NaNo 2011: je dagelijkse vorderingen
- login of registreer om te reageren
1 november 2011 - 10:00
NaNo 2011: je dagelijkse vorderingen
Er hangt opwinding in de lucht...
NaNoWriMo 2011 is officieel begonnen!
In dit topic kun je je dagelijkse wordcount vermelden, je hoogtepunten en dieptepunten delen, en elkaar aanmoedigen.
Andere NaNo topictips:
- Je mooiste, grappigste, gedenkwaardigste zin van elke NaNo werkdag delen
- Je onderwerp delen met anderen
- Een handig woordentelschema voor op je computer (ook te gebruiken buiten NaNo)
- Weten hoe je mede-Sollers op de NaNo site heten zodat je ze kunt toevoegen als buddy
Succes allemaal en veel schrijfplezier!

Ik zie net op de NaNo site dat Droomz en Marria al lekker bezig zijn.
Is iedereen al begonnen?
Ik nog niet... Ik ga ook maar eens aan de slag!
www.betoverendschrijven.wordpress.com (Judy's schrijfwerk)
www.judykoot.blogspot.com (Judy's illustraties)
Word vrienden op: www.facebook.com/judykoot
Ik heb opweg naar school (in de bus) de eerste 250 woorden geschreven. Mijn doel voor elke dag is 2000. Straks op de terugweg (ben alweer klaar voor vandaag
) probeer ik er 500 van te maken. Dan hoef ik er thuis nog maar 1500
. En daarna moet ik aan het huiswerk
Breek de lucht en reis.
Mijn teller staat op 558 en ik ga nu weer verder. Ik ben vrij vandaag en ben tot laat in de avond alleen thuis. Ik hoop een eind te komen vandaag.
De eerste woorden staan! Heel goed, meteen beginnen
Veel succes
"I make good grilled cheese." - Justin Bieber
Ik sta nu op 1500, maar dat zijn wel vooral losse eindjes.
Ik hou om de 500 woorden even pauze, anders hou ik het niet vol. Ik ben bij elkaar misschien 30 minuten tot 45 minuten bezig geweest en de teller staat nog maar op 600 woorden. Minder snel dan ik hoopte dus, maar de kwaliteit is vrij degelijk tot dusver. Even wat drinken en dan ga ik weer verder.
Breek de lucht en reis.
Minder snel dan ik hoopte dus, maar de kwaliteit is vrij degelijk tot dusver. Even wat drinken en dan ga ik weer verder.
Probeer je gewoon aan je eigen gestelde doel te houden, maar vergeet niet dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit. Mijns inziens ook tijdens NaNoWriMo.
Ik heb tot nu toe ongeveer 600 woorden. Ben er best wel tevreden over, maar het kost me wel heel veel tijd. Ik blijf alles maar weer herschrijven.
Dat herschrijven moet je nou juist voor later bewaren.
Mijn debuutthriller 'Bloedgeld' komt in juni 2012 uit bij De Fontein.
Dat herschrijven doe ik ook. Bij mij schiet het dus ook niet op. Ik denk omdat ik een goed begin wil. Maar ja ... Wat is goed?
Ik herinner me van drie jaar geleden dat ik met dat herschrijven heel snel ben gestopt en dat het schrijven toen echt leuk werd. Hopelijk bereik ik dat punt nu ook weer snel want vandaag vind ik er nog niet veel aan.
Ik vind het heel moeilijk om er mee te stoppen. Ben bang dat ik anders dezelfde fouten blijf maken door alle 50.000 woorden heen. Ik heb ook een stukje op het proefleesforum gepost: http://www.schrijvenonline.org/forum/110556
Hoop dat ik hier wat tips vandaan haal, zodat het schrijven in het algemeen wat vlotter zal gaan. Dit is ook het eerste verhaal dat ik schrijf, dus ben ook nog een beetje zoekende.
Oef, dat zou ik niet doen, Lolacabana. Dat zet alleen maar een rem op het lekkere vrije schrijven, denk ik.
Het is heel normaal dat je twijfelt aan je schrijfkunsten. Iedereen die medoet heeft op zijn manier en op zijn niveau nog een boel te leren. Dat herschrijven komt na november. Stijl en techniek zijn dingen waar je je nu niet druk om hoeft te maken. Daar hoef je pas na november weer aan te denken. Dan kun je afstand nemen van je verhaal, stukken gaan herschrijven en laten proeflezen, etc.
(Ik geloof dat ik deze raad dus ook aan mezelf moet geven. Ik ga vanaf NU gen enkele zin meer herren.
)
Succes folkens
Zelf vind ik dat ook lastig, maar ik dwing mezelf echt om door te schrijven; ik wil aan het einde van deze maand de 1e versie van mijn HELE manuscript af hebben.
Ik weet gewoon dat het zonder deadline van NaNo of een uitgever lastig is om mezelf te blijven motiveren.
Gewoon door blijven schrijven dus.
Dat is juist het hele idee van NaNo, dat je de basis van het hele boek neerzet en die kritische kant even opzij schuift.
Later kun je dan alsnog gaan herschrijven.
Ik wil op de valreep toch nog beginnen... maar moet nog een account aanmaken. Dan ga ik vannacht aan de slag!
Het loeiend vuur zal ze niet schroeien; het zal ze zelfs niet raken, en hun voedsel zal ochtenddauw zijn. Door de takken zullen zij een nieuwe zon zien ontbranden als de wereld eindigt en opnieuw begint. Völuspá
Ik heb eerst 1500 woorden geschreven en toen me aangemeld op NaNoWriMo. Lekker doorgetypt vandaag met 2763 woorden op de teller. Mag ik nu morgen minder schrijven of moet de lat weer op 1500 verse woorden liggen?
Mijn einddoel is de verhaallijn die in het heden speelt helemaal uit te schrijven. Een verhaallijn die in het verleden ligt, staat al op papier.
Het ene moment kachel ik er zo 300 woorden achter elkaar uit zonder dat mijn vingers stilstaan, het volgende treuzel ik 10 minuten over 1 zin. Gecombineerd met school,huiswerk en stage gaat dit nog een hele klus worden, ik heb nu al zin in het weekend!
Teller : 1532 , nu nog even een sprintje trekken naar de 2000 en dan aan het huiswerk
Breek de lucht en reis.
Ik heb me net aangemeld op de officiële nanowrimo-site. En de schrijfkamer opgeruimd. Nu nog schrijven ;-)
www.hildevancauteren.com
www.zevendezee.be
http://dorpsdichterdoel.wordpress.com/
Ik denk dat ik er voor vandaag mee stop. Mijn teller staat op 1795 woorden, schoon aan de haak.
Succes voor iedereen die op de valreep besluit mee te doen. Join the club!
Ik heb eerst 1500 woorden geschreven en toen me aangemeld op NaNoWriMo. Lekker doorgetypt vandaag met 2763 woorden op de teller. Mag ik nu morgen minder schrijven of moet de lat weer op 1500 verse woorden liggen?
Je mag natuurlijk doen wat je wil, alleen ik zou aanraden om morgen gewoon weer zoveel mogelijk woorden te typen. Ik weet niet of je al eerder meegedaan hebt met NaNo, maar bij de meeste mensen gaat na 1 of 2 weken de vaart eruit. Dus dan kan je beter aan het begin, als je nog lekker enthousiast bent, zoveel mogelijk doen...
De eindstand staat op 2015 woorden, over de 2k dus mijn dagelijkse doel gehaald
.
Breek de lucht en reis.
2262 woorden. Ik trek er de stekker uit voor vandaag.
Ik sluit af met 4890. Nu even lekker ontspannen.
Voor degenen die vanavond nog (verder) gaan schrijven, veel plezier en succes!
Vandaag ook maar een poging gedaan, 1819.
Eswee, ik sluit mij aan bij Judy. Probeer zoveel mogelijk woorden te schrijven, de buffer komt altijd nog van pas. Veel plezier allemaal!
De hemel is blauw zoals een sinaasappel.
(Paul Eluard)
Ik ben toch nog even in de pen gekropen en sluit de dag af met 2659 woorden.
Nu 865 woorden, helaas te weinig, maar heb gekneusde linkerhand.
Mijn portfolio op: http://youri-schneider.nl/ en http://youris.bugs.com
Nu 865 woorden, helaas te weinig, maar heb gekneusde linkerhand.
Potdorie, dat is balen zeg. Beterschap.
Dank je
Mijn portfolio op: http://youri-schneider.nl/ en http://youris.bugs.com
Bah, ik had me het begin van november anders voorgesteld. Mijn vader heeft gisteren een zware hartaanval gehad en ligt nu in coma in het ziekenhuis. Dus NaNo is nu niet meteen een prioriteit, maar het leidt wel af. Toch nog 1330 woorden gehaald.
All that we see or seem, is but a dream within a dream (E.A. Poe)
Op zoek naar proeflezers? Neem een kijkje bij De Leesproeverij.
Bah, ik had me het begin van november anders voorgesteld. Mijn vader heeft gisteren een zware hartaanval gehad en ligt nu in coma in het ziekenhuis. Dus NaNo is nu niet meteen een prioriteit, maar het leidt wel af. Toch nog 1330 woorden gehaald.
Jeetje! Veel sterkte! Hopelijk vind je in het schrijven wat afleiding..
Het loeiend vuur zal ze niet schroeien; het zal ze zelfs niet raken, en hun voedsel zal ochtenddauw zijn. Door de takken zullen zij een nieuwe zon zien ontbranden als de wereld eindigt en opnieuw begint. Völuspá
Oei, Hekate, wat erg van je vader. Laat de nano maar even voor wat het is. Of nee, gebruik het maar om de angst van je af te schrijven. Ik hoop dat het snel weer beter met hem gaat.
Verder zie ik hier gigantische woordaantallen voorbijkomen. Om jaloers op te worden. Maar dat word ik niet echt, want ik ben heel tevreden met mijn 2300 woorden. Dat si voor mij heel erg veel. Ik denk dat het komt doordat ik van te voren veel aan mijn roman gedacht heb en een soort van denkvoorraad opgebouwd heb. Ik hoop dat dat niet al te snel op is, want het laatste weekend van november zijn we weg.
@ Madelief. Jij bent precies zo bezig als ik. Het genoeg vinden maar dan toch nog weer even wat woorden erbij schrijven.
De nano is ook voor mij een heel andere manier van schrijven. Normaal schaaf en schuif en schrap ik net zo lang aan een alinea totdat hij goed is. Nu moet ik hem in de eerste (oké, tweede of derde, soms herschrijf ik toch) versie laten staan. Moeilijk. Vandaag heb ik wel een hoop woorden geproduceerd, maar het voelt zo babbelig.
Wie weet, wat de flow brengt.