Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor november 2015?

Bijna november ... Tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Zijn er nog mensen die met NaNoWriMo meedoen, of hebben jullie andere plannen? Wat zijn jullie schrijfdoelen voor november, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Iedereen veel schrijfplezier, inspiratie en succes!

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga helaas niet meedoen aan Nanowrimo, vanwege een aantal persoonlijke omstandigheden, maar ik ga wel aan enkele schrijfwedstrijden meedoen, en ik wil misschien halverwege de maand beginnen aan een roman, waarvoor ik vandaag een fantastisch idee krijg, en waarvan ik hoop dat ik het tot een mooi plot kan vormen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ging misschien meedoen aan Nanowrimo als rebel. Ik wil graag mijn boek af hebben. Ik wil ook aan mijn schrijfcursus werken. Les 1 ingestuurd. Ik hoop aan lezen toe te komen. Nog een paar korte verhalen insturen en een gedicht voor 15 november.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga meedoen met NaNoWriMo deze maand en heb hiervoor het schrijven van mijn boek (dat toch niet vlotte) aan de kant gelegd. Op het einde van de maand zou ik dan ook graag een eerste versie van het jeugdverhaal klaar hebben dat in mijn hoofd zit. Tevens ga ik in november meedoen met Movember en dat wordt samengebracht in het verhaal: Het geheim van de Moustache

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga meedoen met NaNoWriMo, maar dan met een beetje gefoefel ;) Ik heb 15 jaar geleden een verhaal geschreven voor een fanficsite, waarbij de hoofdlijn best leuk is om te verwerken in een gewoon verhaal. Dus die ga ik met NaNoWriMo herschrijven. Het zit al zo lang in mijn hoofd om te doen, dus dit lijkt me wel geschikt om voor te gebruiken.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor november: (illu jaardoel: 1e batch kaarten gedrukt en op Etsy, schrijf jaardoel: redelijke basis ms SA1 af) Schrijf- & illustratiewerk - illu: proefdruk laten maken - illu: proefdruk laten maken - mat - illu: nwe PDF bestanden mk in PP - illu: 7/8 kaarten laten drukken (deadline di 3 nov.) - illu: bestel proeven kaartenveloppen (zoek groothandel) - illu: kaartenveloppen bestellen (zoek groothandel) - illu: bestel harde rug enveloppen, kraftzakjes, touw & evt. kraftlabels - illu: productfoto's/afbeeldingen mk, -teksten schrijven & uploaden naar Etsy (plaats links op Pinterest, en post producten op FB, evt. met prijsvraag) - illu: dragon lettering voor Skillshare klas (zie lesgeven) - illu: SW kleuralternatief + kaart drukklaar - Evt. illu: Jan listmania inkt/kleur, SSG inkt/kleur, RBG kleur en/of RRH potlood/inkt/kleur - NaNoWriMo > ms: SA1 - nieuwe scenes voor 1e grove versie - Evt. OP (start 45 km) 48/51/100, pr 0/2 (2x p.w.) - meedoen met Turing poëziewedstrijd (deadline 15 nov.) Lesgeven/Studie/Illustratie (Skillshare TA) - Voortgang posten: kleur/textuur dragon lettering (McDs coloring class) (deadline 30 nov.) 0/2 - November challenge: start 3x topic in community section van 3 klassen 3/3 - Evt. korte project feedback geven 4/4, 1x p.w. - Evt. les maken/uploaden (deadline 30 nov.), of outline (deadline 15 nov.) 0/10 - BS TNH mailen 10/10 Studie - 1-2 boeken lezen 7/1-2 * The Trouble w/ Love (Stiletto 4) * Beware of Geeks Baring Gifts * Made for You (Best Mistake 2) * Frisk Me (NYPD 1) * How to Walk Like a Man * Midwinter Night's Dream * Dedication * Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe * Evt. biebboeken * How to Be an Imperfectionist * Creating a Life Worth Living - Career Design for Artists * Writing New Adult Fiction * Evt. Werk - Thich Nhat Hanh * The Rosie Project 1 + 2 * Adorkable * Pride and Prejudice and Zombies - bieb - 1 of 2 (aan ms verwante) films, BBT 5/2 - Evt. museumbezoek (evt. in Utrecht, of Selfies Gem. Mus. Den Haag) Evt. regeldingen - W8 form. invullen en versturen (Nook, Smashwords, email D2D) - KvK ID etc. Planning & Promotie - 1-2x p.w. posten op FB NL & EN 11/4-8 - Ondernemersplan afmaken 0/2 - Evt. CT site bijwerken, of voorlopige site onder nieuwe domeinnaam (bio's, links, muziekbestanden uploaden)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zit erover te denken een rebel versie van NaNo te doen, maar vrees dat al mijn aandacht weer opgeslokt gaat worden door illustratie. Ik ben te vinden op de NaNo site onder de naam 'Princess Judy', jullie? Odile, ik zie dat jij al in mijn netwerk zit.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan doe je niet 50.000 woorden, maar stel je een eigen doel. Of je werkt niet aan 1 verhaal, maar bijv. aan meerdere kortverhalen, gedichten ... Er zijn zelfs mensen die 'rebelleren' door gewoon een ander creatief project aan te pakken dat niets te maken heeft met schrijven, maar waar ze graag vooruitgang in willen boeken. De druk/opwinding van NaNo kan daarbij helpen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook rebel. Ik schrijf een boek vol korte verhalen aan elkaar. Dat is dus geen echte roman. Feedback gekregen op mijn eerste huiswerkopdracht. Een dikke voldoende en het compliment dat ik een vlotte pen heb. Ervan geleerd. Nanowrimo vlot goed, ik heb daarnaast twee kortverhalen opgestuurd en drie gastblogs geschreven. Ik wacht af of ze gepubliceerd worden. (Een staat al op Hebban, maar is onderdeel van een wedstrijd, voor de twee andere ben ik gevraagd). Ik heb leuke feedback gekregen van een literair tijdschrift over mijn verhaal.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe niet mee aan NaNo, ik ben nog steeds druk bezig met mijn roman. Het begint steeds meer vorm te krijgen. Ik hoop wel dat ik de komende maand er meer aan kan werken dan vorige maand. >.< Ik had amper de tijd om hier op het forum te snuffelen. De reden daarvoor is wel weer positief (werk :D) maar het slokt ook mijn schrijftijd op. Ik wil deze maand werken aan het afstellen van mijn schrijftijd. Dus het inplannen van wanneer ik wil schrijven en wanneer ik andere dingen kan doen. Ik merk dat ik een soort planning, afbakening, nodig heb. En die schrijftijd wil ik vooral besteden aan het schrijven van mijn roman. Ik ben nu op het punt ik de stukken die ontbreken, weet en dat ik ze kan schrijven. Iedereen die meedoet aan NaNo wens ik veel succes! :)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga helaas niet meedoen aan Nanowrimo, vanwege een aantal persoonlijke omstandigheden, maar ik ga wel aan enkele schrijfwedstrijden meedoen, en ik wil misschien halverwege de maand beginnen aan een roman, waarvoor ik vandaag een fantastisch idee krijg, en waarvan ik hoop dat ik het tot een mooi plot kan vormen.
Ahaa, dit zei ik dus aan het begin van de maand. -Roman: ander idee gekregen, ben er nu bezig met het idee vormen (eventueel met sneeuwvlok. -Schrijfwedstrijden: voor twee wedstrijden een verhaal geschreven, eentje is bijna helemaal af en van de andere is het enkel de eerste versie. Ik heb ook nog twee korte verhalen geschreven en een aantal gedichten, niet voor een wedstrijd, maar gewoon zeg maar. Nog even kijken wat ik daarmee ga doen, of dat ik ze gewoon even laat liggen. Geen haast bij. Doelen rest van de maand: -Proberen het plot van roman af te krijgen, al is het geen drama als dat niet lukt. -Die twee verhalen perfectioneren en insturen. Succes iedereen!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben klaar met Nanowrimo (50 K) en ik wil mijn ritme terugvinden. Ik wil graag de ochtendroutine van schrijven behouden, dus heb ik schrijfprojecten / leesprojecten nodig. Ik heb een schrijfcursus waar ik aan begonnen ben, dat geeft houvast. Mijn boek, geschreven tijdens Nanowrimo wil ik gaan herschrijven. Dit ga ik in eerste instantie volgens een plan doen (die heb ik liggen van een ander boek) en dan herschrijven maar. Ik schreef tijdens Nano het beste 's ochtends van het ontbijt tot 9 uur. Dan heb ik de rest van de dag voor het huishouden en lezen. Ik wil daarnaast aan schrijfwedstrijden meedoen en mijn blog bijhouden.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb begin komende week een afspraak met een bekende schrijver om twee korte verhalen door te spreken. Ik hoop te leren hoe ik me kan ontwikkelen, fouten onder ogen te zien, sterke kanten en schrijfstijltips. Bijvoorbeeld welke schrijvers ik zou kunnen lezen om me te ontwikkelen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was echt een geweldige afspraak. We hebben een uur lang gesproken over mijn korte verhalen en over mijn Nano-project. Ik ben zekerder geworden over mijn schrijfstijl en weet beter waar mijn valkuilen liggen. Ik raad dit aan iedereen aan die meer over zijn schrijven wil weten. Het is sowieso heerlijk om een uur lang diepgaand over schrijven te kunnen schrijven, maar als je eigen schrijven centraal staat is het nog boeiender. Vreemd genoeg is mijn experimenteel werk dus beter dan mijn gewoon werk. Een verhaal dat nog niet optimaal is zou uitgewerkt kunnen worden tot een boek. Ik heb het idee dat ik wel op de goede weg ben en ik meer naar mijn intuïtie moet luisteren, ook als ik door proeflezers tegengesproken word.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doelen rest van de maand: -Proberen het plot van roman af te krijgen, al is het geen drama als dat niet lukt. -Die twee verhalen perfectioneren en insturen.
Even een vroege terugblik op deze maand, dan vergeet ik het tenminste niet. Ik heb het idee voor die roman laten varen. Ik ben bezig met een idee voor een verhaal wat ik in maart ga schrijven, dus daar ga ik nu rustig mee verder plotten. Van de twee schrijfwedstrijden waar ik het over had heb ik er wegens ziekte maar met één mee kunnen doen, niks gewonnen helaas. Ik heb wel voor twee andere wedstrijden ingezonden, maar het duurt nog even voordat ik daar iets van terug hoor. Hoe zijn jullie geëindigd deze maand?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kijk terug op een vruchtbare maand. Mijn Nanoproject heb ik al op 18 november afgeschreven. Ik ben nog niet begonnen met herschrijven. Ik heb diverse verhalen ingestuurd voor wedstrijden. Voor een ben ik genomineerd / eervol vermeld. Ik heb daarnaast drie gastblogs en op mijn eigen blog geschreven. Ik heb leuke feedback gekregen van een literair tijdschrift. Ik heb een inspirerend en verhelderend gesprek gehad met een schrijver / docent. Vanochtend heb ik uitgeplozen wat voor uitgevers metafictie of experimenteel werk uitgeven en heb drie uitgevers gevonden. Nu weet ik waarvoor ik herschrijf. Aan lezen ben ik zelfs toegekomen. Tevreden ga ik december in.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afgelopen maand toch meegedaan met NaNo om een flinke impuls te geven aan een bestaand ms. Heb de 50.000 woorden gehaald en ben erg tevreden, nu even laten liggen voor ik er mee verder ga. Mijn illudoelen zijn hierdoor wel weer ondergesneeuwd, maar ik kan helaas niet alles. Daarnaast nog 7 boeken gelezen (veel romcoms voor mijn ms, maar ook bewust wat literatuur), en als Teacher's Assistant feedback gegeven en topics gestart op het Skillshare platform. Ben al met al tevreden.