Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep in Nijmegen

Soms zou ik wat meer willen schrijven. Soms zou ik me weer eens helemaal willen verliezen in een verhaal. Soms zou ik wat extra motivatie hebben. Soms zou ik er echt voor willen gaan zitten. Soms ben ik op zoek naar iemand die me uitdaagt. Soms. Maar soms wordt steeds vaker. En vaker. Vroeger schreef ik voortdurend verhalen. Ik sprong van het ene verhaal naar het andere, zat voortdurend vol ideeën die op papier moesten. Ik maakte mijn verhalen af. En nu... nu neem ik er nog amper de tijd voor en is mijn kinderlijke fantasie verandert in een soort perfectionisme dat het soms onmogelijk maakt woorden op papier te zetten. Dus ik zoek een uitdaging. Ik zoek het sportmaatje dat je ertoe zet om elke week (of elke dag?) naar de sportschool te gaan, of de kou in te stappen om te gaan hardlopen. Ik zoek eigenlijk een schrijfgroepje of schrijfclub. Zelf ben ik een 23-jarige studente (psychologie) en kom uit Nijmegen. Ik heb altijd getwijfeld om toch die opleiding Nederlands (of Engels) te doen en me meer met schrijven bezig te houden, maar in ieder geval wilde ik het als hobby houden. En toch schiet het er bij in. Dus een schrijfgroepje zou fijn zijn. In Nijmegen zou ideaal zijn, want dat biedt ook een kans om eens af te spreken. Ik vroeg mij dus af, is er iemand die graag een schrijfgroep zou willen starten? Ik heb zelf geen voorkeur voor leeftijd, omdat ik denk dat je zo juist van elkaar kunt leren. Ik schrijf eigenlijk van alles (als ik schrijf dus), van kort naar lang, van fantasie naar hedendaagse realiteit, en ik zou graag van alles uitproberen, al is het maar om mijn techniek te ontwikkelen. Dus, mocht je interesse hebben, laat het hier weten! Ik hoor het graag! Groetjes, Monique

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Monique, Ik ben nieuw met dit forum en ook nieuw met schrijfclubs maar je bericht spreekt me wel aan. Ik ben zelf 22 jaar en net klaar met de lerarenopleiding Engels. Ik schrijf heel graag, in NL en Engels maar dan met name blogs. Ik wil in de toekomst kinderboeken en jeugdliteratuur schrijven. Mijn droom is een echt literair boek maar dat zal er nu nog niet inzitten (werk bijna fulltime). Er is alleen een keerzijde: het komt er niet van. Druk/lui/geen zin/weet niet hoe te beginnen en dat soort excuses. Ik wil het schrijven toch echt weer gaan oppakken en ik denk dat een soort sportmaatje zoals je zegt me wel extra zal aansporen. Daarnaast vind ik het leuk om anderen weer advies te geven en verhalen te lezen, dus ik zie alleen voordelen. Ik woon zelf in Oss maar heb tijdens mijn studie in Nijmegen gewoond dus ik ben er helemaal thuis. Misschien e-mails uitwisselen en dan verder op Facebook/Twitter?

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Monique! Ik ben ook nieuw op het forum, en ik ken het gevoel! Zelf wil ik ook meer gaan schrijven, maar ik merk dat ik een stok achter de deur én (actieve) feedback goed kan gebruiken. Een schrijfgroep dan ook goed voor me zijn, denk ik. Even wat info over mezelf: ik ben 30 (op een paar weken na, dan) en heb Rechten en Filosofie gestudeerd. Ook ik woon in Nijmegen. Wanneer ik schrijf, schrijf ik vooral informatieve teksten, als vrijwilliger of her en der als freelancer. Ik wil me meer gaan toe leggen op verhalen - wat weet ik nog niet 100% zeker, maar het ligt losjes in de hoek van de science fiction, of, in ieder geval: absurdere, minder realistische verhalen. Maar, zoals ik zei, dat ligt niet vast en ik kijk wel waar het heen gaat. Groeten, Paul

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Ik schrijf al een poosje, heb gepubliceerd, maar door omstandigheden hangt mijn pen al meer dan anderhalf jaar aan de wilgen. Het gevoel om het weer eens te proberen komt steeds vaker bovenborrelen en misschien is een schrijfgroepje precies wat ik nodig heb. Misschien. Maar het kan geen kwaad het uit te proberen, toch? Ook ik woon in Nijmegen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi! voordat hier al wat reacties stonden heb ik met monique via een pb al even contact gehad. Als het goed is gaat zij hier een voorstel om elkaar binnenkort een keer te treffen plaatsen, maar ik zal mezelf ook hier even kort voorstellen. Ik woon in Huissen, maar kom oorspronkelijk uit Nijmegen en heb daar ook gestudeerd (pedagogiek en daarna de pabo). Ik werk drie dagen per week als leerkracht op een middelbare school voor moeilijk opvoedbare pubers. Daarnaast ben ik moeder van drie jonge kinderen in de leegtijd van 0 tot 4 jaar. Ik heb de laatste jaren veel, maar onregelmatig geschreven. Soms ontbrak het aan tijd, maar het is toch vooral de stok achter de deur en het kunnen sparren over teksten wat ik mis. Om van de vage en altijd aanwezige schrijfkriebels een werkelijk verhaal te maken heb ik mijzelf tot doel gesteld om in februari 2014 mee te doen met de Zoute Zoen. Een schrijfwedstrijd voor manuscripten voor kinderen vanaf twaalf jaar. Grote voorbeelden op schrijfgebied zijn voor mij Adstrid Lindgren, Roald Dahl, Jaques Vriens, Paul van Loon, JK Rowling etc etc. Dan denk je vast, daar noem je ook wat... ja inderdaad, maar de wanneer de sprookjes en de vreemde personages van de bladzijdes knisperen ben ik helemaal gelukkig. Ik stuurde in mijn pb al aan Monique dat ik vooral op zoek ben naar een schrijfmaatje om elkaar te motiveren en vooruit te helpen. Mijn 'schrijfdoel' staat vast en als ik in een schrijfgroepje kan aansluiten is dat heel fijn! Het is voor mij helaas niet haalbaar om iedere week af te spreken, maar eenmaal in de twee of drie weken zou super zijn. Groetjes Carlijn

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb inderdaad inmiddels een bericht rondgestuurd (check dus jullie e-mail, mocht je het nog niet gezien hebben!). Ik wilde het alleen niet hier zetten omdat er ook datum en plaats in staat en vond het wat persoonlijker. Ik hoop in ieder geval dat jullie geïnteresseerd zijn en willen komen! Paul, ik heb je e-mail gelezen, maar heb vandaag een erg drukke dag gehad, en pas zojuist klaar met werken, dus ik zal pas morgen reageren, sorry! En Inge, ik hoor nog graag van je hoe je er tegenover staat? Je mag uiteraard bellen, smsen, mailen, wat ook. En natuurlijk hoor ik ook graag iets van thepurpleway! Hopelijk tot snel dus, ik ga nu even rusten en zo naar bed!

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Ook ik ben nieuw op dit forum en ben niet bekend met schrijfclubs of - verenigingen. Ongeveer een jaartje ben ik - met tussenpozen - bezig met het schrijven van een verhaal. Ik merk dat de energie er een beetje uit begint te geraken - o.a. door andere hobbies en gewoon 'geen zin' - en dat vind ik jammer. Mogelijk dat een schrijfclub het vuurtje weer wat op kan doen laaien. Ik ben 34, woon in Nijmegen en heb Waterbeheer gestudeerd in Wageningen. Ik schrijf veel rapporten, memo's, mailtjes e.d. voor mijn werk. Vaak krijg ik complimenten over mijn schrijfstijl en wordt er geopperd: "Daar moet je iets mee doen". Dit heeft ertoe geleid dat ik soms een gastcolumn schrijf voor een verenigingsblaadje. Ik weet niet of een schrijdclub leid tot nieuwe impulsen. Maar wellicht wel goed om eens uit te proberen? Groeten Bart

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Ik ben ook nieuw op dit forum, maar wel al meer bekend met de tips en artikels van deze site. Ik ben al jaren bezig met een verhaal (fantasie) en volg een cursus 'korte verhalen schrijven'. Toch blijf ik korte verhalen schrijven lastig vinden, maar het is een handig middel om aan wedstrijden mee te doen en goede feedback te krijgen. Persoonlijk ken ik vrij weinig mensen in mijn omgeving die de passie 'schrijven' deelt. Het lijkt me daarom super om eens met meer mensen erover te praten.Ik ben eerstejaars student aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, waar ik ook een kamer heb. Ik studeer pedagogische wetenschappen en onderwijskunde (ja, een ontzettend lange naam). Laat maar wat van jullie horen! Groetjes, Friedali

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Misschien bestaat inmiddels jullie shrijfgroep al en zoken jullie geen nieuwe leden? Maar toch lijkt het me leuk om mij bij jullie aan te sluiten? Mijn naam is Zilla en ben 27 jaar oud. Ik kom uit de achterhoek maar kom graag in Nijmegen. Sinds een half jaar ben ik pas begonnen met schrijven, maar verhalen spoken al sinds kleins af aan door mijn hoofd. Ik lees verhalen sinds dat ik kan lezen. Op dit moment heb ik deel 1 van mijn jong volwassen fantasy triologie wat in mijn hoofd zit op papier staan. Deel 2 en 3 zullen volgen. Ik ben helemaal nieuw in deze geweldige schrijf wereld dus zou het top vinden om bij een schrijfgroep aan te sluiten. Om elkaars schrijven te bespreken. Ik zie graag een reactie als er een mogelijkheid is om bij jullie aan te sluiten! Groetjes Zilla

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste, Graag zou ik willen horen of er in de schrijfgroep waarover hier wordt gesproken nog plaats is en of een 'oudere' er dan ook bij mag. Ik woon niet in Nijmegen, maar studeerde daar wel Alg. Literatuurwetenschappen. Ik ben nieuw op deze site. Hopelijk hoor ik iets van jullie. Zara

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste allen, Zijn jullie inmiddels begonnen met het beoogde clubje? Ik ben man, 31 en schrijf graag. Het lijkt mij heel leuk mij bij een Nijmeegs schrijversclub aan te sluiten. Ik hoor het graag :) Groeten, Menno

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Menno, Heb je nog wat gehoord op je oproep? Ik ben ook al een tijdje op zoek naar mensen in Nijmegen die schrijven. Wat weet jij bijvoorbeeld van de maandagavond in De Blauwe Hand? In ieder geval lijkt het me leuk om iets te gaan starten. Ik heb het gevoel dat zich dan snel genoeg meer mensen aansluiten. Groetjes, Marcq

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een leuke groep om samen wat te schrijven en te praten over het schrijfproces. Als er nog plaatsen vrij zijn in deze groep, zou ik me graag aansluiten. Ik woon zelf in de omgeving van Nijmegen. Vriendelijke groet, Fasold

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Fasold, Aanstaande maandag is er in de Blauwe Hand in Nijmegen weer een 'Shut up and write' avond. Een aantal mensen zit dan bij elkaar en schrijft een uur lang in stilte aan eigen werk. Daarna drinken we samen nog wat. Kijk maar eens of je op het internet meer informatie vindt als je 'Shut up and write' opzoekt . Ik vermoed dat er voor komende maandag (1 december) nog wel een plaatsje is. Kom je er niet uit, dan mag je het laten weten. Groetjes, Marcq

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo :) ik zou mij heel graag willen aansluiten bij jullie schrijfgroep. Ik ben 26 en volg sinds februari 2015 een schrijfopleiding aan de schrijfacademie. Helaas komen alle andere studenten uit andere delen van Nederland. Het lijkt me erg leuk om in het mooie Nijmegen elkaars verhalen te lezen en elkaar te helpen in het schrijfproces. Ik hoor het graag :)