Verhaal

13 reacties [Laatste bericht]
    JedeLinger
    Sinds: 24 Okt 2008

Verhaal

Hallo,

Ik heb me hier eerder al voorgesteld, maar zal dat in het kort nog een keer doen. Ik ben Jede Linger, en neem deel aan de schrijfwedstrijd NaNoWriMo.

Op http://jedelinger.blogspot.com/ en jedelinger.web-log.nl plaats ik vanaf 1 tot en met 30 november dagelijks wat ik heb geschreven voor NaNoWriMo. Het eerste deel van het verhaal staat online. Zie het als een proloog op NaNoWriMo, waarbij je van 1 tot en met 30 november hebt om 50.000 woorden te schrijven (ik tel de woorden van de proloog trouwens niet mee, mochten jullie me verdenken van valsspelerij, haha).

Ik zal het hier even vermelden, als er weer een update is gekomen. Reacties zijn altijd welkom, ook kritische.

rietje
    Sinds: 10 Okt 2007

welkom hier

Bezoek ook eens mijn website: www.rianneverwoert.nl

Ceridwen
    Sinds: 15 Feb 2006

Welkom JedeLinger, veel plezier hier. Je staat hier alleen een beetje ongelukkig, midden op de plank waar de schrijfwedstrijden staan. Even verderop is de sectie voorstellen. Als je daar een plekje zoekt kunnen we je beter terugvinden en blijft het netjes opgeruimd in de salon. Dries, help?

JedeLinger

Oh, het gaat in dit topic vooral om NaNoWriMo, en dat mijn verhaal te volgen is op mijn web-log.

En als er andere deelnemers zijn lijkt het me ook leuk om hun verhalen te volgen. Voorstellen heb ik al gedaan in 'Even voorstellen', maar het leek me wel zo toepasselijk om dat hier in het kort nog een keer te doen smile.

Meis
    Sinds: 24 Sep 2008

Heel veel succes!!

Dries
    Beheerder
    Sinds: 9 Nov 2004

Heb hem verplaatst naar het Nanowrimo forum. Overigens is Nanowrimo volgens de organisatoren geen echte wedstrijd.

yǒu qíng rén zhōng chéng juàn shǔ - Chinees gezegde

Droomz
    Sinds: 16 Dec 2007
    Dries schreef:

Heb hem verplaatst naar het Nanowrimo forum. Overigens is Nanowrimo volgens de organisatoren geen echte wedstrijd.

Hoe zou je het dan moeten noemen? Uitdaging?

Sander
    Sinds: 24 Mrt 2007

Ja, ik denk dat dat een betere omschrijving is van NaNoWriMo. Het is immers niet iets wat je doet om beter te zijn dan anderen, maar om beter te zijn dan je zelf verwacht! Dát is volgens mij de gedachte achter NaNoWriMo.

Mijn weblog: www.van-hirtum.nl

JedeLinger

Er staat weer een korte update op mijn web-log:

http://jedelinger.web-log.nl/

marsha
    Sinds: 9 Okt 2008

En dus is de Nanowrimo eindelijk van start gegaan...

Na de Workshop en de Word War kon ik eindelijk gaan schrijven. Zo gezegd zo gedaan. Tot nu toe hebben de ervaren Nano'ers gelijk gehad. Juist als je aan het schrijven bent dan heeft iedereen je nodig. In mijn geval is het mijn dochter van 15 jaar.

Ik had haar meegenomen naar de Nanowrimo Workshop en mevrouw raakte geïnspireerd en besloot mee te doen, officieus want zei ze: "school gaat voor." Toen we vrijdag om elf uur 'savond thuis waren wilde zij meteen achter de computer om aan haar verhaal te beginnen. Ik vertelde haar dat ik om tien voor twaalf erachter wilde want ik ging meedoen met de Word War (zoveel mogelijk woorden typen in een uur). Meteen begon ze tegen te sputteren. "Waarom moet je persé om tien voor twaalf erachter waarom niet om tien over twaalf, krijg je soms straf?" Ik wist niet wat ik hoorde. Ik zei ook maar helemaal niet opvoedkundig: "Ik ga erachter omdat ik dat wil!" Zo gezegd zo gedaan.

Ik was amper tien minuten bezig of ze vroeg ergens naar, na tien minuten weer and so one.... pffffffffffffff Ik heb haar vriendelijk verzocht om eraan te wennen dat ik in ieder geval de hele maand november aan het typen zou zijn en dat ze me dan zo veel mogelijk met rust moest laten. Kijken of dat helpt.

2 november: 6.705 woorden

marsha

@ Jedelinger: thanks voor je verhaal

JedeLinger

En weer een update

JedeLinger

Op mijn web-log typ ik niet meer het verhaal, maar enkel een verslag van mijn belevingen.

Als je het verhaalvervolg wilt moet je maar even hier je mailadres neerzetten, dan stuur ik het.

Je kunt ook naar me mailen: jedelinger@live.nl met de vraag of ik het wil sturen.

1412 woorden

Elwin

Ik heb nu ff geen tijd om te lezen. Ik doe mee aan NaNoWriMo Laughing out loud

Ga door Jede!

Groet,
    Elwin Nano Monteiro

_o_ Everything Zen _o_