Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

namen personages

Ik heb een korte vraag, ik weet trouwens niet of ik die hier kan stellen... Ik ben dus bezig met het schrijven van een verhaal, maar ik heb nogal veel moeite met het bedenken van de naam van mijn personages. Het verhaal speelt zich af in een zelfbedachte wereld, dus dan vind ik het lastig om goede namen te bedenken. Weet iemand misschien leuke namen of heeft iemand misschien tips hoe ik het beste een leuke naam kan bedenken? groetjes mij

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zoek vaak op van die sites met lijsten met babynamen ofzo. Zo doe ik inspiratie op. Ik vind het ook altijd heel moeilijk om goede namen te verzinnen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Namen van personen hebben eigenlijk altijd een betekenis. Wie een zelfbedachte wereld wil bedenken en het echt goed wil doen, zal ook een taal moeten bedenken. Of misschien zelfs meerdere talen. Want die zelfbedachte wereld heeft ook een geschiedenis. Vorm vervolgens namen die iets betekenen in die taal/talen. ('Sterke held' bijv.) Het kan ook omgekeerd: eerst namen verzinnen, later bedenken wat die namen betekenen. Verder zou ik als tip willen geven om hier niet in te blijven hangen. Noem de personen desnoods X, Y en Z. Bij een langer verhaal zal de schrijver er gaandeweg achter komen hoe zijn karakters heten. Het is ook nog altijd mogelijk om namen te veranderen. Een voorbeeld: Tolkien begon met The lord of the rings als vervolg op The hobbit. Hij had eerst werkelijk geen idee waar het verhaal over zou gaan. In de eerste versie van het eerste hoofdstuk was Bilbo Baggins wederom de hoofdpersoon. Vervolgens bedacht hij dat het nieuwe verhaal zou gaan over een familielid van Bilbo Baggins. Een zoon of neef. Enige tijd later schreef hij een versie waarin Bingo Bolger-Baggins op reis gaat met twee vrienden: Frodo Took en Odo Took. Uiteindelijk werd Bingo Bolger-Baggins Frodo Baggins. (Maar pas na jaren schrijven.) Odo Took werd via allerlei omwegen min of meer Pippin (Peregrin) Took. Frodo Took verdween totaal uit het verhaal. Wat ook nog kan, is bestaande namen gebruiken. (Hoewel dat niet goed past bij een zelfbedachte wereld.) U kunt bijv. namen uit bestaande mythologie, sprookjes, sagen, legenden, geschiedenisboeken gebruiken. Er bestaat al zo veel! Er zijn zo veel talen en culturen. (Probeer wel de namen bij elkaar te laten passen.) Blader bijv. in encyclopedieën. Of prik in het telefoonboek. Voor de dwergen in The hobbit gebruikte Tolkien namen uit de Noorse Edda. (Later had hij daar trouwens spijt van.) Ga vooral door met schrijven. vriendelijke groeten, A.Kroeze

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zet vaak gewoon wat klanken achter elkaar, en tadaa, je hebt een mooie zelfbedachte naam. Klanken zijn belangrijk voor hoe een naam klinkt. Een naam met veel diepe, ruwe klanken (dor, rum, kir, ra) is geschikter voor een dwerg of duistere heerser van een naam met veel lichte klanken, zoals i's en e's (fiel, mi, su, ai). Ook gebruik ik graag namen die afgeleid zijn van een bestaand woord, dat de lezer misschien niet meteen herkent. Salie, bijvoorbeeld, of Eiken, of Solo of Vosse. Panthalassa is de naam van een oceaan in de geschiedenis van de aarde, Pangea de naam van een oud continent. Ook prima namen. Je kunt natuurlijk ook deze site gebruiken: http://fantasynamegenerators.com/

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet iemand misschien leuke namen of heeft iemand misschien tips hoe ik het beste een leuke naam kan bedenken?
Hier op SOL zijn nogal wat vreemde snuiters en meisjes met leuke namen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Namen die ik gebruik voor mijn fantasy verhalen zijn meestal namen die iets over de personages zeggen of mij een bepaald gevoel geven over het karakter van het personage. Bijvoorbeeld je personage is een gemene heks, ook wel een feeks, haar naam is Feeksia. Is het een natuurwezen geef namen van bloemen en bomen. Verder is de Griekse/Romeinse/Egyptische/Germaanse enz mythologie een ideale bron voor geschikte namen in een fantasy wereld.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi monique, Hier zijn echt al heel veel topics over. Als je fantasy+namen intypt in de zoekfunctie. Of namen+personages, of andere combinaties, dan vind je ze.