Doe je mee met Nanowrimo? Meld het hier

112 reacties [Laatste bericht]
    Dries
    Beheerder
    Sinds: 9 Nov 2004

Doe je mee met Nanowrimo? Meld het hier

Als je meedoet met Nanowrimo, officieel of officieus, dan kun je het hier melden. Als je officieel wilt meedoen en de 'badge' wilt verdienen moet je je aanmelden op de officiële Nanowrimo site: http://www.nanowrimo.org/user/register

Veel schrijfplezier!

yǒu qíng rén zhōng chéng juàn shǔ - Chinees gezegde

Carduelis
    Sinds: 11 Dec 2007

Wat is officieus in deze context, als ik vragen mag?

MichaM
    Sinds: 13 Feb 2007

Ik wil voor 31 december de eerste versie van Arthur deel 2 afhebben. Een hele maand keihard schrijven lijkt me daar redelijk effectief voor wink Dus ik doe officieus mee want ik hoef geen badge of zo.

Micha Meinderts - Sociaal dyslect heeft een nieuwe website!
    "De nacht was gevallen en Arthur veegde de scherven bij elkaar." | "Ik ben niet lui, ik bespaar energie." | "Nederlands is makkelijker als je denkt."

Dries
    Beheerder
    Sinds: 9 Nov 2004

Officieus is als je wel van plan bent om flink te gaan schrijven, maar je je niet aanmeldt bij Nanowrimo. Dat is natuurlijk jammer, dat voorop gesteld wink

yǒu qíng rén zhōng chéng juàn shǔ - Chinees gezegde

MichaM

Waarom is dat jammer?

"De nacht was gevallen en Arthur veegde de scherven bij elkaar." | "Ik ben niet lui, ik bespaar energie." | "Nederlands is makkelijker als je denkt."

trannel
    Sinds: 3 Feb 2006

Ik ben van plan officieus mee te doen, met een verhaal waar ik al mee bezig ben. Helaas zijn er vrij veel avonden waarop ik verhinderd ben (ik help de goedheiligman met het opleuken van zijn binnenkomst). Maar er blijven nog genoeg avonden over. Het enige offer dat ik hiervoor ga brengen is stoppen met het lezen van boeken. Verdere ideeën om tijd te creëren zijn: Elke werkdag tussen de middag op het werk warm eten, een week vakantie opnemen en misschien moet ik ook maar mijn internet afsluiten. confused
    50.000 woorden is wat veel van het goede, maar alles is meegenomen.

‘Is dat een ruiter?’ Lassara wees naar het bos waar het pad heen liep.
    Alric kon het niet goed zien, maar er bewoog inderdaad een schaduw tussen de bomen.

Waus
    Sinds: 13 Dec 2006

Ik had het plan om mee te doen, maar ik denk dat ik er toch vanaf zie. Het is nog niet rustig genoeg in mijn hoofd - en ik denk niet dat het in november zoveel beter zal zijn. Toch lijkt het me erg leuk. En ik schrijf gewoon verder aan het boek waar ik toch al mee bezig ben smile

'Mam, alsjeblieft, er zijn camera's bij!'

Madelief
    Sinds: 25 Jan 2008

Ik heb me aangemeld. De badge kan me niet veel schelen, niets eigenlijk, maar het idee om door mijn eigen gedoe heen te schrijven spreekt me aan. Ik ga voor de voldoening, voor het leren. In november kan ik mijn dagen nog zo inrichten dat ik voldoende tijd heb, daarna een paar maanden niet meer.

eigen
    Sinds: 28 Jun 2008

Ik wens je heel veel succes, Madelief thumbsup Ik zou dat echt niet kunnen.

Madelief

Dank je wel Eigen. Een steuntje in de rug zal welkom zijn, zo af en toe.

Noekie
    Sinds: 12 Aug 2007

Wel heel leuk, maar 50.000 in 1 maand red ik nooit nu. Daarvoor ben ik de laatste tijd veel te weinig met schrijven bezig. Ik kon de schrijfmarathon niet eens volhouden, laat staan dit confused Misschien wel een goede oefening om weer meer met schrijven bezig te gaan, al dan niet 50.000 woorden, maar wat korter wink Ik vind 10.000 voor 1 verhaal in een maand al heel wat voor mij. Misschien dat ik mezelf dat als doel ga stellen ofzo smile

I'm not myself, I'm a replica of me...

DeEllis
    Sinds: 9 Nov 2006

Ik begrijp het nut hiervan niet. Iemand die dat wel snapt?

MichaM

Patronen doorbreken en jezelf dwingen kilometers te maken. Voor sommige mensen werkt dat goed.

Waus

@DeEllis: Laughing out loud wat ik zie is iets, wat je kan halen, soort wedstrijd. Geen nut, behalve misschien dat je eindelijk het boek (af)schrijft waar je al zo lang van droomde om te schrijven. Gewoon voor de fun denk ik stick out tongue

ingrid mulder
    Sinds: 21 Jan 2008

Ik heb voor mezelf een nanowrimo gehouden in januari. Toen zat ik tussen twee banen en had ik veertien dagen vrij. Was heel prettig maar best stressen! Ik heb uiteindelijk niet de 50.000 woorden gehaald omdat het jeugdverhaal waaraan ik bezig was bij 32.000 woorden ophield. MAar ik heb het dus wel in een maand geschreven! gaf wel voldoening. Ik weet nog niet of ik in november mee ga doen. Je moet eigenlijk al wel een goed uitgewerkt plan hebben, want tijd om nog allerlei dingen te bedenken heb je niet als je de 50.000 woorden wilt halen. En ik ben nu bezig met een opdracht die veel tijd opslokt (met name omdat ik te laat ben begonnen... hahahaha) dusik weet niet of ik voor 1 november in staat ben eea uit te denken.
    Anders zou ik de uitdaging graag aangaan!!!

DeEllis
    Sinds: 9 Nov 2006

Gelukkig heb ik veel zelfdicipline en doorzettingsvermogen, volgens mij is dat genoeg. big grin

Eliesje
    Sinds: 13 Jul 2008

Waar ik een beetje meezit, is het begrip 'literatuur' in deze. Ik ben met een jeugdverhaal (boek?) bezig. Geldt dat dan niet???

Trenne dich nie von deinen Träumen.
    Wenn sie verschwunden sind, wirst du weiter existieren,
    aber aufgehört haben zu leben.

Waus

Ik denk (hoop) dat ze ermee bedoelen: een verhaal van goede kwaliteit, zonder echt grote fouten. Maar jeugdverhaal/boek kan ook literatuur zijn smile

Ik heb ooit bijna 55.000 woorden geschreven in anderhalve maand, dat vind ik wel genoeg. Maar in november (en nu ook al stick out tongue ) ga ik echt bezig met mijn eerste verhaal. Toch dankzij Nanowrimo, ook al ga ik het NOOIT naar ze opsturen, ik tel het zelf wel smile

Sjee
    Sinds: 12 Dec 2007

Ik heb me ook ingeschreven. Spannend. Ik heb nog geen idee waar ik over moet schrijven.

My guide to life is hiding round the corner, right? - J Perkin

21 juli 2011 kwam mijn eerste kinderboek uit: Stormvaart.

Madelief

Leuk Sjee!

Lucatero
    Sinds: 21 Jul 2008

Het is een mooi idee bedenk ik me.

als ik in oktober mijn achterstanden met mijn redactiewerk kan wegwerken ga ik in november ook aan mijn roman werken. 50.000 woorden gaat niet lukken. 500 per dag zou mooi zijn. 15.000 op 1 december. En daarmee een contract losweken...

marriejeanne
    Sinds: 6 Mrt 2005

Ik zou het wel willen proberen, maar ik krijg dat woordenaantal niet bij elkaar. Mijn werkwijze is er een van elke dag opnieuw beginnen met het stuk van de vorige dag herschrijven. En 50.000 herschreven woorden tellen niet als 50.000 woorden wanneer je zo doende in een maand niet verder komt dan 5.000.

A dedication to Michael Jackson, the King of Pop:
    http://marriejeanne.hyves.nl/blog/24735374/A_dedic...

Madelief

@marriejeanne
    Zo ben ik nu ook bezig met mijn eerste boek. Ik ben benieuwd wat het me oplevert als ik dat niet doe. Nu moet ik eerst tevreden zijn, voordat ik verder ga. Het lijkt me heerlijk om dat los te kunnen laten en gewoon door te schrijven waar ik de vorige dag ben opgehouden. Ik ben benieuwd waar ik dan terecht kom.

edit: Leuk dat er al een paar mensen zijn die meedoen.

Pluisebol
    Sinds: 10 Mrt 2007

Allemaal heel veel succes.
    Ik doe niet mee.
    Mijn werkwijze is als die van Marriejeanne. Drie stappen vooruit en weer twee terug; dat schiet niet op in een marathon.

Bij dag en nacht, bij zon en regen
    kom je leuke dingen tegen.
    (Dr Seuss)

Lucatero

Maar het is een uitdaging...

Het is meer het streven naar de 50.000 dat deze schrijvers vooruitdrijft, het maken van een eerste versie, dan het kiezen, wikken, wegen, schrappen, herschrijven van woorden.

Nee, ik ga niet mikken op die 50.000. Dat heeft geen zin. Dan verlies ik mijn eigen stem in het manuscript. Dan wordt het allemaal veel te snel geschreven.

Saralitse
    Sinds: 2 Jan 2008

confused Ik weet nog steeds niet of ik meedoe. Gisteren wel ingelogd en bleek ik dezelfde gebruikersnaam te hebben als hier. Was het even vergeten disgusted

Madelief

Is dat zo Lucatero? Dat vraag ik me dus af. Misschien ontdek je nieuwe dingen die er anders niet uit komen omdat je verstand te nadrukkelijk aanwezig is.
    Ik ben wel te porren voor een beetje grensverkenned en verleggend bezig te zijn; binnen de grenzen, dat wel.
    Het gaat mij niet over die 50.000 woorden. Het gaat mij er om of er een nieuw of een ander inzicht boven tafel komt. Ik zie het als een expeditie

Lucatero

vooraf weet je dat inderdaad niet. Ik denk er nog eens over na.

Zjors
    Sinds: 3 Jan 2005

Ik ga meedoen, maar dan een beetje anders. En zonder medaille.

Ik was bezig aan een manus dat waarschijnlijk uitkomt op zo'n 40000 woorden. Ik heb er zo'n 7000 van geschreven, toen lag het stil omdat andere dingen eerst moesten.
    Nu heb ik mijn agenda geleegd om het in november helemaal in eerste versie af te maken.
    Ik werk ook als marriejeanne, elke dag de woorden van de vorige dag herschikken.

Dus ik ga vanaf 1 november elke dag 1000 nieuwe woorden schrijven en elke dag 1000 woorden van de vorige dag herschikken.

Dan is het bijna af op 1 dec.

Kijken of dat gaat lukken.

Droomz
    Sinds: 16 Dec 2007

Ik ga officieel meedoen. Voor de vierde keer smile Vorig jaar heb ik het recordaantal woorden gehaald voor mij. 110.000 smile ga ik niet overtreffen dit jaar denk ik.

Waus

110.000 woorden, alleen in november?? Droomz, hoeveel uur per dag zat jij wel niet te schrijven? smile