idee
- login of registreer om te reageren
idee
het voelt glibberig en ziek..zulke dingen mag je niet zeggen pepijn. een condoom met shit haha mamma hoe oud ben ik nou..18 jaar oud lieverd mijn volwassen jongen on top of my game je hebt me weer goed te pakken
hij begint te glunderen jij hebt me daarover geleerd mams ik moest er laatst weer eens aan denken mijn jongen denkt ze zo gaaf van binnen en boven zijn omhulsel een best knappe jongen. ow genade het begin van alles
ze probeert nooit meer te denken aan zijn lijfje dat ze eenmaal moest aanschouwen toen niet doen en on top
of his game hij voelt zich koning van de wereld zegt hij zo lang als zijn goede momenten duren tenminste hij houdt zijn kin omhoog en probeert het moment vast te houden die school doet wonderen was het t dan toch waard geweest gaat het goed op school het voelt zo echt een echte zoon netjes en even gemotiveerd als ieder zo bewegelijk als het maar kan alles wat maar kan ma ik verveel me het heerst geloof ik
ze neemt de lelijke dingen die naar haar zijn geslingerd voor lief want thats the truth of the brainchild dat geeft niet lieverd ze kijkt in de diepe blik van haar zoon hij heeft ook wel wat weg van een koning zijn haarlokken als de beperkingen die hij draagt me hoofd valt uit elkaar van binnen moet hij vast vechten voor zijn trots zijn hoofd moet klaar zijn for real weet ie zal hij het waard zijn zijn stap Lego bijvoorbeeld vind hij nog steeds dom hij voelt zich beter dan zij die het zelf in elkaar moet zetten daar ligt volgens hem de oplossing niet anders dan zijn soulmates niet bewegen the world aint big enough for you and me to breath zingt hij mee zijn muziek de vrie tijd vind je me een bewuste jongen hij kon er letterlijk dagen naar luisteren en kende hele afspeellijsten uit zn hoofd ritme nobody owns you cause you the one who knows you zijn ogen verfijnen stilte mam wil je me bot even afdoen? ik was het vergeten vorige week oh nee jij ik kan dat nog niet hehe auw hij is gek op zijn toy 25cm en puur plastic genot voor het oog en kan verder niks half robot half vlees en bloed ontworpen door een jappanner 1 heel stuk kunst
hij bezat er 1 zijn toys zelf uitgekozen en der lip lippen je hebt mooie lippen eigenlijk hea ma ow pepijn je bent een vleier ik vind ze het fijnste van de hele wereld hij vindt haar grappig haar relativeringsvermogen ze is zacht
ze speelden vroeger met schmink oefen poppen daar is pepijn nu te oud voor hij is er klaar voor
het gaat veel beter met me ma zeg pappa mocht dit alles afgelopen zijn kan ik zo auto rijden haha en eigen lippen voor me zoeken
pappa auto rijden ja zoon maar je hebt gelijk
ze was sinds zijn geboorte huismoeder geworden
stel....
setting plus gedachten rage rage van slachtoffer
vele malen uitgeweest en verder genoten 3jaar sferen geproefd en dan een week er op uit geweest er in en eruit gerold echt er midden in en in feite hobbelden ze het laatste half jaar als zo uit 1 of andere hooiberg naar het ziekenhuis pip zou geboren worden de echo s beloofden een sterke jongen grote bak gezellig huisje eerste zoon non stop hobbelen ze was een bloem
Gerespecteerde dokter in een dorp.
Kind wordt geboren met keizersnede.
Ouders wordt via schmink wijsgemaakt dat hij een zeer pijnlijke huidziekte heeft.
Dokter stelt ze voor de keuze of het kindje gaat het niet redden..
Of ze laten hem zijn pijn vergeten door hem te laten denken dat hij niet echt een lichaam heeft.
Hij zal zich geestelijk normaal kunnen ontwikkelen door middel van school samen met lotgenoten en liefde voor zijn ouders kunnen voelen omdat die altijd langs mogen komen.
Hij zal zich gedurende zijn hele leven op een stoel bevinden afgedekt met lagen zacht ingesmeerd plastic zodat zijn armen en benen elkaar niet kunnen raken.. alleen zijn hoofd zal eruit steken..omdat zijn lichaam niet om aan te zien verwond eruitziet (wat de ouders net na de geboorte zelf hebben kunnen zien)
Voor de therapie die hij zijn hele leven zal moeten ondergaan is het belangrijk dat als de ouders met hem praten en hem liefde geven. ze kunnen hem vertellen dat zijn onderdrukte gevoel voor ‘pijn’ uiteindelijk over zal gaan.
Dat zal zijn op de dag dat hij doodgaat maar daar mag nooit over gesproken worden.
Immers als iemand doodgaat verlaat hij zijn lichaam.
Dood wordt dus alleen besproken als het moment dat zijn vage pijn zal verdwijnen.
Ook zal hij via een infuus eten en drinken toegediend krijgen en via slang eruit omdat het kind anders aan zijn lichaam herinnerd wordt.
De ouders willen niet dat hun pasgeboren zoontje dood gemaakt moet worden.
Dus gaan akkoord en mogen langskomen wanneer ze willen...
Maar....
Het kind heeft geen pijnlijke huidziekte...vanaf zijn geboorte zit hij op een stoel vast waar alleen zijn hoofd boven het plastic uitkomt.
Onder dat plastic gebeuren de meest gruwelijke dingen..elke avond dat hij in slaap valt wordt via het infuus een verdoving ingebracht en over zijn hele lichaam wordt hij gesneden en redelijk diep met tandenstokers geprikt. Die er dan afbreken
Als hij weer wakker wordt voelt hij die zitten maar zijn armen en benen kunnen elkaar niet raken want daar zit ook zacht plastic tussen dus kan hij ze er niet uittrekken.
Zijn onderwijs wordt virtueel verzorgd door zijn leraar in de virtuele klas met zogenaamde lotgenootjes. (brainwash)
Hij leert daar praten en lezen rekenen EN daar wordt hem geleerd dat hij nog geen lichaam heeft en dat zijn onderbewuste gevoel van pijn pas overgaat als zijn eigen ouders hem dat lichaam geven.
Hij mag tegen zijn ouders zeggen dat hij in zijn onderbewuste, een lichaam denkt hij immers nog niet te hebben, pijn voelt maar hij mag hun NOOIT om een lichaam vragen want dan zal hij ophouden te bestaan..
Onder het plastic zal ook een camera staan waar je soms een man met een paarse tovenaars hoed in een klein hokje naar de beelden ziet kijken.
dus aan de ene kant zie je wat de hoofdpersoon wordt aan gedaan en aangeleerd anderzijds de gesprekken met zijn ouders waarin hij de pijn trotseert en wacht op het moment dat zijn ‘pijn’verdwijnt.
Hij denkt het moment dat hij eindelijk zijn lichaam krijgt van ze ouders....die denken aan het moment waarop hij doodgaat... wel interessant dat je bijvoorbeeld wereldse zaken in het horror verhaal kan verwerken die hopelijk dan een lijntje hebben naar zijn verschrikkelijke situatie. vlees industrie die failliet gaat slechte gezondheidszorg moord op de beurs dat soort dingen, t zal voor hem wel moeten om op de stijl te hopen....want hoe praat ik met een hoofd? gaan de ouders hem verwennen omdat ze zich schuldig voelen. hoe geeft hij niet op bepaalt 1 vraag zijn hele leven wanneer hoop dat er een zo compleet mogelijk verhaal uitkomt voordat wat zijn eerste woordjes? ben je fantasierijk genoeg om een heel indoctrinatie programma te ontwikkelen. als dat het geval is vind je dat ergens wel eng ook snapje
hij wordt goed opgevoed door en voor zijn ouders anders gaan dingen opvallen.
hij heeft vermoedens maar het is taboe hij heeft alleen pijn en weet of ziet niks als op ze stoel/ plus scherm ofzo allemaal hoofdjes en n paars logo netwerk hey maar wat is deze..je wil niet dat dude in rolstoel komt!
kijk je begon al met klein dorp en gerespecteerde dokter.
dus eigenlijk: welk soort mens voor het verhaal kan je wijsmaken dat de patiënt daar perse moet zijn.
omdat het natuurlijk geen gezicht is zo n hoofd in het openbaar..dat kan.
dat de ouders er sowieso dieper in liggen omdat ze de overtuiging hebben dat ze moeten redden wat er te redden valt.
is dit in Nederland simpel gezegd hoe serieus nemen ze zichzelf hij zal es beginnen over watsmet hun hij voelt ze nou de vraag; kan iemand aub een stelletje schetsen die dit met hun eerste zoontje willen?
wat voor altijd weet jij veel mensen..ja sorry maar van hun 2 moet het echt afdruipen want ze zijn toch uitgekozen door de dokter..teveel shit, gelijkheid, vertrouwen in de dokter, werken waarschijnlijk. shit dat is echt compleet omgedraaid met de echte wereld dit proefpersoon krijgt geeneens een kans ok dat wordt dan het horor aspect mm neig er nu meer naar de luchten te beschrijven buiten het gebouw zonder wind, de onwetendheid is de killer
zou het mogelijk zijn dat uitkomt dat de ouders nog meer voor de gek gehouden worden met een soor drang naar die plek? (waar het hoofd zich bevind) denk aan symboliek, geen martel machine maar ' ze' brengen persoonlijk toegebrachte pijn. dat is simpeler en beter uit te voeren in een kelder ofzo. All on tape de virtuele klas is waarschijnlijk echt uit de lucht komen vallen dat moet dan gewoon die kut machine worden die ga je echt niet voor een poppenkast inruilen. dus...
je gaat proberen deze eigenschappen mee te nemen naar waar het gebeurd in de story
Uiteindelijk.
Scheurt het plastic in het bijzijn van ze ouders en zien ze wat hun kind is aangedaan.
Ze worden dan door de tovenaar neergeschoten.
kent iemand het verhaal?

Nee, ik ken het niet.
Maar wat een heftig verhaal
knap als je dat kan bedenken.

Is dit je eigen verhaal sjaakcl?

Wow, heavy, maar wél een heel mooi idee 
Geniaal. Ga gauw aan het werk!
Fijn dat je er bent, Sjaakcl.
En dòen!
Laat van je horen!!!
(alsjeblieft)
jup zelf bedacht
kga met flex een paar dialogen erbij bedenken.
groeten

Na Saw en de mocking bird denk je dat er niet veel meer aan mensen aangedaan kan worden. 
Helaas komt er geen einde aan de afgrijselijke martelpraktijken die verzonnen worden. 
Misschien een geniaal verhaal, maar ik zal het nooit lezen. Brrr.
Trouwens, tandenstokers zijn erom gemaakt om snel te breken, anders kunnen ze teveel schade tussen de tanden aanrichten.
Daarnaast is het menselijke rauwe weefsel te taai om een dun stokje van hout erin te duwen. 
als het dan toch moet op die manier, kies dan voor bamboesplinters.
Die zijn echt keihard.
Hahaha, sla de tip van Pehamo, die niet van geweld houdt, niet in de wind, sjaakcl!
Maar die tovenaar met de paarse hoed vind ik een beetje een dissonant. Die haalt het realiteitsgehalte weg, terwijl je in eerste instantie de indruk wekte, een 'echtgebeurd' verhaal te willen schrijven.

Wauw! Ik moest het even laten zakken. . Mooi!
kheb hier ook een type met indianentooi rondlopen...alles kan zeg maar.
de paarse hoed bedoel ik zoiets mee als 'de rode sportauto' die in veel boeken voorkomt..lekker erop dus.
en! de tandenstokers moeten juist afbreken dan voel je ze van de buitenkant nog minder goed zitten tegen het plastic aan..hout lekker natuurlijk echt iets voor een boze tovenaar..hehe

Houd ons op de hoogte, sjaakcl! Vraag gerust wat je niet weet, op dit forum zit veel ervaring!
ga echt me best doen Mara.
kvind het te hard gewoon om deze te laten schieten.
ga zo ef biertje pakken met vriendje van me de NL film maker.
mmm ja en spellingscontrole is ook wel fijn hea...ok

Soms kun je niet alles terugvinden met de spellingcontrole. Spreektaal in plaats van schrijftaal bijvoorbeeld. Ik haal er expres geen spellingcontrole doorheen, weet je dat? Zo is mijn stijl nou eenmaal. Dit hebben ze geaccepteerd.

Oke, voor ik ga reageren, eerst even dit:
Ik heb niks tegen jou persoonlijk, alles wat ik nu ga zeggen is gebaseerd op het stukje dat je hebt gezet op dit forum. Ik zeg het zodat je er misschien iets mee kunt, en niet om je te kwetsen, te kleineren of om mezelf op de rug te kloppen. Als je tegen kritiek kan die opbouwend is bedoeld dan raad ik je aan nu verder te lezen, als je dat niet kan, zou ik het volgende overslaan:
Sorry, maar ik vind dit niks.
WAT is nou precies je verhaal, want dit is een vage opsomming scénes, waar vooralsnog wel iets van een lijn in zit, maar nog steeds geen verhaal.
Wat is de motivatie van de dokter?
Waarom zouden wij ons iets gelegen laten liggen aan het lot van deze jongen?
ik bedoel, ik zie nergens in dit verhaal iets dat bij mij een emotie opwekt.
Ja, martelen is erg, maargoed, wat maakt dit zo speciaal dat ik er een boek over zou willen lezen?
Het hele virtuele verhaal is me te ver gegrepen. Het zou eventueel kunnen werken, mits het in de juiste context wordt geplaatst.
Iemand laten denken dat hij geen lichaam heeft maar diezelfde persoon ondertussen volprikken met tandhoutjes?
Ik ben een groot fan van David Lynch, en Horror (goede horror) kan ik heel goed hebben, maar ik eis wel op zijn minst een verhaal als basis. Het gegeven moet wel kloppen.
Als slag om de arm kan ik hooguit bedenken dat hetgeen je hebt opgeschreven een fractie is van wat er in je hoofd zit. Ik raad je aan daar dan nog eens rustig voor te gaan zitten en je plot gestructureerd op papier te zetten. Dit is een haastig neergeschreven ketting vangebeurtenissen waar schakels en verbanden in ontbreken, die voor mij als lezer heel erg nodig zijn om me betrokken te voelen bij wat er gebeurd. Nu lukt dat voor mij niet.
ja je hebt gelijk hier moeten echt de ziek mooitse dialogen mogelijk zijn
hij wordt goed opgevoed door en voor zijn ouders anders gaan dingen opvallen.
net alsof je niet over geesten ofzo wil of niet meer mag praten..alleen weet hij dit niet. hij heeft alleen pijn en weet of ziet niks als op ze stoel/ plus scherm ofzo hehe allemaal hoofdjes en n paars logo netwerk
snapje puff puff pass

Waarom zouden we überhaupt jouw post lezen?
Precies zo'n soort vraag, zonder dat ik het slecht bedoel. Gewoon een discussie, niks ruzie.
Bij mij roept het wel een emotie op. "Arme jongen," denk ik. "Wie wil er nou zoiets meemaken?" De motivatie van de dokter is mij wel duidelijk. Als die jongen bij 'lotgenoten' komt te zitten moet die dokter een soort van experiment uitvoeren lijkt me.
Of SjaakCl heeft iets anders bedacht.
SjaakCl ik denk dat alles wel duidelijk wordt in je verhaal. Schrijfze en succes, lijkt me een aardig lang boek worden.
dank je waus
Als je het maar niet in deze woorden doet:
"hij heeft alleen pijn en weet of ziet niks als op ze stoel/ plus scherm ofzo hehe allemaal hoofdjes en n paars logo netwerk"
Dat is volkomen onsamenhangend. Ben je iets aan het gebruiken, of zo?

Ik vraag me af hoe het met het spijsverteringskanaal zit. Je kunt toch niet net doen alsof hij geen lichaam heeft terwijl er aan de onderkant vanalles uitkomt dat opgeruimt moet worden?

'snapje puf puf paas? '
En met die woorden neem ik dit niet meer serieus.
Dit lijkt nog het meest op het gebabbel in een koffieshop, een dag nadat iedereen in die shop saw 4 heeft gezien.
Onsamenhangend, niet onderbouwd en door iedereen in de shop onder het motto 'roep maar iets en doe mee' aangevuld.
Ik berg deze op onder:
'Why did you jump off a cliff, stoned out of your mind, dressed like tinkerbell?'
'It seemed like a good idea at the time'
Ik dacht even dat je het serieus bedoeld, joh 

Precies zo'n soort vraag, zonder dat ik het slecht bedoel. Gewoon een discussie, niks ruzie.
Helemaal niet dezelfde vraag, en wel om de doodsimpele reden dat mijn reactie in een forum staat en bedoeld is als interactie met de startpost.
Wat ik bedoel met mijn vraag is, dat in een goed verhaal de lezer betrokken moet raken met de personen in het verhaal. Als ik als lezer niet wordt overtuigd om mee te voelen met de hoofdpersonen leg ik het boek weg. De schrijver moet mij overtuigen me het lot aan te trekken van de hoofdpersoon. Het gaat hier om een fictioneel iemand, niet om een echt persoon. Het is aan de schrijver om mij te overtuigen het idee los te laten dat het 'maar fictie' is. Sjaakcl doet dat niet, en dat is waar ik hem op wijs
Bij mij roept het wel een emotie op. "Arme jongen," denk ik. "Wie wil er nou zoiets meemaken?" De motivatie van de dokter is mij wel duidelijk. Als die jongen bij 'lotgenoten' komt te zitten moet die dokter een soort van experiment uitvoeren lijkt me.
Of SjaakCl heeft iets anders bedacht.
Doorgaans lees ik niet graag boeken waarbij ik moet raden wat de schrijver heeft bedacht, zonder dat dat in het boek zelf staat. Als ik zelf verhalen verzin ben IK de schrijver, waarom zou ik een boek lezen dat ik zelf moet schrijven? Als ik lees wil ik dat de schrijver mij betovert en wegvoert in zijn verhaal, hoe gruwelijk ook. Dat hij speelt met mijn fantasy en dat die kleine dingen invult, daar heb ik geen probleem mee, maar om hele hoofdstukken zelf in te vullen... nee dan haak ik af.
SjaakCl ik denk dat alles wel duidelijk wordt in je verhaal. Schrijfze en succes, lijkt me een aardig lang boek worden.
Ik wens sjaakcl ook veel succes, en hoop voor hem dat hij een unieke eigen stijl heeft die al die dingen die ik noem niet nodig heeft, en dat het een daverend, vernieuwend succes wordt.

Quote:
hij heeft alleen pijn en weet of ziet niks als op ze stoel/ plus scherm ofzo hehe allemaal hoofdjes en n paars logo netwerk
Huh? Ik heb altijd begrepen dat boeken begrijpelijk moesten zijn voor een breed genoeg publiek...foutje van mij denk ik...

Zelfs als ik niet op onlogischheden let vind ik het een raar verhaal. Waar je mij, omdat ik ouder ben, het meest kwijtraakt is dat de ouders natuurlijk niet willen dat hun zoontje doodgaat. Ik begrijp namelijk dat het zoontje veel pijn zal lijden, nou, als mij wordt gevraagd: 'Wil je dat je zoontje blijft leven met heel veel pijn, of wil je dat hij doodgaat?' dan weet ik wel wat ik kies. Verder schrijf je dat de ouders het opvoeden, maar de dokter kan allerlei dingen doen waar die ouders slechts langzamerhand achterkomen. Heel apart allemaal. Een positief punt: je schrijfsel roept bij mij een emotie op, ik denk in mezelf: 'Jezus!' (mijn excuses aan iedereen die dit een onaavaardbare uitdrukking vindt, het is niet de bedoeling iemand tegen de haren te strijken)
[self edit - hm, ik kijk nog even naar het begin van je post en je schrijft dat de ouders verteld wordt dat hij geen pijn zal voelen als hij in de waan wordt gebracht dat hij geen lichaam heeft, hoe dan ook, het komt op mij over alsof de ouders ervoor kiezen het zoontje te laten leven terwijl ze al weten dat hij geen normaal leven zal hebben]

Is dit het hele boek dan al? De topictitel is 'idee', dan moet het boek dus nog geschreven worden (zo lees ik dit stukje in je bericht tenminste). En wie weet hoe de stijl van SjaakCl is, wie weet hoe je wordt meegetrokken in het leven van de jongen 'zonder lichaam' - of niet wordt meegetrokken.
O ja, SjaakCl, ik weet niet of jij het al wist maar ooit heette ik hier Aart.

Ik lees dit en denk: bah! Die is zo stoned als een garnaal. ja een ouderwetse uitdrukking ik weet het.
Is hier niet een topic genaamd Troll? Dit lijkt wel een vermomde troll wat mij betreft.

ik sluit me aan bij jacqueline

Sjaakcl, ik dacht dat je even 'op vakantie' ging. Dat schreef je toch in een eerder topic? Ben je alweer thuis? Of schrijf je nu vanaf daar?