In welke taal ga je schrijven? En in welk genre?

32 reacties [Laatste bericht]
    Droomz
    Sinds: 16 Dec 2007

In welke taal ga je schrijven? En in welk genre?

Nou, wat wordt de taal van jullie novel? En welk genre?

Mijn novel wordt zoals elk jaar in het Nederlands geschreven en het genre zal fantasy zijn gemixt met realiteit. smile

Zjaan
    Sinds: 16 Mei 2008

Ik denk dat ik me maar gewoon beperk tot het Nederlands, dat vind ik al moeilijk genoeg confused En ik doe niet mee aan de Nanowrimo. Jij wel, Droomz?

Meer weten over mij en mijn schrijfactiviteiten? Klik eens op www.jeanineerades.nl of volg mijn schrijfblog: http://bloglog2008.blogspot.com.

Droomz

Ja, ik ga meedoen. Of ik het ga halen, weet ik niet, maar proberen ga ik het wel. smile

Elwin
    Sinds: 9 Okt 2008

Ik weet niet of het me gaat lukken om de 50.000 woorden te halen. Dat zou betekenen dat ik 25 dagen lang 2.000 woorden moet schrijven. Ik werk onregelmatig en ik zal dus niet iedere dag kunnen schrijven. Ik gok/hoop dat ik in twee uur 2.000 woorden kan typen. Het is me gisteren wel gelukt. Okee, het was dan maar een uur lang en 1.250 woorden, maar toch. Ik presteer vaak goed onder druk, dus ik ga me wel opgeven voor het te laat is.
    De taal zal waarschijnlijk Nederlands zijn. Engels zou kunnen, maar daar moet ik toch net iets meer over nadenken.
    Welk genre het wordt weet ik nog niet. Ik schrijf nu iets van fantasy/sf maar het kan best een meer spannend boek/verhaal worden. Ik heb niet de illusie dat het erg goed zal worden, maar ik heb het gevoel mezelf te moeten kickstarten qua schrijven. En wat is dan beter dan meters, nee kilometers maken?

_o_ Elwin

_o_ Everything Zen _o_

Zeester
    Sinds: 26 Mrt 2006

Ik las vandaag over deze november-schrijfwedstrijd en heb me opgegeven. Ik probeer het gewoon. Moet kunnen, s'avonds in plaats van tv kijken. Lekker wat 'brei-schrijven' met de laptop op schoot in de woonkamer. (Zoals mijn moeder vroeger truien breide.) Ik heb weleens dagen (gehad?) dat ik 11.000 woorden schrijf/schreef, wegens een deadline. Dat is erg ongezond, want ik kreeg er dikke enkels van, maar het schiet wel lekker op smile

Het moet in mijn geval een thriller worden... En wel in het Nederlands. Of toch in het Engels, ik heb nog geen idee.

Nog 18 dagen om er over na te denken.

En mocht het niet lukken om het verhaal af te krijgen (hee er moet ook geld verdiend worden) of loopt het onherroepelijk vast, dan is het gewoon een goede oefening geweest, zullen we maar zeggen.

Het is in ieder geval leuk!

Madelief
    Sinds: 25 Jan 2008

Ik ga aan een jeugdboek werken. Het wordt een geromantiseerd verhaal met drama, liefde en avontuur; wat en hoe precies weet ik nog niet precies al begint er zich een verhaallijn af te tekenen.
    De scènes die rijp zijn voor verfilming zitten al in mijn hoofd. Ik ga ze eerst zelf ervaren om ze genuanceerder te kunnen verwoorden. Ik moet nog bedenken wanneer, maar ik zie er nu al tegenop. Leuk wat zo`n project met je doet. smile

Droomz

smile Ik vind het grappig dat de personages altijd iets anders van plan zijn dan wat de schrijver in gedachten heeft (althans, dat had ik bij vorige edities).

Ik hoop alleen niet dat ik in december een writersblock krijg :/ In 2007 was dat gelukkig niet geval, maar in 2006 en 2005 wel helaas.

MichaM
    Sinds: 13 Feb 2007

Nederlands, gewone fictie. Heel saai wink

Micha Meinderts - Sociaal dyslect heeft een nieuwe website!
    "De nacht was gevallen en Arthur veegde de scherven bij elkaar." | "Ik ben niet lui, ik bespaar energie." | "Nederlands is makkelijker als je denkt."

Waus
    Sinds: 13 Dec 2006

Nederlands, mijn eerste verhaal. Dat mag wel eens afkomen vind ik. Nu schiet het niet op. Genre: history.

'Mam, alsjeblieft, er zijn camera's bij!'

trivischrijver
    Sinds: 13 Okt 2008

De taal voor mijn boeken is eigenlijk altijd Nederlands,
    Genres: actie, liefde, avontuur, horror

Trivischrijver

Waus

@Trivischrijver, als eerst: welkom op SchrijvenOnline! smile
    Welk genre is je verhaal voor Nanowrimo?

trivischrijver

hey,

sorry misschien een domme vraag maar: Wat is Nanowrimo?

Trivischrijver

Waus

big grin
    Zie www.nanowrimo.org. Nanowrimo is een afkorting, staat voor National Novel Writing Month. Doel: schrijf in één maand, dus in november, minstens 50.000 woorden (aan één verhaal). Schrijvers van over de hele wereld doen eraan mee smile

trivischrijver

dat gaat heel moeilijk worden, want ik ben heel druk bezig met school en dat soort dingen.

Trivischrijver

marsha

ik schrijf in het Nederlands................ nod

Sjee
    Sinds: 12 Dec 2007

Ik ook in het Nederlands en het wordt een roman. Bij novel-info heb ik maar gekozen voor de optie: mainstream fiction. Literary fiction vond ik wat te ver gaan smile (Of eigenlijk: veel te ver).

My guide to life is hiding round the corner, right? - J Perkin

21 juli 2011 kwam mijn eerste kinderboek uit: Stormvaart.

Madelief
    Sinds: 25 Jan 2008

Ik weet het nog niet. Ik hink op meerdere benen terwijl ik dacht dat ik er maar twee had.

Gerty
    Sinds: 11 Jan 2005

Ik schrijf in het Nederlands en het wordt een thriller.
    Intriges beschrijven, spanning oproepen en hopen dat je je eigen personages kunt bijhouden.
    Vergis je niet, deze krijgen in de Nano maand een eigen leven.

Wie schrijft die blijft.....altijd!

Folen
    Sinds: 11 Feb 2008

Ik ga in het Nederlands mijn fantasy verhaal helemaal opnieuw schrijven. Alleen de basis (en dan echt maar een klein beetje) blijft hetzelfde.

Hoe heten jullie daar trouwens? Ik wil even populair lijken door veel buddies te hebben big grin (ik ben gewoon Folen)

Elwin

Ik ben Elwin Monteiro daar, hier ook trouwens, thuis wink
    Wat ik ga schrijven weet ik nog niet, ik denk iets van een sf vampier thriller.

_o_ Everything Zen _o_

Emma Elaine
    Sinds: 21 Okt 2008

Ik schrijf altijd in het Nederlands, dat gaat me voor een verhaal het gemakkelijkst af. Op NaNo ben ik onder dezelfde naam te vinden. En ik heb welgeteld 1 buddy, dus daar kunnen er nog wel wat bij smile. Ik ga een soort thriller schrijven, maar misschien is het wel gewoon een roman met een thriller-element. Of zo. In elk geval vind ik zelf de plot geweldig en wordt dit absoluut mijn grote doorbraak smile. (Als je niet in jezelf gelooft, doet niemand dat, toch?)

marsha

Nederlands,

maar

waar

ga

ik

over

schrijven question

Pebbles
    Sinds: 24 Mrt 2008

Ik schrijf ook in het Nederlands, het wordt een gewone roman (maar dan heeeel bijzonder smile), misschien thrillerachtig, we zullen zien wat er allemaal gebeurt in november wink.

sgoojur
    Sinds: 28 Sep 2009

Ik schrijf Nederlands ( Moet er niet aan denken een andere taal te schrijven, oef) Er is een personage met een Brabants dialect, Fictie.

De Aarde is het gekkenhuis van een andere planeet
    (Deze uitspraak is van ...?)

Waus

Taal: Nederlands.
    Genre: Science fiction, eerste keer voor mij confused

ludieke
    Sinds: 26 Apr 2009

Ik schrijf ook in het Nederlands. Ik weet eigenlijk niet wat het genre zal zijn. Ik schrijf altijd psychologische verhalen maar niet altijd realistisch. Ik haal er de verbeelding en de dromen van de hoofdpersonen bij waardoor het soms ook sprookjeselementen krijgt. Ik sol met de waarheid.

Amanda
    Sinds: 18 Okt 2009

Ik ga ook in het Nederlands schrijven, en het genre is chick lit. Over het verloop van het verhaal heb ik eigenlijk nog geen vastomlijnde plannen. Ai, nog een week, die plannen moet ik wel snel gaan maken!

Marria
    Sinds: 27 Mei 2006

Genre: nog onbekend, maar geen detective, science fiction, horror of fantasy.
    Taal: Nederlands

Anoukboek
    Sinds: 24 Nov 2008

Nederlands en fictie. ´Literary novel´ heb ik maar ingevuld op de site.

Wees maar jezelf, er zijn al zoveel anderen (Loesje)

Cnuf
    Sinds: 31 Dec 2006

t wordt gewoon nederlands en t is gewone fictie, een soort van speurders/onderzoeksroman. Dr moet in elk geval iets opgelost worden, iets wat ik zelf ook nog niet helemaal voor ogen heb. Dus ik laat me leiden door mijn hoofdpersoon.

Silent Dream
    Sinds: 11 Jan 2007

De taal is Nederlands en het wordt/is een liefdesroman/chicklit.