NaNoWriMo 2011, wie is er van de partij?
- login of registreer om te reageren
9 september 2011 - 18:53
NaNoWriMo 2011, wie is er van de partij?
Zoals de titel al zegt, wie gaat zich dit jaar wagen aan de 50k woorden? Waar ga je aan werken, een nieuw idee of verder met iets ouds? Het is alweer over 2 maanden!

ik
proberen
. Verder met oude verhaal
(a)
Mijn portfolio op: http://youri-schneider.nl/ en http://youris.bugs.com
Jazeker. Mijn MS Young Adult afschrijven is het doel. En heel stiekem misschien wel een opzetje voor een heuse thriller uitwerken. Go Big or Go Home ;-)
Op 11 maart geef ik een workshop creatief schrijven op Texel! Over plotten, povven, personages en nog meer :-).
NaNoWriMo.... Zucht! Ik hoop dat ik er dit jaar de tijd voor heb! Een idee ligt al klaar, maar ik wil ook een tweede versie van een ander MS afhebben, het liefst vóór november. M'n stinkende best doen dus en dan kan ik meedoen
'Het zijn niet het hoge gras, het stille land, de smetteloze sneeuw, die het beeld van onze jeugd bepalen. Het is veel meer de schokkende wijze waarop de mens kennis maakt met het leven.' Bertus Aafjes, 'De sneeuw van weleer'
Perhaps, perhaps, perhaps...
Bericht uit Bloemrijk is nu beschikbaar bij uitgeverij Parelz.
Schrijvers met verbeeldingskracht: kom naar het Woordenwoud.
Neem ook een kijkje op Chris Hantzen.nl
Ik heb er geen tijd, en geen zin voor, 50.000 woorden zijn me iets te veel voor een maand. Bovendien heb ik al genoeg verhalen liggen
Mho, je hebt er zeker zin in?
"I make good grilled cheese." - Justin Bieber
Jap, vorig jaar werkte het als een trein voor mij! Gewoon van alles verder vrij nemen, en dan knallen
Ik kan haast niet wachten..
Breek de lucht en reis.
Vorige keer was ergens na de 10.000 woorden gestrand. Dit jaar ga ik het helemaal te druk hebben denk ik.
www.biancanederlof.nl
Het lijkt me leuk om een keer mee te doen. 1.700 woorden per dag moet te doen zijn, als je niet al te zeer op kwaliteit hoeft te letten.
Mijn debuutthriller 'Bloedgeld' komt in juni 2012 uit bij De Fontein.
Ik vond het hartstikke leuk om mee te doen.
Heb het 1x zelf gedaan (in een andere maand), en vorig jaar 'officieel' in november.
Weet nog niet wat ik dit jaar ga doen.
www.betoverendschrijven.wordpress.com (Judy's schrijfwerk)
www.judykoot.blogspot.com (Judy's illustraties)
Word vrienden op: www.facebook.com/judykoot
@ Via: Ik ook! Daarom wil ik dit jaar nog een poging doen. Gewoon weer verder met mijn oude verhaal. Elk woord wat ik er meer door schrijf dan anders is meegenomen, je kunt dus niet verliezen! Althans, zo zie ik het. 12.000 woorden in een maand was voor mij ook al een hele prestatie
Breek de lucht en reis.
Het leukste aan NaNo vond ik dat sfeertje, dat je echt met zijn allen in hetzelfde schuitje zit.
.
Schrijven is een individueel proces, zelfs als je contact hebt met andere schrijvers zit iedereen toch altijd weer in zijn eigen project en eigen fase, en houdt iedereen zijn huidige verhaal het liefst voor zichzelf (ik wel tenminste).
Bij NaNo is dat nog steeds zo, maar ga je wel een tijdje gelijk op; je post elke dag je woordenaantal en het is leuk om te zien hoe dat groeit (op het NaNo forum kun je dat mooi in een statistiek zien).
Vorig jaar hadden we hier op het forum ook een topic waarbij je elke dag je mooiste, hilarischte of beroerdste zin kon plaatsen, zo grappig!
Het heeft wel iets gezelligs.
En dan als je de finishlijn haalt, wacht natuurlijk iedereen je op met gejuich, champagne en aardbeien, en een berg cadeaus, en kun je natuurlijk je diploma van de NaNo site downloaden en uitprinten
@ Judy
Wat een leuk idee om op het forum een NaNo-topic te hebben in november! Dat zou mij nog meer motiveren om weer mee te doen. Vorig jaar lukte het mij voor het eerst om 50000 woorden te halen en wat je zegt: de sfeer is alles
'Het zijn niet het hoge gras, het stille land, de smetteloze sneeuw, die het beeld van onze jeugd bepalen. Het is veel meer de schokkende wijze waarop de mens kennis maakt met het leven.' Bertus Aafjes, 'De sneeuw van weleer'
Ik deed twee jaar geleden mee. De 35.000 woorden die ik toen haalde, vormden de basis voor mijn debuut. ('Het naveltheater', een jeugdroman, verscheen dit voorjaar) Ik ben ondertussen bezig aan het manuscript voor een tweede boek. Misschien spring ik wel op de nanowrimo-trein om er wat meer vaart in te brengen.
www.hildevancauteren.com
www.zevendezee.be
http://dorpsdichterdoel.wordpress.com/
Het kan dus ook nog echt wat worden, als je meedoet. Ik ben benieuwd.
Mijn debuutthriller 'Bloedgeld' komt in juni 2012 uit bij De Fontein.
@muchacha
Wat leuk om te zien dat een NaNoWriMo begin tot zoiets moois kan komen!
Ik ben nog volop bezig met het herschijven van mijn NaNo van vorig jaar, dus ik sla een jaartje over. Heb wel al een vaag idee voor volgend jaar
All that we see or seem, is but a dream within a dream (E.A. Poe)
Op zoek naar proeflezers? Neem een kijkje bij De Leesproeverij.
Ik doe dit jaar weer mee en trek twee oude personages uit de kast waar ik grag een maand intensief mee bezig ben. :-)
November komt zo vreselijk slecht uit voor mij. Ieder jaar opnieuw. Dus ook dit jaar laat ik het maar aan me voorbij gaan.
Ik doe vast weer mee: heb nu al zin. Misschien gebruik ik het wel om mijn Middelwoudmanus opnieuw te schrijven. Of een heel ander verhaal. Vorig jaar ben ik gestrand...
Twitteren doe ik ook: kom maar eens langs op http://twitter.com/marjanbrouwers
Ik doe ook weer mee als alles mee blijft zitten. Dan wordt het de derde keer.
In 2009 heb ik het gehaald en vorig jaar helaas niet. maar nu gaan we er weer volledig voor.
Heb er ook echt weer zin in, gezellig met zijn allen schrijven.
Ik heb er ook echt veel zin in dit jaar, ben al bezig met het treffen van voorbereidingen
Breek de lucht en reis.
Ik sla dit jaar over, maar probeer volgend jaar weer van de partij te zijn.
Meer weten over mij en mijn schrijfactiviteiten? Klik eens op www.jeanineerades.nl of volg mijn schrijfblog: http://bloglog2008.blogspot.com.
Ik kreeg daarnet het idee om mee te doen met kortverhalen. Ideeën genoeg, ik moet alleen een of ander gemeenschappelijk thema bedenken, en dan heb ik voor 2012 ineens al een voorraad voor wedstrijden allerhande.
All that we see or seem, is but a dream within a dream (E.A. Poe)
Op zoek naar proeflezers? Neem een kijkje bij De Leesproeverij.
Jeetje, da's een goed idee Hekate!
Weet zelf nog niet of ik mee ga doen.
Ben bezig met een ms, dat ik graag wil afronden, dus misschien ben ik die maand wel aan het herschrijven.
Ik merk het wel.
Maar het is wel heeeeeeeeeeel leuk...
Ik ben al druk aan het voorbereiden van mijn komende Nano-verhaal. Ik heb wel geleerd dat ik niet zoals de bedoeling is helemaal los moet gaan, want dan loopt het niet goed af. Ik heb toch wel structuur nodig. Daarom ben ik nu een plot aan het voorbereiden, ga ik de komende tijd de personages goed neerzetten en kan ik op 1 november helemaal los gaan.
Het lijkt me leuk dat we elkaar hier dan weer gaan steunen net als de vorige twee jaar.
Twitteren doe ik ook: kom maar eens langs op http://twitter.com/marjanbrouwers
Ik doe ook weer mee. Al heb ik met de twee manuscripten van de afgelopen jaren nog niets gedaan. Het kan best iets worden. Het idee van mijn Nanowrimo schrijfgroep Den Haag is om met de oude manuscripten aan de slag te gaan. Of ik dat zelf ook ga doen, weet ik nog niet. Ik wil zeker bij de kickoff party zijn, dat is erg leuk. Ik plan dat altijd vooruit in mijn agenda. Voor mij werkt het, geldt vast niet voor iedereen.
Ik denk dat ik wel mee ga doen, maar dan met een verhaal waar ik al mee bezig was. De 50.000 zal ik niet gaan halen, maar de helft daarvan moet wel te doen zijn. En dan ga ik er ook voor zorgen dat ik in oktober de structuur helemaal compleet heb. Dan is het wellicht wel haalbaar.
www.biancanederlof.nl
Ik ga zeker meedoen. Vorig jaar was mijn eerste keer en het is me toen zeer goed bevallen. Of ik het ga halen dit jaar, geen idee. Vorig jaar had ik veel tijd. Dat is nu wel anders, maar ik ga er toch voor.
But above all, you should understand that there can never be peace between nations until there is first known that true peace is within the souls of men. - Heheka Sapa (Black Elk)
Hmm, ik was er nog helemaal niet mee bezig, maar als ik jullie enthousiaste reacties lees begint het toch weer te kriebelen. Vorig jaar ben ik in de eerste week al hopeloos blijven steken.
Ik ga ook meedoen. De vorige keer, 2009, heb ik min of meer gehaald. Toen heb ik een manuscript van 50.000 woorden herschreven. Dit jaar hoop ik de basisversie van een roman, (of een groot gedeelte daarvan) op papier te krijgen. Ik ben hard bezig met voorbereiden.
De ruwe verhaallijn die in mijn hoofd zit, probeer ik helderder te krijgen, ik 'kleed' mijn personages aan en doe alvast research over dingen waarvan ik denk dat ze in het verhaal terecht gaan komen.
Ook heb ik heb ik een hoop afspraken van november naar oktober of december geschoven. Op schrijfgebied ga ik nu niets nieuws meer beginnen, zelfs geen kort verhaal of column.
Ik heb er zin in!