Ria zoekt scriptschrijvers

Riazoektscripts...

Ria zoekt scriptschrijvers

Hallo schrijvers!
Ik ben Ria van der Veen van de Jongeren Organisatie Van der Veen Film Productions. Onze organisatie heeft als doel om te laten zien dat wij jongeren niet alleen maar op straat hangen, slechte dingen doet, et cetera maar dat wij jongeren heel goed in staat zijn om een goed project neer te zetten!

Voor de filmproductie waar we nu mee bezig zijn zoek ik nog script schrijver(s)!! Dit is erg belangrijk. Rond eind mei moet het script van de film af zijn. Ik heb zelf een begin gemaakt. Alleen door de drukte schiet het er bijna tussen in... daarom heb ik besloten om mensen te zoeken die net als ik gek zijn op schrijven...

Willen jullie the bookstory, rode lijn, het synopsis of nog meer informatie weten? Kijk dan even op http://loveherboydefilm.web-log.nl ! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Dus voor alle duidelijkheid, ik ben opzoek naar scriptschrijver(s)! Als je interesse hebt, laat je horen.
Stuur even een mailtje naar filmprojectvanderveen@gmail.com of ikdoeauditie@gmail.com.

Voor de film kan je ook auditie doen! Voor dit punt vindt je meer informatie op www.auditieforum.eu . Ook op de site kan je terecht voor informatie!

Nogmaals, ik hoop echt dat jullie schrijvers mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Ria van der Veen

Dries
afbeelding van Dries

Ik heb deze even verplaatst naar oproepen algemeen omdat ik denk dat dit onderwerp daar beter past.

Webmaster Schrijven Online - 藤原 拓海

Pehamo
afbeelding van Pehamo

Hoi Ria,

dat, ik zoek JONGE scriptschrijvers maakt me alweer moe. retard
alsof ik op middelbare leeftijd al net zo goed een bejaardentehuis uit kan gaan zoeken.
dus, wat is de leeftijdsgrens. big grin

Mijn rollator staat buiten geparkeerd, het is die met de paarse fietsbel erop. blush

Live is live...

Mario Kluser

Heb het 3 keer herlezen en niet één keer ontdekt dat de scripschrijvers JONG moeten zijn.

www.mariokluser.nl
Alleen contacteren via formulier op de website. Gelieve geen contact opnemen in verband met proeflezen en/of uitgeven.

Mara
afbeelding van Mara

Ik voel me bijzonder JONG dus ... vertel eens iets meer, Ria? Waar kunnen wij precies mee helpen? Je hebt trouwens een aantal foutjes in je weblog staan. Tja, als je op een schrijverssite komt valt ons dat meteen op, natuurlijk ... sorry. blush Is het een speciaal Fonds? Een samenwerking? Wel een grote organisatie, hoor. Succes ermee. smile

elsje fiderelsje

hey ria, leuke oproep. Ik had nog even een vraagje want ik kon op je website niet precies vinden voor wanneer je je moet opgeven, en wat de voorwaarden precies zijn voor het script. De rode lijn lijkt me wel aardig leuk maar ik wil eigenlijk wel eerst even weten voor wanneer je moet inschrijven en wat de deadlines zijn. Want ik moet net zoals de mensen die auditie komen doen ook nog gewoon naar school toe dus ik wil dit graag even weten voordat ik me inschrijf. smile

Ik zou hard willen zingen,
dansen, heel hoog springen,

Riazoektscripts...

elsje fiderelsje schreef:
hey ria, leuke oproep. Ik had nog even een vraagje want ik kon op je website niet precies vinden voor wanneer je je moet opgeven, en wat de voorwaarden precies zijn voor het script. De rode lijn lijkt me wel aardig leuk maar ik wil eigenlijk wel eerst even weten voor wanneer je moet inschrijven en wat de deadlines zijn. Want ik moet net zoals de mensen die auditie komen doen ook nog gewoon naar school toe dus ik wil dit graag even weten voordat ik me inschrijf. smile

heyy Elsje Fiderelsje,,
Dankje! Uhm eind mei is de deadline. Voor het scriptschrijven hoef je geen auditie te doen. Als je me een mail stuurt, dan stuur ik je wel het deel van het script van wat ik al had gemaakt. Ik stuur je dan ook de bookstory in word zodat je kan kijken wat ik van hoofdstuk 1 en 2 heb gemaakt. Stuur ff een mailtje naar vanderveen.rj@gmail.com . Ook zou ik het fijn vinden om je verder te spreken op msn bijvoorbeeld. Ik zal je mijn msn geven in de mail. Je werkt samen met een aantal scriptschrijvers, zodat je niet te veel werk krijgt. Als jullie het inleveren verander ik misschien nog een aantal dingen. We blijven fulltime in contact, zodat er veel overleg is..
Ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd...
De audities zijn voor de mensen die auditie doen voor een dans en acteerrol. Nu wil ik alleen wat werk zien,, en dan keur ik het goed of niet;)
xx Ria

Riazoektscripts...

Mara schreef:
Ik voel me bijzonder JONG dus ... vertel eens iets meer, Ria? Waar kunnen wij precies mee helpen? Je hebt trouwens een aantal foutjes in je weblog staan. Tja, als je op een schrijverssite komt valt ons dat meteen op, natuurlijk ... sorry. blush Is het een speciaal Fonds? Een samenwerking? Wel een grote organisatie, hoor. Succes ermee. smile

Heej,,
Het zou heeeel goed kunnen dat er foutjes op staan... Ik ben misschien een schrijver, maar in Word worden al je fouten eruit gehaald... Ik ben (nooit bewezen, maar weten doe ik het wel) hartstikke dislektisch gloof ik... oops:$
Nja,, een grote en creatieve brein heb k wel;) ..
Uhm op de site staan de story,, als je even een mailtje stuurt naar vanderveen.rj@gmail.com , dan houden we contact. Kijk reactie van mij op het meisje dat onder jou stond, dan weet je hoe het verder gaat...
Niet dat ik echt jonge schrijvers zoek, het gaat er echter wel om dat het een jongeren organisatie is.. met als doel om te laten zien dat wij jongeren niet alleen maar op straat hangen enso, maar wel goede dingen kunnen doen!
Nja, ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd!

xx Ria

Riazoektscripts...

Pehamo schreef:
Hoi Ria,

dat, ik zoek JONGE scriptschrijvers maakt me alweer moe. retard
alsof ik op middelbare leeftijd al net zo goed een bejaardentehuis uit kan gaan zoeken.
dus, wat is de leeftijdsgrens. big grin

Mijn rollator staat buiten geparkeerd, het is die met de paarse fietsbel erop. blush

Volgensmij heb ik dat nooit gezegd.. mja:P XD. Vette rollator btw, ik heb em even bekeken.. past wel bij me..
zou je me een paar schrijfwerken kunne sturen? Zie de andere reactie over hoe we te werk gaan.. Mail even naar vanderveen.rj@gmail.com
xx Ria

Riazoektscripts...

Mario Kluser schreef:
Heb het 3 keer herlezen en niet één keer ontdekt dat de scripschrijvers JONG moeten zijn.

STaat naar mijn weten ook nergens;)
xx

Mara
afbeelding van Mara

Dyslectisch. Oké. smile Da's vervelend.

Riazoektscripts...

Mara schreef:
Dyslectisch. Oké. smile Da's vervelend.

Nogal ja,, alleen gelukkig weet ik de meeste fouten eruit te halen... of jullie moeten er nog veeeel meer opmerken... Ik zie ze niet... nja, mijn vorige dyslectisch klopte niet echt...

Pehamo
afbeelding van Pehamo

Hallo schrijvers!
Ik ben Ria van der Veen van de Jongeren Organisatie Van der Veen Film Productions. Onze organisatie heeft als doel om te laten zien dat *wij jongeren* niet alleen maar op straat hangen, slechte dingen doet, et cetera maar dat *wij jongeren* heel goed in staat zijn om een goed project neer te zetten!

Bovenstaande duidelijk genoeg Mario?
Jongeren organisatie, wij jongeren. must I say more?

blush

Live is live...

Mario Kluser

@Pehamo
Er staat dat het om een jongeren organisatie gaat, maar niet dat de scriptschrijvers jong moeten zijn.

www.mariokluser.nl
Alleen contacteren via formulier op de website. Gelieve geen contact opnemen in verband met proeflezen en/of uitgeven.

Eliza

Leuk project.
Heb je al een oproep gestuurd naar de HKU? (Hogeschool voor de kunsten Utrecht)
Volgens mij hebben ze daar een opleiding scenarioschrijven. Daarnaast is er natuurlijk de filacademie.
Aangezien jullie willen laten zien dat jongeren grote projecten aan kunnen, zou ik in elk geval gericht zoeken naar 'jongeren'.

Riazoektscripts...

Helemaal gelijk!

Riazoektscripts...

Eliza schreef:
Leuk project.
Heb je al een oproep gestuurd naar de HKU? (Hogeschool voor de kunsten Utrecht)
Volgens mij hebben ze daar een opleiding scenarioschrijven. Daarnaast is er natuurlijk de filacademie.
Aangezien jullie willen laten zien dat jongeren grote projecten aan kunnen, zou ik in elk geval gericht zoeken naar 'jongeren'.

Heej!!
Ik ben inderdaad in over leg met verschillende scholen en bedrijven. Nog bedankt dat je zo mee denkt,... Als het je leuk lijkt om verder iets voor de productie te betekenen? Mail me dan, dan stuur ik mijn msn en dan kunnen we contact blijven houden.

xx

Pehamo
afbeelding van Pehamo

Hoi Mario,
heb even op de site geneust, kwam ik inderdaad meer tegen.
maar als ik onderstaande lees:

Hallo schrijvers!
Ik ben Ria van der Veen van de *Jongeren* Organisatie Van der Veen Film Productions. Onze organisatie heeft als doel om te laten zien dat *wij jongeren* niet alleen maar op straat hangen, slechte dingen doet, et cetera maar dat *wij jongeren* heel goed in staat zijn om een goed project neer te zetten!

Dan is de conclusie dat ze alleen jongeren zoeken niet zo vergezocht. big grin

By the way,
Ria is *pas* zestien, dus dat is superjong. unibrow
Daarnaast heb ik het stukje gelezen over Love her, boy en vaagt mijn enthousiasme weer weg. retard
Het is in ieder geval geen verhaal waar ik enthousiast van kan worden.
Een jonge knul die met nogal veel grietjes aanrommelt komt de ware tegen.
Maar hij wil zijn act van stoere loverboy volhouden en laat haar glippen.
daar blijven ze de rest van het verhaal over treuren tot zij sterft. snif. cry baby

Als er een paar goede schrijvers zich op storten kan er hopelijk nog wat van gemaakt worden.
Ria schrijft dat ze in geesten gelooft en met wat bovennatuurlijk aroma kan het verhaal opknappen. being evil
Hoop ik.

Ik heb hun opgestuurd wat ik hier boven geplaatst heb en wacht de reactie verder af. blush

De groene rolator met paarse fietsbel is ondertussen te koop gezet.
Wie meteen reageert krijgt er een oranje stok met vlaggetje gratis bij. smile

Live is live...

Mara
afbeelding van Mara
Mario Kluser

@Pehamo
Er zit een verschil tussen je getrokken conclusie en wat er staat.

Maar laat ook maar.

Het onderwerp van het project spreekt me trouwens ook niet aan.
Succes!

www.mariokluser.nl

Pehamo
afbeelding van Pehamo

Is dat niet de kunst van het goede schrijversschap om iets wat je niet zo trekt toch te gaan schrijven? blush
Of slaat gewoon de Hollandse graaihand toe. unibrow

Ik was eigenlijk nog wel benieuwd Ria,
Als je hieraan mee doet, zijn er dan nog wat financhiële voordelen te halen? big grin

Live is live...

Zjors
afbeelding van Zjors

Pehamo, soms begrijp ik helemaal niets van jou.
Je denkt te lezen dat de scriptschrijver jong moet zijn. Dat staat er niet.
Dan zeg je niet: sorry, fout gelezen, maar gaat net zo lang verder zoeken tot je zinnen kunt vinden die er op zouden kunnen duiden dat ze met jongeren werken. Ja, lijkt me logisch, ze zijn een jongerenproject.

Vervolgens plemp je hier het topic vol met ideeen die je zelf geschgreven hebt, maar die niets te maken hebben met het plan van Ria. Dat had je dus blijkbaar nog niet gelezen, waar het over moest gaan.

Vervolgens als je daar achter komt ga je het plan van Ria af zitten kraken. Lekker stimulerend, zeg.

Ria en haar kornuiten hebben gewoon een plan gemaakt, ze gaan dat met jongeren uitvoeren om te laten zien dat jongeren positief met elkaar bezig kunnen zijn. Een heel erg goed plan, lijkt me. Daar kiezen ze een verhaallijn bij die hen aanspreekt, jou niet, maar dat hoeft ook niet.

Haar vraag is: wie wil me helpen met dit script, met dit verhaal.

Jij dus niet. Goed, maar ga het dan ook niet af zitten kraken.

En ga er al helemaal niet vanuit dat als je aan zo'n soort project meewerkt, dat je dan geld kunt gaan vragen.

Of zit ik nu weer te zuurpruimen?

Pehamo
afbeelding van Pehamo

Ja enorm, maar dat ben ik wel van je gewend. big grin
Jouw conclusie onderstaande;

Is dus absoluut niet terecht. smile
Ik heb de stukjes die ik geschreven heb hier geplaatst en tegelijk naar Ria gestuurd.
Zodat jullie weten waar ik mee bezig ben, misschien zijn daar toch nog wat mensen in geïnteresseerd.
Ria was er erg enthousiast over en vond me wel geschikt om mee te werken.
Wat ik ook ga doen. unibrow
Ik kan iets niet zo goed vinden, maar juist eraan mee gaan werken om het goed te maken. nod
Dat is heel wat anders als afkraken.
Ik heb er al wat leuke ideetjes over.
Waarom zou ik niet mogen vragen of er evenuteel financieel voordeel te halen is, wat is daar zeuren aan? blush

Live is live...

marriejeanne
afbeelding van marriejeanne

Pehamo heeft wel een beetje gelijk, hoor, vind ik. Als een zestienjarige vraagt om een scriptschrijver voor een jongerenproject, lijkt mij de conclusie gerechtvaardigd dat Ria jonge schrijvers vraagt.

Specifiek oudelui vraagt ze in elk geval ZEKER niet. smile

Ik hoop dat het Ria lukt, en dat ze ons op de hoogte blijft houden van de voortgang van het project. En als de film klaar is, zou ik hem willen zien.

Marriejeanne droomt zich Devoot te Kevelaer:
http://marriejeanne.hyves.nl/blog/

Zjors
afbeelding van Zjors

Pehamo schreef:

Daarnaast heb ik het stukje gelezen over Love her, boy en vaagt mijn enthousiasme weer weg. retard
Het is in ieder geval geen verhaal waar ik enthousiast van kan worden.
Een jonge knul die met nogal veel grietjes aanrommelt komt de ware tegen.
Maar hij wil zijn act van stoere loverboy volhouden en laat haar glippen.
daar blijven ze de rest van het verhaal over treuren tot zij sterft. snif. cry baby

Als er een paar goede schrijvers zich op storten kan er hopelijk nog wat van gemaakt worden.
Ria schrijft dat ze in geesten gelooft en met wat bovennatuurlijk aroma kan het verhaal opknappen. being evil
Hoop ik.

Ik dacht in bovenstaande wat negatiefs te ontdekken. Misschien las ik het fout. Sorry dan.

Ik begrijp nu dat je enthousiast bent voor het verhaal.

marriejeanne
afbeelding van marriejeanne

:wink: Subtiele grapjas!

Marriejeanne droomt zich Devoot te Kevelaer:
http://marriejeanne.hyves.nl/blog/

Zjors
afbeelding van Zjors

marriejeanne schreef:
Pehamo heeft wel een beetje gelijk, hoor, vind ik. Als een zestienjarige vraagt om een scriptschrijver voor een jongerenproject, lijkt mij de conclusie gerechtvaardigd dat Ria jonge schrijvers vraagt.

Specifiek oudelui vraagt ze in elk geval ZEKER niet. smile

Waar lees je dat dan?
Als ik zoiets lees denk ik helemaal niet dat ik met mijn 55 jaar daar te oud voor ben. Ik schrijf wel vaker dingen voor jonge mensen, soms zelfs voor kleuters. Waar zij mee aan de slag gaan.
Kunnen bedenken wat leuk zou zijn voor een leeftijdsgroep heeft toch niet met leeftijd te maken? Hoewel ik me wel kan indenken dat er sneller aansluiting is als je zelf ook die leeftijd hebt.

Maar wat ik niet snap, en Mario volgens mij ook niet, waarom Pehamo zich dan negatief aangesproken voelt en gelijk begint te protesteren in de trant van: 'Mag ik weer niet meedoen omdat ik te oud ben'.

Zo lees ik haar posting tenminste en het kan ook heel goed zijn dat ik het fout lees.

Sinds een tijdje ben ik tot het zelfinzicht gekomen dat lezen niet mijn sterke kant is. confused

Riazoektscripts...

Hallo dames & Heren op dit forum...
Ik lees alle reacties op mijn berichtje.. de ene is heel enthousiast en de andere totaal niet. Ik vindt het jammer dat Pehamo het verhaal zo afkraakt. Maar ze moet nie vergeven dat het een JONGEREN project is,, dus een JONGEREN onderwerp. En inderdaad, daar mag best een spannend stukje inkomen. Alleen, houdt er rekening mee dat we niet echt met de duurste special effects kunnen werken. En, ok, ik geef toe, dat zoals Pehamo het omschrijft het vrij standaart klint. Maar kijk, ik vindt het juist een kick om van een ding dat in een korte omschrijving iets spannends te maken. Het is niet alleen de player milo waar het om speelt. Het gaat om het ware gevoel, om leven en dood. Ik zat eraan te denken om inderdaad iets met geesten te doen. Ik heb goede producers, dus alles valt te regelen.

Hoe ZJORS reageert vind ik in een woord geweldig. Haar enthousiastme, haar berichtjes vol liefde en begrip. Dat heb je nodig. Je hebt geen mensen nodig die je verhaal afkraken. Maar, Pehamo, ik heb je verhalen gelezen. Ik vindt ze erg goed. Soms twijvel ik aan de woordkeus, maar dat komt omdat ik jong ben. Je zal dan ook eerder neigen om 'jongere' taal te kiezen.

Ik wil niemand hier slechter of beter noemen. Ik vindt het heel vervelend dat hier mensen beginnen over leeftijd. Het maakt me niet uit hoe op of hoe jong iemand is. Als je maar barstensvol talent zit en enthousiast mee wilt werken aan het project.

Maar toch.

EEN UITDAGING.

Op de site http://loveherboydefilm.web-log.nl kan je de bookstory vinden.
Het is de bedoeling dat het verhaal dat jij gaat schrijven hierop blijft lijken. Maar je kan enkele hoofdstukken net iets aanpassen. Of zelfs hoofdstukken toevoegen.
Als je dit doet, kan ik zien hoe creatief je bent.
DUS, de opdracht & UITDAGING is, voor wie dan ook:
Schrijf de bookstory van Love her, Boy! zo, dat jij hem helemaal perfect vindt. Let erop dat het wel op het oorspronkelijke verhaal blijft lijken. Voeg hoofdstukken toe en pas eventueel enkele hoofdstukken wat aan.
3 maart zou ik de verhalen graag binnen willen hebben. Daarna ga ik bepalen wie van jullie mee mogen werken.
Een hoge vergoeding hiervoor zal er niet tegen over staan, maar denk eraan..
voor de ouderen onder ons.. Wij jongeren zijn de mensen van later!
DUS, veel succes!

Ik ben erg nieuwschierig. Vooral naar de versie van Pehamo;). Kijken wat het wordt!

SUCCES!

Ik spreek jullie!

Xx Ria

Riazoektscripts...

Zjors schreef:
Pehamo, soms begrijp ik helemaal niets van jou.
Je denkt te lezen dat de scriptschrijver jong moet zijn. Dat staat er niet.
Dan zeg je niet: sorry, fout gelezen, maar gaat net zo lang verder zoeken tot je zinnen kunt vinden die er op zouden kunnen duiden dat ze met jongeren werken. Ja, lijkt me logisch, ze zijn een jongerenproject.

Vervolgens plemp je hier het topic vol met ideeen die je zelf geschgreven hebt, maar die niets te maken hebben met het plan van Ria. Dat had je dus blijkbaar nog niet gelezen, waar het over moest gaan.

Vervolgens als je daar achter komt ga je het plan van Ria af zitten kraken. Lekker stimulerend, zeg.

Ria en haar kornuiten hebben gewoon een plan gemaakt, ze gaan dat met jongeren uitvoeren om te laten zien dat jongeren positief met elkaar bezig kunnen zijn. Een heel erg goed plan, lijkt me. Daar kiezen ze een verhaallijn bij die hen aanspreekt, jou niet, maar dat hoeft ook niet.

En ga er al helemaal niet vanuit dat als je aan zo'n soort project meewerkt, dat je dan geld kunt gaan vragen.

Sjors,, je zit helemaal niet te zuurpruimen.. als jij dat zou doen dan doet pehamo dat ook. Maarja,, we zijn hier geen van allen zuurpruimen. Maar schrijvers, met een passie. Onze ideeen verwoorden en op papier zetten. DUS GEEN RUZIE HIER!!
xx

Zjors
afbeelding van Zjors

Inderdaad, geen ruzie hier, ik zou niet durven. paranoid

Veel succes met je project!

Riazoektscripts...

Zjors schreef:
Inderdaad, geen ruzie hier, ik zou niet durven. paranoid

Veel succes met je project!

Dank je wel! Doe je mee met de uitdaging?