Twitteren doe ik ook: kom maar eens langs op http://twitter.com/marjanbrouwers

Cnuf
    Laatst aanwezig: 2 weken 3 dagen geleden
    Sinds: 31 Dec 2006

Toen ze er eenmaal waren bleek het paleis net gesloten te zijn, het was al eind van de middag en de suppoost hield zich bezig met het keer op keer opnieuw rechtleggen van de audio-tours.

muchacha

De schrijversochtend zit er op. Het prozaïsche deel van de dag kan beginnen.
    Hier is mijn 'zin van de dag'

De paraffine die ze gebruikten om in de keuken de verse jam af te dekken, liet zich gemakkelijk kneden naar de vorm van het oor en werd een vast attribuut in de zakken van Amelie en Gaston.

Anoukboek

Dat was een eenzame tijd voor Marrije geweest, met een leeg gat waar haar moeder hoorde te zijn en een vader die zich had opgesloten in herinneringen waar hij nauwelijks meer uit leek te kunnen komen.

Set
    Laatst aanwezig: 2 weken 1 dag geleden
    Sinds: 26 Okt 2005

"We waren armen en benen en monden en tongen en geluk en liefde.
    Voor een ogenblik."

Niet van vandaag, maar van eergisteren, aangezien ik nu pas bijlees...

Tja
    Laatst aanwezig: 14 uren 56 min geleden
    Sinds: 4 Mei 2009

'Hoe is het inde cabine?' vroeg de piloot.
    'Heel gezellig. De mensen liggen om de haverklap in een deuk. Vooral om dat er een lijk in het toestel ligt.'

Waar je ook bent, 'Ik zal je vinden'.

Majanne
    Laatst aanwezig: 4 weken 2 dagen geleden
    Sinds: 8 Dec 2008

Vrijgezelle fee in goudkleurige halterjurk compleet met sleep en juwelen, sjiek opgestoken haar, perfect in de make-up, ontmoet droomprins die halfblind de eerste beste toiletgelegenheid is ingestrompeld en wat zegt ze… ‘Dit is de dames.’

-

Vroede vrouw aan het woord

ludieke
    Laatst aanwezig: 5 dagen 18 uren geleden
    Sinds: 26 Apr 2009

Ik heb ook snot geproduceerd vandaag;

Ruwe knapen die met één smerige vinger een neusgat dichtknepen en door het andere dik groengeel snot in het zand spoten zodat er putjes ontstonden.

ik denk wel dat ik hem nog wat ga bijstellen in de toekomst....al hou ik wel van het beeld.