Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

In de bieb

Ben super blij dat mijn boek is goedgekeurd door Biblion en dat het nu dus door bibliotheken kan worden aangeschaft. Heeft een van jullie ervaring met de bieb? Vergoedingen, reacties etc.?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aanmelden bij Stichting Lira en de rest gaat vanzelf, dan krijg je eens per jaar een vergoeding per uitgeleend exemplaar van je boek. Reacties op je boek kun je gewoon op de websites van bibliotheken vinden.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Schrijvenonliners, Mijn vreugde over in de bieb komen, was van korte duur. Mij is overkomen wat ik niemand van jullie gun; ik ben volledig afgekraakt en de inhoudsomschrijving is zo chaotisch en ordinair als het maar kan. Wat ik niet snap: Waarom keurt Biblion een boek goed dat ze waardeloos vinden? Er was geen positief woord bij. Jammer...Hoop dat de goedkeuring en de omschrijving bij alle biebs nog teruggedraaid kan worden. Dit is echt een hel. Groetjes, Anoniem69

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie dat nog niemand op jouw bericht gereageerd heeft, Anoniem69. Dat is jammer, want ik denk dat je er wel behoefte aan hebt. Ik heb nu even geen tijd voor een lange reactie. Dat wordt vanmiddag of vanavond. Ik heb die recensie via Boekensalon gelezen en begrijp je frustratie wel. Als ik dan toch vast één praktische tip mag geven. Stuur zo snel mogelijk een bericht naar Biblion mét de tekst van die recensie en aansluitend de vraag of ze die recensie willen verwijderen. Dan krijg jij als auteur de kans op een nieuwe start met nieuwe kansen. Over de inhoud of kwaliteit van je boek kan ik ik natuurlijk niets zinnigs zeggen, want ik heb alleen het korte stukje in je presentatie gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hay, Dank je. Je hebt gelijk, ik had er behoefte aan. Dus erg bedankt. Ik ga een brief schrijven want zelfs het slechtste werk verdient zo'n reactie niet. En ik blijf me afvragen waarom je een boek goedkeurd als je het zo waardeloos vindt. Nogmaals dank voor je reactie. Groetjes, Anoniem69

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het blijft lastig bij Biblion. Je kunt net een recensent treffen die er even geen zin in lijkt te hebben. Als je vindt dat de recensie de plank volledig misslaat wat betreft de inhoud van je boek, dan kun je dit zeker met goede argumentatie laten weten. Dan is er een kans dat ze de recensie zullen herzien. Ik heb hem even opgezocht en het is inderdaad een warrig geheel. Niet iets waarop bibliotheken kunnen beoordelen of dit een goed uitgeleend boek zal gaan worden. Ik hoop voor je dat het lukt om ze te overtuigen. Het enige wat ik nog wel wil zeggen is dat je nu aan een feit als 'vol taal- en tikfouten' niets meer kunt veranderen. Dat is zonde. Misschien kun je het nog door iemand laten nakijken en een herzien exemplaar opsturen. Bibliotheken zullen geen boeken waar veel fouten in staan in hun collectie op willen nemen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Via. Vol is een groot woord. Ik ben leesblind en er waren wat foutjes blijven zitten; om deze te corrigeren kost 30 euro per fout. Maar het was echt niet zo dat er op iedere bladzijde een fout zat of zo. Nogmaals dank voor je lieve reactie. Heb vandaag geschreven om een rectificatie of terugtrekking van de goedkeuring en de titelinfo in de bieb. We zien wel. Volgende keer pakt ik het anders aan. Groetjes, Ingmar

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Voorzichtig probeer ik te spreken van goed nieuw: excuses van Biblion, deze recensie had niet verzonden mogen worden èn er komt een nieuwe. Dus hopelijk komt alles toch nog goed. Bedankt voor jullie reacties.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voorzichtig probeer ik te spreken van goed nieuw: excuses van Biblion, deze recensie had niet verzonden mogen worden èn er komt een nieuwe. Dus hopelijk komt alles toch nog goed. Bedankt voor jullie reacties.
Goed zo! Dat is heel mooi nieuws.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
(...) er waren wat foutjes blijven zitten; om deze te corrigeren kost 30 euro per fout.
(...) er komt een nieuwe. Dus hopelijk komt alles toch nog goed.
Als ik je een raad mag geven - en als Biblion er positief op in wil gaan - zou je dan niet overwegen om te vragen of ze de recensie willen uitstellen omdat er nog wat foutjes zijn blijven zitten die je graag herstellen wilt voor er een recensie verschijnt? Want als ik het goed begrepen heb, zijn er toch nog wel wat redenen voor wat 'aandachtspuntjes' die je boek negatief in de etalage kunnen plaatsen. Een derde keer zal Biblion wel niet wijzigen.
Ik ben leesblind
Des te meer reden om extra naar je tekst te laten kijken voor je hem waar dan ook naartoe stuurt. Dertig euro per fout ... ik vraag me af waar je de correctie laat doen? Zoiets heb ik nog nooit gehoord.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is bij Boekscout, Therese. Dat vragen ze als je na het inleveren van je definitieve manuscript nog fouten wil herstellen. Ik weet niet of je nog een volledig herziene versie kunt insturen, maar als dat wel kan, dan zou ik er inderdaad ook nog even door iemand naar laten kijken om de laatste foutjes eruit te halen.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ah, ik kan me indenken dat bij foutherstel problemen in de opmaak optreden die je dan aanpassen moet, wat tijd (= geld) kost.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Recensie gevonden, gelezen; geschrokken. Als iemand iets niet goed vindt, kan dat beleefder verwoord en netter onderbouwd worden. Leuk dat Biblion excuses aanbiedt, maar dan zou ik persoonlijk verwachten dat het stuk direct van de site gehaald wordt. 1 minuutje werk. Succes!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, vond het ook niet kunnen. Ga ze meteen mailen dat ze het van hun site halen. Thanks.