NaNo 2011: je favoriete zin van de dag
- login of registreer om te reageren
1 november 2011 - 12:35
NaNo 2011: je favoriete zin van de dag
In navolging van het (hilarische) topic van Anoukboek vorig jaar, dit jaar weer een NaNo-zinnen topic.
Hier kun je elke dag je mooiste, ontroerendste, grappigste of indrukwekkendste zin (ontstaan tijdens het fantastische proces dat NaNoWriMo is) met elkaar delen.
Wees niet bang om iets te plaatsen, het gaat er niet om dat het allemaal perfect is, maar om het plezier. Herschrijven en hard over je eigen werk oordelen komt ná november pas!
Dit topic loopt van 1 t/m 30 november 2011.

Ze was zacht, warm en pluizig en rook naar zaagsel.
Mijn debuutthriller 'Bloedgeld' komt in juni 2012 uit bij De Fontein.
"Twee zachte, naar Mojito proevende lippen raken de mijne. Die van mij zijn geglazuurd met een shotje Jägermeister."
"Een van de bemanningsleden kwam de loopplank op wankelen en zong uit volle borst een lied van onverstaanbare woorden."
Breek de lucht en reis.
'Ze ging voor de spiegel staan en keek naar haar magere, slungelige armen, die uit haar verwassen t-shirt priemden.'
www.betoverendschrijven.wordpress.com (Judy's schrijfwerk)
www.judykoot.blogspot.com (Judy's illustraties)
Word vrienden op: www.facebook.com/judykoot
'Magnus was weg. Zijn vader was weg en de hond was weg.'
“Heb je al een einde?”
Dit is direct ook de eerste zin van mijn MS ;-).
Op 11 maart geef ik een workshop creatief schrijven op Texel! Over plotten, povven, personages en nog meer :-).
Kiksgreggel, jouw zin maakt mij benieuwd over wie/wat je het hebt. In ieder geval sprekend.
"Sorry," zei hij. "Dat gaat niet," en schoot ook hem in de borst.
(nog geen 1400 woorden en al drie doden: twee moorden, een poging tot moord en een zelfmoord
)
All that we see or seem, is but a dream within a dream (E.A. Poe)
Op zoek naar proeflezers? Neem een kijkje bij De Leesproeverij.
"Na een rit van een minuut of twintig kan ik alleen nog maar grijs, grauw, ‘grrr’ zien. Het enige dat ik onderweg waarneem zijn immense rijen betonblok."
'Ik ga me even afreageren,' zei hij. Hij pakte zijn basgitaar uit de standaard en stormde naar boven.
' Ik heb geen vader meer. Nooit gehad, denk ik'
in een sms berichtje van personage naar personage
'Nee, hij smeekte niet, hij beval het!'
Breek de lucht en reis.
(nog geen 1400 woorden en al drie doden: twee moorden, een poging tot moord en een zelfmoord
)
Haha, je gaat weer lekker Hekate!
‘Ik zou wel eens op het dak willen klimmen en op de schoorsteen staan, net zoals dat mannetje met die propellers op zijn rug.’
Nep deed wel eens aan vrije liefde, maar dan zat Minnie vervolgens een hele week te bleiten op de bank, dus dat leerde hij na verloop van tijd ook wel af.
“Politie en corruptie zijn universeel”, zeg ik tegen David. Hij snapt me.
Nep deed wel eens aan vrije liefde, maar dan zat Minnie vervolgens een hele week te bleiten op de bank, dus dat leerde hij na verloop van tijd ook wel af.
Even opgezocht wat bleiten betekent. Huilen of wenen dus, blijkbaar is het Vlaams, grappig.
Als ik mensen spreek die goed doen zie ik het niet alleen niet als vanzelfsprekend, ik word er haast euforisch bij.
De hemel is blauw zoals een sinaasappel.
(Paul Eluard)
Even opgezocht wat bleiten betekent. Huilen of wenen dus, blijkbaar is het Vlaams, grappig.
Ja, ik dacht zelf ook al dat dat wellicht niet helemaal AN was, maar tijdens NaNo ga ik dat echt niet opzoeken en dan mijn hoofd breken over een alternatief
" hij vergelijkt het graag met de kanker in zijn lijf"
Zodra de deur dicht ging, zei L.: 'We gaan nog geen pauze houden.'
Maar D. had zijn gitaar al afgedaan en propte een bagel in zijn mond. 'Fantástisch!' mompelde hij, terwijl de kruimels uit zijn mond sproeiden.
Dat zijn drie zinnen Judy!
Breek de lucht en reis.
Ja ja, 'k weet het...
Goed, ik probeer het nog een keer:
'A. knipte een hoeklampje aan.'
Beter?
'Ze woonden onder bruggen en sommigen verslonden mensen, het liefst sappige kinderen zoals zij.'
"Tijd voor een pauze," mompelde ze. "Van te lang schrijven word ik blijkbaar gek."
Julia draaide zich om naar de rand van de put waar ze zojuist uit gekropen was en kotste recalcitrant alle opgekropte emoties naar beneden.
Het loeiend vuur zal ze niet schroeien; het zal ze zelfs niet raken, en hun voedsel zal ochtenddauw zijn. Door de takken zullen zij een nieuwe zon zien ontbranden als de wereld eindigt en opnieuw begint. Völuspá
"In totaal zijn we met z’n tienen. Acht setjes tieten, twee einzelgangende piemels. Die van mij is er één van. De tweede is van Jasper, maar die heb ik nooit gezien."
Mijn meest onwijze woorden komen steeds aanrennen.
De hemel is blauw zoals een sinaasappel.
(Paul Eluard)
'als de vijand reeds van binnenuit heeft toegeslagen, kan het geen kwaad hem van buitenaf een handje te helpen'
Twee uur later stopt een auto in onze straat.
Niet omdat het nou zo'n prachtige zin is (valt mee), maar vanwege wie er in de auto zit
"I make good grilled cheese." - Justin Bieber
Nou Waus, je maakt me nieuwsgierig. De koningin?
Je onderschrift vind ik trouwens erg grappig.