Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Moet je niet opletten wat je op een blog plaatst?

Hallo, Geen idee waar ik mijn vraag juist moest plaatsen, dus dacht het hier neer te schrijven, bij overige. Ik heb een vraagje. ik heb een blog en daar schrijf ik mijn korte verhalen en oefenopdrachten neer,... Op zich daar geen probleem, maar... Nu was mijn oefenopdracht van mijn schrijfcursus: schrijf een krantenartikel dat waar had kunnen zijn. Dat heb ik gedaan, laten lezen aan vriendinnen (zonder te vertellen dat het verzonnen was hihi), maar na hun reactie schrok ik toch, dat ze ook echt dachten dat het waar was. Nu twijfel ik of ik dit op mijn blog zou plaatsen, ook al zet ik er in grote letters bij dat het verzonnen is, volgens mij is dat toch gevaarlijk, niet? Er moet maar één persoon mee weg zijn hé?! Dan heb ik een probleem, niet?

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, dat kan niet, want alles wat op internet staat is waar. ;) Maar even serieus, als je erbij zet dat het verzonnen is, wat is dan het probleem? Dan kun je zelfs namen van bestaande personen gebruiken.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, dat kan niet, want alles wat op internet staat is waar. ;) Maar even serieus, als je erbij zet dat het verzonnen is, wat is dan het probleem? Dan kun je zelfs namen van bestaande personen gebruiken.
Geloof mij, voor sommige mensen is alles waar hoor :) Het ging over het festival Tomorrowland, ( dat een gemeente verderop van ons aan de gang was toen) en je moet maar één iemand hebben die er mee weg is hé :confused:

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken die uitdrukking niet, er mee weg zijn. Wat betekent dat?
Het gewoon maar aannemen dat het waar is., omdat het er geschreven staat.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat heb ik gedaan, laten lezen aan vriendinnen (zonder te vertellen dat het verzonnen was hihi), maar na hun reactie schrok ik toch, dat ze ook echt dachten dat het waar was.
Je mag dit beschouwen als een compliment.
Nu twijfel ik of ik dit op mijn blog zou plaatsen, ook al zet ik er in grote letters bij dat het verzonnen is, volgens mij is dat toch gevaarlijk, niet?
Neen, dit is niet gevaarlijk. De waarheid op een blog schrijven is wel gevaarlijk. De meeste mensen geloven je namelijk niet. Dan ga je twijfelen aan je geloofwaardigheid. Dan spring je van de brug af. Iemand anders schrijft dat je dood bent. Dat geloven ze niet eerder dan dat ze je ademloos in een kist hebben gezien en zeker weten dat jij het bent als hoopje as in een vaasje. En zelfs dat weet niemand zeker. Het kan dus allemaal geen kwaad. De waarheid en de leugen is alleen maar belangrijk voor jezelf. En zelfs daar mag je over liegen. Al blijkt het achteraf toch de waarheid te zijn geweest.
Er moet maar één persoon mee weg zijn hé?!
1 persoon is ietwat weinig. Er zijn nog minstens 1 miljard mensen die de holocaust ontkennen.
Dan heb ik een probleem, niet?
Ik denk van niet. Echter, geloof niet alles wat ik schrijf.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
en je moet maar één iemand hebben die er mee weg is hé :confused:
Als je het er duidelijk bij hebt gezet dat het niet zo is, dan heb jij als schrijver je plicht gedaan. Als iemand daar geen notie van neemt, dan is het zijn probleem. Laatst zag ik iemand verontwaardigd facebooken over een nieuwsfeit dat hij gelezen had op de Speld. Dat kunnen we de Speld (een satirische nieuwssite) niet kwalijk nemen.