Uitgeverij De Eekhoorn zoekt manuscripten
- login of registreer om te reageren
16 januari 2012 - 12:25
Uitgeverij De Eekhoorn zoekt manuscripten
In de krant las ik dat uitgeverij 'De Eekhoorn' weer gereanimeerd is.
'De Eekhoorn' is vooral bekend als uitgever van kinderboeken.
De nieuwe eigenaars willen dit weer oppakken.
Voor de schrijvers van kinderboeken onder ons is dit misschien interessant.
Voor de goede orde. Ik ken niemand bij de uitgeverij, ik geef alleen het persbericht door.
Voor informatie: www.eekhoorn.com of www.albertstenvert.com

In je mail aan mij schreef je dat ze manuscripten zoeken. Stond dat in de krant? Waren ze daar ook specifieker? Want de website is nou nog niet echt informatief?
yǒu qíng rén zhōng chéng juàn shǔ - Chinees gezegde
In de (plaatselijke) krant stond afgelopen week een paginagroot artikel dat De Eekhoorn terug is op honk, in de regio Meppel en dat ze met het fonds aan de slag willen. Dat stond er zo niet letterlijk, maar het komt er wel op neer: goede kinderboeken uitgeven, en daar hebben ze manuscripten voor nodig.
Wat in het fond past, bepaalt natuurlijk De Eekhoorn zelf, maar waarom zou je al te terughoudend zijn wanneer je iets moois ter uitgave op de plank hebt liggen?
N.B.
In de online editie van de Meppeler Courant is het artikel niet te vinden; geïnteresseerden kunnen natuurlijk de papieren editie opvragen. Het was een interessant artikel.
En wat voor soort boeken zoeken ze dan?
www.biancanederlof.nl
Daarvoor kun je ze het best zelf benaderen; NAW-gegevens staan de op de site die luca holkamp geeft in het startbericht.
Ik had op de site gekeken en zag (natuurlijk) nog geen boeken staan, vandaar dat ik het vroeg. Maar interessant genoeg om een mailtje aan te wagen, denk ik.
www.biancanederlof.nl
Ze hadden altijd van die populaire boeken die je bij Bart Smit en zo in de winkel ziet staan.
Maar wie zegt dat ze op dezelfde voet verder gaan?
Bedankt voor het doorgeven ieg Luca.
www.ingridbilardie.nl
Dank je wel voor de aanvulling Therèse.
Schrijven is van letters een verhaal maken
Interessant, hoewel ik het wel lastig vind dat er geen fonds is, althans, dat het niet op de website staat. Ik ken De Eekhoorn van herdrukken van 'oude' boeken. Pietje Puk, Oki en Doki, dat soort dingen. Maar als ik de website zie, willen ze echt een doorstart maken.
www.inekekraijo.nl
Wil degene die een informerende mail stuurt het antwoord hier plaatsen? Voordat we de uitgeverij ineens allemaal gaan platmailen.
Mijn column "Stralende ster" op Mommyonline.
Mijn autismeblogs.
Ik heb gemaild. Kreeg heel snel antwoord, helaas heb ik er een beetje twijfels bij. Zal het hier niet neerzetten, maar je mag me wel een pm sturen.
www.biancanederlof.nl
Geeft deze uitgeverij alleen kinderboeken uit of ook YA?
Ubi volentia est, via est!
Ik heb gemaild. Kreeg heel snel antwoord, helaas heb ik er een beetje twijfels bij. Zal het hier niet neerzetten, maar je mag me wel een pm sturen.
Same here
www.inekekraijo.nl
Same here
WIl iemand van jullie me pm-en? Ben nu wel benieuwd waarom jullie je twijfels hebben. Eenhoorn WAS best een bekende uitgever toch?
Ik zou boeken kunnen schrijven, over de tijd die ik daar niet voor vrijmaak...
Same here
WIl iemand van jullie me pm-en? Ben nu wel benieuwd waarom jullie je twijfels hebben. Eenhoorn WAS best een bekende uitgever toch?
Het is EeKhoorn, niet EeNhoorn.
www.inekekraijo.nl
Dit klinkt vrij geheimzinnig. Ik was ook van plan te informeren, maar als het geen zin heeft, neem ik de moeite niet.
Waar je ook bent, 'Ik zal je vinden'.
Het is een uitgever voor 1 tot 16 jaar, Tja. Schrijf jij ook voor kinderen?
Een oefening in nederigheid: http://nettyvankaathoven.blogspot.com/2012/04/we-h...
Wat is pm?
Ik ben ook wel benieuwd...
De wereld reikt verder dan de grens die anderen voor jou bepalen.
Als je op het envelopje onder iemands foto klikt kan je een personal message sturen, een priveberichtje dus.
www.ingridbilardie.nl
Eerst zeiden we pb om de een of andere reden lees ik nu vaak pm. Dat is dus hetzelfde.
Ja Zjors, ik schrijf ook voor kinderen. Tenmisnse, als die een beetje oud zijn
voor hun leeftijd. Dus geen jongen van vijftien die nog met autootjes speelt.
Ik las dat hun doelgroep 1 t/m 16 was. Daarnaast las ik dat ze geen
boekenfonds hebben.
Waar je ook bent, 'Ik zal je vinden'.
pb = persoonlijk berichtje
Via, ik heb je ook een pb of pm gestuurd.
Nou ja, even in het kort: Ik heb persoonlijk het idee dat er heel enthousiaste mensen deze uitgeverij hebben overgenomen, en dat ze vol met plannen zitten om het nieuw leven in te blazen, maar heb er mijn twijfels bij of dat ze wel enige ervaring hebben in alles wat met uitgeven te maken heeft.
www.biancanederlof.nl
Oke, bedankt.
Er staat al een eerste boek op de website van Eekhoorn. Ik heb de schrijver gegoogled (kende hem zelf niet) maar die blijkt dus al behoorlijk wat boeken op zijn naam te hebben staan. Er staan ook al twee andere schrijvers op de site maar ik heb niks over deze twee kunnen vinden.
Over Jur Wenderich vond ik dit onder bibliografie op boekbesprekingen.nl
Kruiderij hoort erbij : sprankelende recepten voor het koken met kruiden en specerijen
9789024504138 Nederlands
En over de nadere auteur Jacqueline Voskuil:
Jacqueline Voskuil:
Dromen en wat ze voor ons betekenen
Een moderne en ongecompliceerde uitleg van allerlei soorten dromen en hun invloeden op ons dagelijks leven
ISBN: 9789063786038 | Prijs: € 13,50
en: Honderd dromen
Korte en bondige beschrijving van honderd dromen van honderd verschillende personen
ISBN: 9789063787776 | Prijs: € 13,90
Tja, wat zegt dat allemaal? Ik zou zeggen: als je wat leuks hebt liggen: stuur het op. Of niet, als je het niet vindt passen bij wat je doet/maakt.
Op de website staat nu enkel nog dat ze zich richten op de leeftijd van 2 tot 16 jaar. Dat is behoorlijk breed. Maar de vraag om manuscripten hebben ze intussen van de homepagina afgehaald. Hoe ik dat op moet vatten, weet ik niet. Of ze willen voorlopig niets omdat ze meer voorbereidingstijd nodig hebben óf ze hebben in een paar dagen al zo veel binnengekregen dat ze alles eerst willen bekijken en verwerken. Als ik daar iets meer over te weten kom, plaats ik het hier.
http://nl.verbeeldingsliteratuur.wikia.com/wiki/Ha...
@Kate.s Lijkt me niet dat De Eekhoorn dit heeft uitgegeven. Lijkt me niet dat het kinderboeken zijn in.
Heeft er trouwens iemand van hier een manuscript naar ze gestuurd? Ik zat er wel over na te denken, maar zoals Hay al opmerkte is de de homepage alweer veranderd. xD
Afgelopen maandag heb ik inderdaad wat ingestuurd. Ik kreeg (nog) geen ontvangstbevestiging, terwijl je die zeker van een nieuw opstartende uitgever eigenlijk wel zou verwachten.
Misschien zijn de twijfels van Via terecht en gaat het er bij De Eekhoorn in de beginperiode amateuristich aan toe. Voorlopig geef ik ze maar gewoon het voordeel van de twijfel.
http://nl.verbeeldingsliteratuur.wikia.com/wiki/Ha...
Ik heb een korte synopsis naar ze toegestuurd, een week of twee geleden. Niks gehoord, ook geen ontvangstbevestiging...
http://marijeonstenk.wordpress.com/
Ik heb hen een korte mail gestuurd met de vraag voor welk genre ze manuscripten zochten, zo'n twee weken geleden. Heb nog steeds geen antwoord. Gezien hun website veranderd is, is er misschien geen interesse meer. Maar van een beginnende uitgeverij had ik toch iets anders verwacht. Misschien overstelpt van het werk. Hopelijk voor hen.
erika