Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Thriller TBS (psychopaat)

Gisteravond belandde ik in de thriller TBS met als spelers Theo Maassen, Lisa Smit en Bob Schwarze e.a. (programmablad). Die film boeide me ongelofelijk. De hp Theo Maassen, had al heel wat moorden op zijn geweten toen hij een 13-jarig meisje oppikte... Dat meisje hoefde ook niets te vrezen, totdat hij haar, aan het eind tegen zijn wil in, toch vermoord. Bij het nu terugdenken (ik heb niet eens alles gezien) zie je toch wel door allerlei aantoonbare gebeurtenissen (een doosje met sieraden die hij aan de dames ontfutseld had en of na het moorden afpakte) dat er iets helemaal mis is met hem. Toch heeft hij sympathie opgebouwd. Het was dus allemaal spanning op spanning. Als hij haar niet vermoord had, dan was het een anticlimax geworden en was dan het verhaal niet goed geweest? Ik kan die gedachte maar niet uit mijn hoofd krijgen. Ik kan het ook aan niemand vragen dus dacht ik: het schrijverscafé. Of daar iemand aanwezig is... mvrg

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je conclusie gaat wat ver, wellicht. De eindafrekening kan natuurlijk een verhaal maken of breken, maar als hij aan het eind vergeving had gevonden in hemzelf bijvoorbeeld, was dan het verhaal (ik ken het niet, overigens) ineens slecht geworden?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De kracht van de film (en van het acteerwerk van Theo Maassen) is dat het juist beide kanten op kan gaan. Je weet nooit precies of hij door gaat slaan of een verkeerd begrepen vriendelijke reus is. Zodoende waren beide uitkomsten acceptabel geweest. Nu is de moord op het meisje natuurlijk tragischer dan dat ze lang en gelukkig zouden leven. Een ander tragisch en mooi einde had kunnen zijn dat het personage van Theo Maassen aan het einde van de film door de politie met kogels doorzeefd wordt. Of beide, had ook gekund. Maar als van te voren voor de kijker vaststond wat er ging gebeuren, was de film niet zo sterk geweest. Daarom ben ik bang dat voor mensen die hem nog niet hebben gezien en nu dit topic lezen de film nu is gespoild. Had er geen spoiler-waarschuwing bij gekund?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was wonderlijk, ik had met die man te doen. Het had "goed" kunnen komen wanneer hij dat meisje had laten gaan. Zij wilde wel met hem schrijven als hij weer in de kliniek zat; gewoon uit menselijk oogpunt. Helemaal aan het eind wordt hij door de politie op zijn knieën gedwongen. Het beeld wordt schimmig en dat was het dan. Het idiote is, dat die film me niet los laat. Ik ben er ingerold, heb niet alles gezien. Het moment dat hij haar hals omklemde en zei: Het spijt me, ik wil dit echt niet, was hij wanhopig en ik dacht maar: doe dat nou niet... Ik heb echt wel thrillers en misdaadromans gelezen en films gezien, maar dat dit me zo bij blijft... Ik geloof nu ook wel dat het verhaal niet slecht is Van de Avro kreeg het drie sterren. Dank voor je antwoord Rudez

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad een enorme spoiler in je bericht. Misschien even in je topictitel zetten? En dat het om de film gaat. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hem gezien heb, maar ik kan me ook herinneren dat je als kijker op een gegeven moment gelooft dat hij het allemaal zo rot niet bedoelt. Het is zo sterk neergezet, dat het als een echt klap komt dat het meisje het niet redt. Daardoor is de impact zo groot.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Akahige en Via. Ik heb nog nooit van een spoiler gehoord. Ook heb ik er geen moment bij stil gestaan dat ik de inhoud van de film nu zou verklappen. Ik was veel te veel - wat egoïstisch - met me zelf bezig. De film nam me zo in beslag en ik kon er met niemand over praten; daarom dacht ik aan het schrijverscafé. Ik kan alleen nog aan hen vertellen die de film nog niet gezien hebben en wel willen zien: laat jullie niet weerhouden, want het is prachtig acteer- en regisseerwerk. Dank voor jullie reactie. (Nu weet ik niet hoe ik bij de topictitel kom.)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doet me een beetje denken aan Long John Silver - van Treasure Island - van wie je je ook een verhaal lang afvraagt of hij ergens misschien een goed hart heeft, of dat hij werkelijk een door en door rotte piraat is. Mijn geliefde naamgenoot...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je hebt inderdaad wel iets verklapt, maar zit daar maar niet over in. Ik snap wat je bedoelt met het einde. Een tijdje geleden heb ik een ms opgestuurd naar een uitgever en ik kreeg als reactie dat het geen good feel verhaal was. Dat was het aan het eind ook niet. Het zou vreemd zijn geweest als ik er een lang en gelukkig slot aan had gebreid. Had wel gekund, maar het paste niet bij het verhaal. Net zo min als in de film die je gezien hebt. Inmiddels een beetje bijgetrokken?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, Geen good feel verhaal. Ik begrijp nu wat daar mee bedoelt wordt. Een beetje bijgetrokken ben ik wel, maar het heeft wel wat met me gedaan. Het was dus duidelijk het verhaal ansich en het gevoel voor de hp dus dubbel en dat liet me maar niet los. Dank voor je medeleven Tja, het is me nu duidelijk.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Diana, dat boek waar jij op doelt, moet ik ook nog boven hebben. Ik ga wel weer eens op zoek. Maar nu eerst met Stefan Bollmann verder. Een naamgenoot is ook niet meer dan dat, hoor! Dank je wel voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de film ook gezien. Ik dacht ook, was nu maar uitgestapt op het moment dat hij haar liet gaan. Maar zij leefde net als wij kijkers mee met hem. Het meisje koos voor hem, ze wou hem niet alleen aan zijn lot over laten. Je zag gedurende de film ook zijn strijd om zich in te houden, daardoor ga je hem als kijker meer waarderen. De tweestrijd is de hele film voelbaar kun je hem nu wel of niet vertrouwen. Ik kijk tegenwoordig vaak met andere ogen naar films. Wat kan ik er van leren voor het schrijven van verhalen. Bij deze film was het inderdaad he einde wat mij bijbleef. Anders dan verwacht, maar wel sterk.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvengeluk dank voor je reactie. Gisteravond viel ik weer pardoes in een film: 'Jagten'. Dat einde was ook bijzonder verrassend. Ik zal nu niets verklappen. Sinds ik bij SO ben, lees en kijk ik nu ook met andere ogen. Ik ben heel veel aan het inhalen met lezen; ik heb nu volop de tijd. Nu komen daar - met andere ogen - de films bij. Het lijkt wel of onverwachts de ramen gelapt zijn... Heel veel succes met je verhalen.