Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Handige manier om boek op eigen website te verkopen?

Ik twijfel of dit het juiste subforum is voor mijn vraag.......... Op mijn website wil ik de mogelijkheid creëren om mijn boek te verkopen. Ik heb een website, en kan ook zelf wel een webshop installeren. Alleen een hele webshop voor een enkel boek is nogal een ding. Zijn er mensen die dit op een andere manier hebben opgelost? Bestaan er eenvoudige oplossingen om dit voor één boek op te regelen? Hoe hebben jullie dit geregeld?

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijf gewoon ergens "stort ... euro op rekeningnummer ... en mail je adres naar ...@..." ? Als je online betaling mogelijk wil maken dan is een Paypal account wellicht het gemakkelijkste, maar dan zijn alleen kredietkaartbetalingen mogelijk. Als je ook betalingen met debetkaarten mogelijk wil maken wordt het te veel gedoe voor 1 boek.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
bluesbrother
Bestaan er eenvoudige oplossingen om dit voor één boek op te regelen? Hoe hebben jullie dit geregeld?
zie mijn website - adres staat bij mijn bio.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beide oplossingen komen neer op stuur een mail (al dan niet via een formulier) en we sturen het op. Ik zou dat toch ander willen oplossen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
bluesbrother, Je wilt een boek verkopen, dan heb je dus een naam en een (post)adres vd koper nodig om het te kunnen verzenden. Noem een online boekaanbieder, die niet met een invulscherm/formulier werkt.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Als je online betaling mogelijk wil maken dan is een Paypal account wellicht het gemakkelijkste, maar dan zijn alleen kredietkaartbetalingen mogelijk.
Nee hoor, de klant kan in Paypal ook aangeven dat uitgegeven bedragen van zijn bankrekening afgeschreven moeten worden. Of handmatig geld overboeken naar de Paypal rekening.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ik denk dat een webshop maken voor één boek behoorlijk de opbrengsten van het boek drukken. Denk aan bankkosten, overschrijvingskosten en abonnementskosten voor de partij via welke je de betalingen binnenkrijgt. Over al deze kosten wordt nog eens 21% btw berekend - althans in NL, weet niet of je in NL woont / bankiert - en die procenten zijn alleen aftrekbaar wanneer je een onderneming hebt, dus heb je ook kosten voor inschrijving KvK. Deze kosten moeten allemaal berekend zijn in de verkoopprijs van je boek. Misschien heb je daarvoor een boekhouder nodig, tenminste: als je niet bekend bent met de gangbare rekenformules. Dus dan heb je weer meer kosten. Daarom is het voorbeeld van Jan in # 2 en # 4 niet zo slecht.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een webshop ingebouwd in mijn website en die aan Paypro gekoppeld. Daardoor kunnen klanten gewoon met Ideal betalen. Je draagt inderdaad een paar cent af per transactie maar dat vond ik acceptabel.