verhaal met detectivestructuur gezocht voor een storyboard

Justin Beck

verhaal met detectivestructuur gezocht voor een storyboard

Beste schrijvers,

Ik maak storyboards voor films en ben op zoek naar een detectiveverhaal van tussen de 20 en 60 pagina's. Ik denk aan een 'whodunit', 'thriller' danwel een verhaal over een verdachte die zijn onschuld moet bewijzen. Graag zou ik dit verhaal dan met goedkeuring van de betreffende auteur willen herschrijven tot een script geschikt voor film en vervolgens visualiseren naar een storyboard.

Als je je aangesproken voelt om hieraan mee te werken, dan zou ik graag eerst een synopsis van maximaal 1 1/2 pagina willen ontvangen met premise. Zo kan ik snel beoordelen of het verhaal mij aanspreekt en ik er een script en storyboard van kan maken. Als er uiteindelijk een film uit voortvloeit, dan behoud je natuurlijk de credits als schrijver. En als er geld mee verdiend wordt, dan krijg je natuurlijk je deel.

Er zijn een aantal zaken die mij aanspreken:
- een hoofdpersoon die gedurende het verhaal iets menselijks leert of iets leert over de menselijke aard;
- een hoofdpersoon die gedwongen is te kiezen tussen 'goed' en 'kwaad' en wellicht kiest voor het laatste. Deze keuze kan op elke moment vallen;
- een verhaal welke speelt met actuele onderwerpen, heel direct of als situationele metafoor;
- een verhaal die in het nu speelt;
- een duidelijk geschreven verhaal, met weinig wollig taalgebruik, tenzij dialoog ondersteunend;
- Een verhaal met begin, midden en eind (qua structuur).

Voel je je aangesproken of heb je al een dergelijk verhaal geschreven en ga je akkoord met bovenstaande herschrijving en visualisering van je verhaal, stuur dan jou verhaal en synopsis naar het volgende email-adres:

justcomeover@gmail.com

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Justin Beck

marriejeanne
afbeelding van marriejeanne

Voor wie wordt de film. Justin? Waar wordt hij gedraaid?

"Als er uiteindelijk een film uit voortvloeit, dan behoud je natuurlijk de credits als schrijver."
"En als er geld mee verdiend wordt, dan krijg je natuurlijk je deel."

Dit zijn twee 'alsen' die ik persoonlijk 'natuurlijk' liever anders geformuleerd zou zien, namelijk behoud ik mijn credits als schrijver ALTIJD, niet alleen als er een film komt; plus als ik mijn prestatie geleverd heb, wil ik geld zien, niet als het jou uitkomt, wanneer die film een succes wordt.

Dat is niet professioneel, die 'alsen'.

Lees het blokje van marriejeanne:

http://marriejeanne.hyves.nl/blog/

(Speciaal een hyvesding aangemaakt ivm Bomenboek, en dan zelf gaan bloggen?)

Pehamo
afbeelding van Pehamo

Kom nou Marriejeanne, wie droomt er niet van om zijn boek verfilmd te zien? nod
Dan is Bigfoot en de Moerdamse slachter ideaal, lijkt me.
Met een duidelijke held, heel duidelijke boosaardige bedoelingen en een heleboel bloederige moorden. Heerlijk. unibrow
Ik zie het bloed al van het scherm spatten! being evil
Natuurlijk is er ook liefde, drama en humor.

Ik mail je Justin.
Ben benieuwd naar je reactie. big grin

Live is live...

A. Redhed
afbeelding van A. Redhed

Is dat in de laatste tijd? Films maken?

We krijgen de ene vage aanvraag na de andere... (wat op een gegeven moment ook jammer is als er echt een serieuze aanvraag komt, want die wordt dan gelijk afgeschoten)

Mario Kluser

@Justin

Je kunt het beste gaan deelnemen (tenminste aan de community) van ScripFrenzy. Tijdens dit event worden talloze scripts geschreven. Het begint in april.

www.scriptfrenzy.org

www.mariokluser.nl

Alleen contacteren via formulier op de website. Gelieve geen contact opnemen in verband met proeflezen en/of uitgeven.

ThePhantom

Als regel maakt de regisseur z'n storyboard zelf. Tenminste, ik weet niet beter. De production designer heeft daar ook nog wat in te zeggen, en variëert een storyboard van heel klungelig ( low budget films ) naar heel professioneel (Gladiator, LOTR).
Als je als script/scenarioschrijver in de schoenen van de regisseur gaat staan, kan je in feite de film ook zelf regisseren. Een reden waarom sommige regisseurs hun eigen script schrijven.

Ik denk dat Mario dit met me eens zal zijn.

Enige scepsis is hier wel op z'n plaats.

Eliza

ThePhantom schreef:
Als regel maakt de regisseur z'n storyboard zelf. Tenminste, ik weet niet beter.

Hoeft niet. Er is ook vaak een apart iemand voor het storyboard. En je hebt regisseurs die zich alleen met de acteurs bezig houden en het filmtechnische gedeelte aan iemand anders over laten en je hebt regisseurs die beide doen.
En dat je als scriptschrijver in de schoenen van de regisseur kunt gaan staan of andersom, is niet helemaal waar. Een scenario schrijven is wel wat anders dan een film regisseren.

Justin Beck

Hoi,

Dankjewel voor je reactie. Ter verduidelijking:

Als je een synopsis van 1 tot 1 1/2 A4 toestuurt met premisse,
dan kan ik op basis daarvan bepalen of ik er zelf tijd in kan investeren.
Zo ja, dan werk ik coöperatief met je samen. Zo niet, schrijf het verhaal
dan ook niet uit, tenzij je dat voor jezelf wil doen.

Als je verhaal echt kwaliteit bevat en je direct geld wil verdienen, dan kan
je je werk ook naar een uitgeverij sturen. Maar ik geloof dat er dan ook nog
wel enige tijd over heen gaat voor er iets op je bankrekening bijgeschreven wordt;
en ook dan ben je afhankelijk van de hoeveel boeken die verkocht worden.

met vriendelijke groeten,

Justin Beck

A. Redhed
afbeelding van A. Redhed

Zijn een verhaal en een filmscript niet heel wat anders?

In theorie is het mogelijk, dat je lekker nee zegt tegen de persoon, maar inmiddels heb je wel de synopsis binnen en ga je daar lekker zelf een script van schrijven.

Ik zou best direct geld willen verdienen! Ik ga denk ik maar snel een verhaal naar een uitgever sturen! Films schrijven kan ik altijd nog...

ThePhantom

Dat laatste is volkomen waar, ik bedoelde het eigen een beetje "ironisch".

Als ik kijk naar de aftiteling en die vergelijk met oude films van 20 jaar geleden, dan zie ik een duizelingwekkende toename aan medewerkers.
Voor d'Artagnan, een filmflop van $ 25 miljoen, liepen 250 man op de set.
De avond, voor de eerste draaidag, kwamen ze tot de ontdekking dat van de grote reiskoets van d'Artagnan (Justin Chambers) het complete disselstel voor een vierspan ontbrak. Iedereen stond te schreeuwen en te roepen. Ik heb de production designer, Philip Harrison in mijn auto geladen en in de dichtsbijzijnde stad een partij stalen buis gekocht en 's nachts met mijn zwager een compleet disselstel in elkaar gelast.
Helemaal off topic natuurlijk, maar kon ik op die manier eens een blik achter de schermen werpen van een grote filmproductie.

Eliza

ThePhantom schreef:
Dat laatste is volkomen waar, ik bedoelde het eigen een beetje "ironisch".

Als ik kijk naar de aftiteling en die vergelijk met oude films van 20 jaar geleden, dan zie ik een duizelingwekkende toename aan medewerkers.
Voor d'Artagnan, een filmflop van $ 25 miljoen, liepen 250 man op de set.

Klopt, maar naast dat films ingewikkelder worden (meer special effects etc), speelt zeker in de VS de vakbond een belangrijke rol. Soms huurt men allerlei mensen in die niets te doen hebben, maar puur omdat men verplicht is Amerikanen in te huren.
Toen ik zelf nog als cameravrouw werkte, hielp ik ook wel eens met het schilderen van het decor, uitknippen van lichtfilters etc. Tegenwoordig zie ik ze dat ook in NL niet snel meer doen.

ThePhantom

De Engelse constructeurs hadden nagelaten een handrem aan te brengen op de koets. Een grove nalatigheid t/o van de 40.000 pond die het maken van de koets had gekost. Ik had die voor een tiende van het bedrag kunnen maken, maar dat terzijde. Op de 1e draaidag worden de paarden ingespannen, de dissels passen perfect en de koetsier komt tot de ontdekking dat de handrem ontbreekt.
In Sarlat, waar een groot deel van de film is opgenomen, loopt een straat omhoog waar de koets moet stoppen en wachten. Geen handrem. Charlie, de 2e regisseur, vraagt of ik een oplossing weet.
De scène met de koets moet wel 20 keer worden overgedaan. Tot gek wordens toe!
Ik heb een simpele oplossing voor het ontbreken van de handrem. Blokken.
Iedere keer als de koets stopt, kom ik aanrennen met twee blokken en zet die achter de wielen.
Nog heel lang werd in sarlat geroepen als ze me zagen: Robert! Blocks!
laughing

Mara
afbeelding van Mara

Heerlijk dat wereldje, Eliza en ThePhantom! En ik meen het! smile

Pehamo
afbeelding van Pehamo

Gewedig verhaal thePhantom,
robbert, Blocks! echt super. unibrow
Ik weet zeker dat je de film gered hebt, zlf een disselstel in elkaar zetten geweldig.
Was er anno zestienhondrd al wel een handrem, ik dacht van niet.
Was die koets wel echt authentiek hé!! nod

sorry voor d tikfoutjes, blush
mijn poezenbeest heeft mijn stoel ingepikt zodat ze lekker in het zonnetje kan slapen, nu zit ik op de grnd.
Omgedraaide wereld.
Maar ze is al zo oud de schat, al bjina zestien. big grin

Live is live...

ThePhantom

Pehamo, ik zal een foto van de koets neerzetten zodra ik die gevonden heb en ingescand heb - als dat mag van Dries.
En ja, koetsen hadden een handrem. Dat bestond uit een wormwiel en een aandrukblok op een van de voor- of achterwielen. Ze hadden wel schijfremmen op de koets aangebracht - en die waren er in de 17e eeuw duidelijk niet - en heb ik later een aanpassing gemaakt op de koets zodat van een voetrem een handrem werd gemaakt.
We zijn nu echt van het topic af en ja, de koets was echt, authentiek, daar mankeerde niets aan!

marriejeanne

Justin Beck schreef:

Als je verhaal echt kwaliteit bevat en je direct geld wil verdienen, dan kan
je je werk ook naar een uitgeverij sturen. Maar ik geloof dat er dan ook nog
wel enige tijd over heen gaat voor er iets op je bankrekening bijgeschreven wordt;
en ook dan ben je afhankelijk van de hoeveel boeken die verkocht worden.

met vriendelijke groeten,

Justin Beck

Maar dan weet je ook zeker dat er iets mee gaat gebeuren. En contract enzo krijg je. Voorschot. Die dingen. Hoe doe jij dat?

marriejeanne

Maar ook is de vraag nog niet beantwoord wat je met die film gaat doen?

Pehamo
afbeelding van Pehamo

Ben enorm benieuwd naarjouw koets thePhantom,

Justin wil de film tocg gaan uitbrngen Marriejeanne,
alleen is de vraag of het net alsbij Ria een of ander fi;lmproject wordt of een echte film.

poezebeest ligt nog steeds op de stoel en is nu heel lekker warm.

Live is live...

Justin Beck

beste schrijvers,

Belangrijke vragen hoor! Ik wist niet dat er zoveel achterdocht heerste. Interessant voor een verhaal!

Wat betreft de formaliteiten:
- We kunnen een exclusief licentiecontract opstellen met nader te bepalen inhoud (in samenspraak).
- Je zult als auteur je altijd kunnen beroepen op het auteursrecht, mocht daar noodzaak toe zijn.
- ik zal bovenal ieders auteursrecht respecteren
- ik ga geen geld uitkeren tot ik het verdiend heb met het maken van de film. Ik steek er zelf ook veel tijd in dus ik wil er zeker ook geld mee verdienen.

De film zal in dit geval een gebaseerd verhaal zijn op het werk van "de oorspronkelijke auteur" en zal mijn visie zijn op dat verhaal. Je zult altijd genoemd worden, als ik inhoud van jou verhaal onttrek.

Een film vertoon je aan een publiek, net als dat je een verhaal laat lezen aan mogelijke geïnteresseerden.

Met vriendelijke groeten,

Justin Beck

marriejeanne

Justin Beck schreef:
beste schrijvers,

Belangrijke vragen hoor! Ik wist niet dat er zoveel achterdocht heerste. Interessant voor een verhaal!

Met vriendelijke groeten,

Justin Beck

Dit is toch niet leuk om te zeggen als iemand gewoon om informatie vraagt?

A. Redhed
afbeelding van A. Redhed

@ marriejeanne, we hebben toch gemerkt, dat we alle vreemden met open armen moeten ontvangen. We moeten de ideeen van elke vreemde bejubelen. Ze alles geven en toesturen waar ze om vragen. En vooral geen vragen stellen (doet me ineens aan het onderwerp van mijn boek denken...) sarcastic eye roll

@ beck: Ik vind het een geweldig idee! Ik ga even over een synopsis nadenken.

Eliza

En aan alle mannen hier:
Hij zoekt ook een acteur wink
http://www.uck.nl/_item.aspx?subject=item&id=835&menuid=1

marriejeanne

thumbsup Eliza!

Een student, dus, die bediend wil worden? Volgens mij kun je met een groepje van die jongens zélf een enórm leuke film maken!

Succes!

Justin Beck

Hoi, ik ben al een tijdje afgestudeerd en ondernemend freelancer. Ik doe dit puur vanuit mezelf. Ik ben aan het kijken of ik iets op kan zetten via een forum. Het leek me wel een leuk experiment. Ik moet nu alleen heel hard aan 'Dogville' denken. Hoe dan ook: als er interesse is dan hoor ik het graag, het hoeft niet.

Ik heb niet de tijd om continue dit forum te bekijken en ik zou het dan ook zeer waarderen als je mij een beetje in mijn waarde laat. Ook voor de mensen die dit forum niet vast domineren. Mocht het woordje "hoor" verkeerd gevallen danwel geïnterpreteerd zijn, het was goed bedoeld hoor.

veel succes met wat jullie doen, doei!

Waus
afbeelding van Waus

Justin je kan je abonneren op het topic (klik op 'Onderwerp volgen', helemaal bovenaan), dan krijg je een mailtje telkens wanneer er iemand reageert.
Ik heb alleen geen verhaal klaarliggen. Te druk ook want een ander verhaal moet eruit en dat gaat met een paarduizend woorden per dag, dus naast school kan ik er niks anders bijhebben.

Ta les' alny... (don't ask me...)
Wellinghe!