Mijn verhaal, wie kan mij helpen? aub
- login of registreer om te reageren
Mijn verhaal, wie kan mij helpen? aub
Dag beste mensen,
Ik ben al een tijdje met het gevecht met mijzelf. Ik wil een boek schrijven over een waargebeurd verhaal. Een verhaal met veel passie en realiteit. De verhaal die mij iedere dag doet denken aan die prachtige personage, de heldin in mijn woorden. Maar in mijn eentje kom ik er lang niet. Ik ben een meid van 24 en studeer psychologie. Mijn woordenschat is groot en mijn taalvaardigheid voldoende, maar lang niet om een boek te schrijven.
Is er iemand die deze reis samen met mij wilt afleggen, door een boek samen met mij te schrijven? Ik wil het heel graag, het is mijn droom waar ik iedere dag aandenk om dit verhaal op papier te brengen...
Is er iemand die mij kan helpen? Ik wil 't boek heel graag schrijven. Mochten er mensen serieus hiermee willen werken dan wil ik zelfs de script voorleggen.
Liefst,
Meisje24

Dit is niet echt een schrijfgroep die je zoekt. Ik heb hem verplaatst naar oproepen.
Een boek schrijven kost veel, heel veel tijd. Zeker als je het in opdracht schrijft want dan moeten er twee partijen tevreden over zijn. Wellicht is het handig om de volgende vragen te beantwoorden:
- Kun je het niet zelf doen met behulp van deze site?
- Ben je van plan het uit te geven? Heb je daar al ideeën over?
- Staat er een vergoeding tegenover? Aandeel in de opbrengst?
- Gaat degene die je zoekt jou helpen? Of jouw verhaal (her)schrijven?
yǒu qíng rén zhōng chéng juàn shǔ - Chinees gezegde
Ik heb maar een advies. Gooi dat verhaal eerst eens op papier.
Later kun je dan met behulp van deze site en bv schrijfboeken de zaak gaan herschrijven en corrigeren. Echt je kunt het best zelf. Iedereen hier helpt je wel. Mahaaaaar, eerst die eerste versie op papier. Pas dan weet je of je ermee verder wilt.
Plus dat je al schrijvende aan die eerste versie alles wat je hier leest beter zult begrijpen en eventueel ook kunnen toepassen bij het herschrijven.
www.boekengek.com
Ik herken het 'gevecht'... misschien kan ik je helpen, een telefoongesprek lijkt me eerst zinvol kunnen we hier ook ergens prive met elkaar uitwisselen?
"Veel mensen mislukken omdat ze zich niet realiseren hoe dicht ze bij het succes waren toen ze opgaven"
Mijn reactie is ook: hup, schrijven dat verhaal! Als je het dan geschreven hebt, komt de tijd van het herschrijven, het laten lezen aan anderen en er een boek van maken.
Wees maar jezelf, er zijn al zoveel anderen (Loesje)
Als ik alleen al om mij heen kijk of onderweg ben ergens naar toe, stromen de verhalen mijn hoofd binnen. Ik heb mijzelf aangeleerd om een titel op te schrijven en waar het in het kort over gaat, met bijvoorbeeld steekwoorden en/of hele zinnen, dan kun je het laten rusten en als de tijd daar is eraan beginnen, maarik zou als ik jou was er gewoon alleen aan beginnen. als je eenmaal iets op papier hebt gaat het vanzelf. op een gegeven moment kunnen je vingers het niet meer bijhouden (Bij wijze van, natuurlijk). Maar schrijf eerst iets in het kort op dan komt de rest echt vanzelf.
Succes en groetjes Hexcaja
Het leven is als een lichaam, omarm het innig
Als je het moeilijk vind om te beginnen, wat mijn probleem ook altijd is voordat er een letter op papier staat, begin dan methodisch te schrijven.
Ik gebruik een plotplanner.
Ga na hoeveel bladzijden er nog moeten komen zeg: 200; deel dat door 4; 1 deel voor het begin, 2 delen voor het midden en 1 deel voor het einde.
schrijf dan op waar het verhaal globaal over gaat.
Wat is het doel van je boek, maw wat wil je bereiken.
Schrijf je over jezelf of over een ander.
Als het over een ander gaat: schrijf de kenmerken van het karakter op (de goede en slechte kanten van de personage)
wat gebeurt er allemaal met haar; wat zijn de obstakels die haar tegenhouden om b.v. gelukkig te worden of wat er precies is gebeurt. Inleven in de persoon als het niet over jezelf gaat.
Het is moeilijk om je advies te geven als het verhaal niet bekend is.
Het beste advies is eigenlijk: gewoon beginnen met schrijven. Geeft niet wat als er maar een begin is, daarna kun je teruglezen en reviseren.
succes
Weet je, meisje24, niet alleen het resultaat, maar ook de reis telt.
Schrijven is oefenen, proberen, uitvlakken en opnieuw beginnen.
Vallen en opstaan, tot je tevreden bent.
Dan is het verhaal echt van jou.
www.ingridbilardie.nl
Hallo meisje24,
Hoewel ik het erg eens ben met voorgaande reacties, zou ik toch wat dingen aan je willen vragen. Zou je je PB aan willen zetten, zodat ik je een persoonlijk bericht kan sturen?
Een woord, Volgt een woord, Volgt een woord, Het schrijven vanzelf, Gedachten te over.
-Mies.