Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ervaring met de schrijversacademie Leiden?

Wie heeft er ervaring met de schrijversacademie in Leiden? (www.schrijversacademie.nl) Ik ben van plan een schrijfcursus te volgen (Romans en korte verhalen), maar kan op dit forum of op internet weinig beoordelingen vinden over dit Nederlandse instituut.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi! Ik volg die opleiding nu in Amsterdam (zelfde docenten en lesstof volgens mij). Ben nu net begonnen, dus zit nog in de eerste modulen, namelijk Ontwikkel je eigen stijl. Ik heb allemaal lesboeken gekregen, een stuk of twaalf en vind het echt heel leuk tot nu toe. De opdrachten zijn redelijk kort, verhaaltjes van maximaal 150 of 350 woorden, dus dat vind ik nu nog wel heel moeilijk. Anyway, en ik ben dus écht net begonnen. Dus heel veel kan ik je er nog niet over vertellen. Ik vind de sfeer in ieder geval heel fijn en heb nu al één lesboek waar ik helemaal dol op ben. De andere, waaruit ik tot nu toe heb gelezen (twee andere boeken, van dezelfde schrijver) zijn niet in mijn taal geschreven, maar geven wel duidelijke tips! Eigenlijk ben ik nu, na twee maanden, al op heel veel dingen gewezen die ik kan verbeteren. Dingen zoals het feit dat mijn personages nooit wat proeven, dat ik het woordje 'misschien' gebruik, wat de zin totaal ontkracht terwijl het helemaal niet nodig is. Anyway, ga naar en opendag. Proef de sfeer. Kijk in de lesboeken. En denk goed na. Het is aardig wat geld!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Momenteel ben ik met deze opleiding bezig. De basis-modules heb ik nu afgerond en binnenkort start ik met het vervolg. Mijn ervaringen zijn echt heel goed. Er hangt inderdaad een behoorlijk prijskaartje aan, maar dat is het wat mij betreft meer dan waard. Er worden regelmatig proeflessen gegeven, dus als je interesse hebt gewoon even op de site kijken.