Manuscript vraag

4 reacties [Laatste bericht]
Him Sunday
Laatst aanwezig: 1 dag 5 uren geleden
Sinds: 24 Jun 2017

Manuscript vraag

Ik ben mijn manuscript in A5 formaat aan het typen, maar ik denk niet dat de bedoeling is dat de uitgever het in dit formaat krijgt. Hoe moet een munuscript eruit zien? Kan iemand deze vraag alsjeblieft beantwoorden?

Reacties

Him Sunday
Laatst aanwezig: 1 dag 5 uren geleden
Sinds: 24 Jun 2017

Welke paginaformaat moet ik gebruiken bij het typen van mijn manuscript?

Thérèse
beheerder
Laatst aanwezig: 2 uren 23 min geleden
Sinds: 2 Aug 2009

Je kunt op de site van de betreffende uitgever lezen hoe deze graag manuscripten ontvangt.

N.B. Topic verplaatst naar Opmaak en computerzaken

Wat doet uitgeverij M.BOOX voor jou? Klare taal in 12 vragen en antwoorden!

ZENODotus
Laatst aanwezig: 4 uren 21 min geleden
Sinds: 21 Jun 2008

Standaard vragen ze is mijn ervaring A4 formaat met 1.5 interlinie, maar zoals Thérèse stelt is het een goed idee op de site van de uitgeverij op zoek te gaan (meestal ergens bij contact) naar een puntje manuscript (inleveren) en dan braaf te doen he zij het willen ontvangen wink

Akaatje
Laatst aanwezig: 1 dag 9 uren geleden
Sinds: 28 Aug 2014

Als je een idee hebt van naar welke uitgeverij je het wil sturen, kun je vaak op hun site kijken inderdaad. Daarin staat het vaak duidelijk vermeld, ook op welke manier het verzonden moet worden (uitgeprint of via de mail) en welke hoeveelheid (het gehele manuscript of alleen enkele hoofdstukken).

Het is dus afhankelijk van welke uitgeverij jij kiest. Tip hierover, kijk in de boekenkast, kijk naar het genre waar jou verhaal in past en baseer op deze beide gegevens welke uitgeverijen geschikt zijn voor je manuscript.

Als je het verstuurd hebt, heb je wel vaak een wachttijd van enkele maanden.

Ik kan niemand anders zijn dan puur mezelf.

Alice, het literaire tijdschrift van Schrijven Magazine

Voortaan in iedere editie van Schrijven Magazine!

Lees meer

Door ervaren, professionele redacteuren. Goed én betaalbaar!

Meer informatie

Intensieve online cursussen. Goed én betaalbaar!

Meer informatie
Boek schrijven? Lees Schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Word vóór maandag 27 maart 16.00 u....

Profiteer nu!