Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

kortverhalen voor tijdschriften

Hoi allemaal! Terwijl mijn eerste volledige manuscript dan eindelijk in publicatie gaat, wil ik het grote publiek al een klein ideetje geven wat voor schrijfstijl ik hanteer. Ik kan gewoon niet genoeg krijgen van schrijven. Vroeger, als kind, deed ik dat in een dagboekje dat nooit of te nimmer door anderen gelezen mocht worden. Nu ik (bijna) volwassen ben, kan ik om de één of andere reden de grote drang om mijn verhalen met zo velen anderen te delen, maar niet onderdrukken. Ik heb onlangs ergens gehoord dat sommige tijdschriften, (opkomende) schrijvers aanmoedigen om hen kortverhalen van 2-3 pagina's te sturen, die zij dan publiceren in de volgende uitgave van hun tijdschrift. Weet iemand of dat waar is en zo ja, welke tijdschriften daarvoor open staan? Alvast bedankt voor de informatie! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt, allebei! :) Momenteel heb ik Deus Ex Machina op het oog. Benieuwd wat ze van mijn kortverhaal zullen vinden. Eerlijk gezegd weet ik niet veel over dit literair tijdschrift, behalve dat het een driemaandelijks literair tijdschrift is en een Latijnse titel heeft. Dat mijn kortverhaal gesitueerd is in de klassieke Oudheid, was de reden dat ik dit tijdschrift als eerste koos... Weet er toevallig iemand wat meer over dit tijdschrift? Heeft iemand er ervaring mee?

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de bibliotheek kun je (literaire) tijdschriften lezen. Dan krijg je een idee welke verhalen ze plaatsen. En of jouw werk daarbij past.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
...Terwijl mijn eerste volledige manuscript dan eindelijk in publicatie gaat... Ik heb onlangs ergens gehoord dat sommige tijdschriften schrijvers aanmoedigen om hen kortverhalen te sturen
Ehh... vraag het je uitgever, die zit er als een spin bovenop immers. Oh! Da's niet 't geval. Je komt de sollers alhier onschuldig de ogen uitsteken? Tsk tsk tsk. Geen rancune hoor, maar als ik een beheerder was hanteerde ik korte metten.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
...Terwijl mijn eerste volledige manuscript dan eindelijk in publicatie gaat... Ik heb onlangs ergens gehoord dat sommige tijdschriften schrijvers aanmoedigen om hen kortverhalen te sturen
Ehh... vraag het je uitgever, die zit er als een spin bovenop immers. Oh! Da's niet 't geval. Je komt de sollers alhier onschuldig de ogen uitsteken? Tsk tsk tsk. Geen rancune hoor, maar als ik een beheerder was hanteerde ik korte metten.
Wat bedoel je, au Bergine?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ au Bergine Het kan ook een publicatie in eigen beheer zijn, dan is er geen uitgever die erop springt. Even over de vraag van Ovidia: De publicatie zou dus eigenlijk moeten dienen als een soort promo van jezelf omdat je nu kopers moet vinden voor je boek. Die marketingstrategie begrijp ik wel, maar mijn vraag aan SOL is nu: zien literaire tijdschriften een schrijver op zo'n moment graag komen?Is er eigenlijk een geschikt moment?

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat, wanneer iemand moet vragen wat past bij dat specifieke tijdschrift, diegene dus geen lezer/abonnee is van dat literair magazine, daarmee niet in de doelgroep valt en het schrijfsel ook niet.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt online het laatste nummer of een eerdere bestellen en kopen, dan weet je wat voor blad het is. Maar een gang naar de bibliotheek of naar de betere boekhandel kan ook helpen. Bijvoorbeeld Atheneum in Amsterdam. Daar liggen deze literaire bladen allemaal naast elkaar.