Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijven over iets slechts

Graag zou ik een verhaal schrijven rond iets slechts dat me overkomen is twee jaar geleden, maar het lukt me niet om het op papier te krijgen. Iemand tips?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iemand tips?
Roep je alter ego op. Zal voor jou de wolf zijn. De wolf is een zwerver. Neem je laptop mee naar een - onbekende - rustige of juist een zeer drukke plek, huil [innerlijk] als de wolf naar dat wat je is overkomen - en schrijf alles wat in je opkomt.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Begin met jezelf de vraag te stellen waarom je dit verhaal in de wereld wil hebben. Waarom dit verhaal? Waarom jij? Schrijf dat antwoord op en kijk of je vanuit daar verder kunt. Wat je ook kunt doen is even in steekwoorden opschrijven wat je er persé in wil hebben en daarmee beginnen. Het hoeft niet in één keer perfect, maak je daar nu nog geen zorgen over. Ook mogelijk, schrijf gewoon alles op wat er in je hoofd opkomt. Of natuurlijk een combi van dingen. Misschien zou je kunnen delen wat je tot nu toe gedaan hebt? Dan kunnen wij daar aanvullingen op geven. Veel succes!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pak een boek of verhaal er bij waarvan je de stijl of de verteltrant heel mooi vind. Probeer jouw verhaal in die trant te schrijven.