Hoe klinkt een moderne telefoon?

13 reacties [Laatste bericht]
    Irene1982
    Sinds: 5 Jan 2010

Hoe klinkt een moderne telefoon?

Vraagje:

Hoe zouden jullie een moderne telefoon laten klinken? En moet dit geluid dat tussen aanhalingstekens? Of zouden jullie het helemaal anders omschrijven? Ik dacht zelf dat ik het geluid wilde laten horen, voor de afwisseling. Maar "tringgg" klinkt als een telefoon uit 1980... Mijn verhaal speelt zich af in de nabije toekomst.

Alvast bedankt!!

Het loeiend vuur zal ze niet schroeien; het zal ze zelfs niet raken, en hun voedsel zal ochtenddauw zijn. Door de takken zullen zij een nieuwe zon zien ontbranden als de wereld eindigt en opnieuw begint. Völuspá

Via
    Sinds: 12 Jan 2010

Piepelepiepelepiep! big grin

jascha
    Sinds: 2 Aug 2009

Tegenwoordig hebben veel mensen de telefoon op trilstand staan. De telefoon begon te trillen...

Zjors
    Sinds: 3 Jan 2005

Mijn telefoon klinkt als volgt als iemand belt: 'Ding-dong-ding, dames en heren, over enkele ogenblikken gaat deze mevrouw een telefoon aannemen'.

Irene1982

Ik heb het over een vaste telefoon... sorry! Ik snap dat een mobiele telefoon als alles kan klinken. Maar toch bedankt voor jullie reacties.

Het loeiend vuur zal ze niet schroeien; het zal ze zelfs niet raken, en hun voedsel zal ochtenddauw zijn. Door de takken zullen zij een nieuwe zon zien ontbranden als de wereld eindigt en opnieuw begint. Völuspá

Suma
    Sinds: 6 Sep 2007

Ook een vaste telefoon kun je met belgeluiden uitrusten. En als het in de toekomst speelt, waarom is er dan nog een vaste telefoon? Dat is dan volgens mij heel ouderwets en niet meer gebruikelijk. Als hij er wél nog is, dan kun je hem als een belletje 'laten rinkelen' als aanduiding dat het zo ouderwets is.

Als je beter kijkt, zie je meer en kom je jezelf tegen.
    Geef woorden aan gedachten. Dan hoor je ze beter.

taya22
    Sinds: 28 Jan 2010

iets als
    'piedelie piedelie' (of klinkt alleen de telefoon van scribbly zo?)

De zon schijnt. Met een gele bol, staand in de blauwe hemel.
    Maar pas op, de zon liegt! Voor je het weet, zie je: De zon schijnt!
    ...Schijn bedriegt.

Dries
    Beheerder
    Sinds: 9 Nov 2004

Mijn vaste telefoon heeft eigenlijk dezelfde soort deuntjes als een mobiel standaard heeft. Iets klassieks, iets dansbaars, iets irritants smile

yǒu qíng rén zhōng chéng juàn shǔ - Chinees gezegde

Rhune
    Sinds: 30 Sep 2009

Onze vaste telefoon heeft zo'n -je wordt er enorm zenuwachtige van- muziekdeuntje. Je kan het ook op zo'n enorme saaie 'tring tring' zetten.
    Of het tussen aanhalingstekens moet zou ik eigenlijk niet weten, maar mijn hp maakt op een gegeven moment wel zo'n onnozel 'hungh' geluid en dat heb ik wel tussen aanhalingstekens gezet. (maar ja het is dan wel een mens die dat geluid produceert en geen ding.)

Elk kind wil eigenlijk alleen maar lief gevonden worden.

Appel
    Sinds: 27 Sep 2006

Geluidjes (boing, tring, paf) zet je volgens mij bij voorkeur cursief.

I stay, I pray, see you in heaven - one day

MichaM
    Sinds: 13 Feb 2007

Geluidjes moet je sowieso niet uitschrijven als het voor lezers van zes jaar en ouder is stick out tongue Maar da's mijn mening.

Micha Meinderts - Sociaal dyslect heeft een nieuwe website!
    "De nacht was gevallen en Arthur veegde de scherven bij elkaar." | "Ik ben niet lui, ik bespaar energie." | "Nederlands is makkelijker als je denkt."

Appel
    Sinds: 27 Sep 2006

O, ik vind dat het wel grappig kan zijn. Kan niet zo gauw een voorbeeld bedenken maar juist gebruikt, ja, het kan wel.

I stay, I pray, see you in heaven - one day

Irene1982

OK dank jullie wel.

Nou, ik heb dus ook (in een heel ander hoofdstuk) een taxi die aankomt... Ik zal nog eens even bedenken wat te doen daarmee, of ik het weghaal of laat staan. Bedankt!!

Via
    Sinds: 12 Jan 2010

Ik ben dól op onomatopeeën. big grin