RSI? Toetsenbordkramp? Vierkante ogen?
- login of registreer om te reageren
8 november 2008 - 22:50
RSI? Toetsenbordkramp? Vierkante ogen?
En Nanowrimo deelnemers, hebben jullie al last van deze typische veelschrijf-kwalen?
Nog handige tips en links om hier van verstoken te blijven?

Het grootste probleem dat ik zie aankomen is niet RSI, toetsenbordkramp of vierkante ogen, maar om ongeveer hetzelfde aantal woorden volgende week weer te produceren. Op het moment heb ik helemaal geen zin meer...
Tip van Chris Baty om RSI tegen te gaan, zie:
Workpace.com
Rsiguard.com
Er zullen vast ook Nederlandse sites bestaan! Ik zal een kijken of ik er wat kan vinden.
Ik sta om de drie kwartier op en doe wat rek en strekoefeningen. Ik heb al oogdruppels besteld, vergeet namelijk te knipperen
Het grootste probleem dat ik zie aankomen is niet RSI, toetsenbordkramp of vierkante ogen, maar om ongeveer hetzelfde aantal woorden volgende week weer te produceren. Op het moment heb ik helemaal geen zin meer...
Is een bekend gegeven als ik de ervaren Nanowrimo's geloven moet. 2e week dip, gewoon doorschrijven is het advies
Plus de stimulerende werking van mijn omgeving toen ik vertelde waar ik zo stilletjes in m'n vrije tijd mee bezig was. 'Jij bent gek!'
even doorzetten, op het einde ben je trots!
Bezoek ook eens mijn website: www.rianneverwoert.nl
Kom op eigen.., JE KAN
HET!!!
DOOOOOOOOORSCHRIJVEN!!!
ff emigreren is ook leuk!!!
Plus de stimulerende werking van mijn omgeving toen ik vertelde waar ik zo stilletjes in m'n vrije tijd mee bezig was. 'Jij bent gek!'
Je moet natuurlijk niet afgaan op de meningen van al die niet-schrijvers. Wij zeggen: GO GO GO GO GO!!!!
yǒu qíng rén zhōng chéng juàn shǔ - Chinees gezegde
Lekkere omgeving, zeg
zolang je maar weet dat wij hier op SO je wel steunen! Ga ervoor!
'Mam, alsjeblieft, er zijn camera's bij!'
Ze hebben gelijk. Maar dat mag geen reden zijn het niet te doen. Iemand die bijna het leven laat om op de top van een berg te staan is ook niet gelijk doorsnee, ik mijn ogen ook gek.
Toch vind ik het een hele prestatie als iemand het voor elkaar krijgt. Dus....doorgaan jullie.
www.boekengek.com
Drie kwartier schrijven, een kwartier rust.
En Eigen, hier is het altijd zo dat zolang je ergens voor gaat wat moeilijk te bereiken is mensen je voor gek verklaren. Als je het uiteindelijk wel haalt ben je de held van de dag.
Work, work.
Ik doe niet mee aan een maand lang de longen uit je lijf schrijven, maar komende week heb ik de hele week vrij en ik ben van plan iedere dag 3000 woorden te schrijven. Ik begin aan een nieuw verhaal, dus het joehoe-gevoel heb ik.
Ik sta om het uur ook op om een kopje koffie te halen, of de was in de machine te steken. Ik gebruik mijn laptop die ik niet aansluit op Internet. (want dan ben ik verloren)
Wat een aanmoedigingen!
Dank je en mede Nanowrimo-schrijvers ook deze tweede week veel inspiratie toegewenst!
Geen vierkante ogen, wel zere vingertoppen!!!
Gewoon DOORGAAN iedereen. Elk woord is er een ; )
Go allemaal! Respect voor jullie!
Volgens mij krijg ik blaren op mijn vingers. Schrijven is lijden
Folen, moet wel met wat jij schreef met die link in het andere Nanowrimo-topic
Go allemaal! Respect voor jullie!
Hier ben ik het helemaal mee eens! Zet 'm op
Succes iedereen!
Ga staan, buig een beetje voorover en laat je arm bungelen. Schudt hem zachtjes. Zo ontspan je de spieren in je arm. Doe ook even de andere arm
.
Ga zitten zoals jij dat prettig vindt. Alle aanbevelingen van de ARBO zijn wel leuk, maar als je vervolgens aan alle kanten kramp in je spieren voelt is dat dus niet goed. Iedereen heeft een ander lijf, en daar moet je goed naar luisteren.
Ik heb er nog wel honderd, maar vooruit, nog een hele belangrijke. Komt ie ... Blijf ademhalen!
Maakt ze nou een geintje?
Nee!
Mensen die helemaal opgaan in hun werk houden vaak onbewust hun adem in, of ze gaan heel hoog boven in hun borstkas ademen. Dat is niet best voor de doorbloeding, en je arm, die zo hard moet werken, wil juist zo graag een verse aanvoer van zuurstof en een keurige afvoer van afvalstoffen.
vriendelijke groet, rsi ervaringsdeskundige Ceridwen (... die in 2003 na een hoe voorkom ik rsi bij ons personeel cursus zelf enorme last van rsi kreeg - knap he! ).
www.ingridbilardie.nl
Jongleren doet ook wonderen tegen rsi
Work, work.
Alles wat niet met typen te maken heeft volgens mij. Ik kan niet lang achter elkaar typen simpelweg omdat ik er de tijd niet voor heb. Dus ook een ingebouwde bescherming. Ik ga wel steeds blinder typen
_o_ Everything Zen _o_
Vanavond tussen 9 en 11 heb ik twee uurtjes Nanowrimo ingeruimd.
Ik zal me dan door niemand, echt door niemand, laten storen!
De deur op slot, de telefoon, de televisie en internet uit.
En Eigen, hoe was het gisteravond tussen 9 en 11?
Eenzaam
En je schrijfwerk? Of liep dat niet omdat je je eenzaam voelde?
Haha, nee, die eenzaamheid moest juist het schrijven bevorderen. Maar dat werkte niet, dus later op deze avond zit ik met goed gezelschap en in veel lawaai... Misschien lukt het dan.
Veel lawaai? Harde muziek bedoel je, of de tv hard aan
oogdruppels, rsi guard, rust, muziek
aantekeningen
het is weer tijd...
zelf heb ik regelmatig last van mij polsen, vooral door het vele typen krijg ik hier last van.
het kan helaas niet liggen aan mijn 'dingen' waarmee ik werk.
het zou wel temaken kunnen hebben met mijn houding.
maar er is een hele aparte uitvinding...
namelijk, zweetbandjes om beide polsen doen.
wanneer het dan koud weer is en, je werkt in een kamer waar het wat tochtig is?
dan krijg je in ieder geval geen last van je polsen.
ook heel handig is het programma Arsio, hoe dit werkt weet ik niet, maar het is een wekker op je computer die aangeeft wanneer je moet stoppen met schrijven.
dit kun je zelf instellen.
Arsio is gewoon ergens GRATIS, de downloaden op het www!
'Ik snap niets van andere mensen. Niet minder dan ze mij snappen.
Wat de reden is? Het antwoord zal ik vinden, hoe-wat- en waarom.'