Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

namenlijst van personen achterin boek

Hoe kan ik een namenlijst maken van de personen uit mijn verhaal? In Excel heb ik ze al ingevoerd met gegevens en familie waar ze bij horen. Dus Pietje komt voor op blz. 10, 35, 60 en 120 en behoort tot ... Is dit mogelijk?

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus Pietje komt voor op blz. 10, 35, 60 en 120 en behoort tot ... Is dit mogelijk?
Misschien ietwat veel. Stel de drukker drukt Pietje op blz. 11, 36, 61 en 121. Wat dan?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Referentie naar pagina's is meer voor non-fictie. Word heeft een Index-functie. De woorden die je gerefereerd wilt hebben moet je eenmalig definiëren en dan genereert Word die namen, desgewenst met paginanummers. Het is dynamisch: met de groei van je document worden de paginanummers aangepast.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Yrret, dit gebeurt in de pre press. Als het goed is, krijgt de drukker vaste bestanden, dus geen Wordbestand; dat zal hij waarschijnlijk ook weigeren. Voordat het werk gedrukt wordt, moet je natuurlijk checken of alles goed staat. Als je in eigen beheer uitbrengt, kun je het best een proefboek aanvragen, dan kun (moet) je wéér alles checken.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, de INDEX. De hemel voor letterpeuteraars. Zou het iemand boeien? Wordt het verhaal beter? Overigens voornamelijk toegepast in non-fictie, want naslag, geen verhaal.