Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verhaal schrijven

Hallo, ik ben bookwriter. 13 jaar. en ik hou enorm veel van schrijven. voor nederlands moet ik een verhaal schrijven. Het mag van alles zijn. Alleen ik heb geen inspiratie! Ik zou graag een eng verhaal willen schrijven met een gesloten einde. Heeft iemand ideeën en/of tips? alvast bedankt, bookwriter :lol: :lol:

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, ik heb gemerkt dat je de vraag al op het juiste forum-onderdeel hebt geplaatst. Daar zal je dan ook de antwoorden/tips krijgen. En inspiratie kan je halen door je favoriete genre uit de bibliotheek te halen! (ben ik nu zo in de war? Je had je vraag gesteld bij de wekelijkse schrijfopdracht! ;) )

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou graag een eng verhaal willen schrijven met een gesloten einde.
In jouw dorp verdwijnen rond 18 juni drie kinderen van 13 jaar oud. Ze worden nooit meer teruggevonden. Bij de slager is plotseling weer vlees te verkrijgen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In jouw dorp verdwijnen rond 18 juni drie kinderen van 13 jaar oud. Ze worden nooit meer teruggevonden. Bij de slager is plotseling weer vlees te verkrijgen.
Zo uit de duim gezogen? Haha. Inspiratie is in alles te vinden. Soms denk ik al aan een verhaal als ik even een stukje ga lopen. Doe dat ook eens, misschien vind je wat. En inderdaad, ook de bibliotheek is een goede bron. Soms kun je ook op nu.nl de opmerkelijke berichten lezen, misschien zit daar wat tussen.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
je kunt op internet zoeken naar 'story prompt' of 'horror prompt' voor ideeën er is een hoop te vinden verder zul je het toch zelf moeten doen het kan niet de bedoeling zijn dat wij jouw Nederlands huiswerk maken ;)

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi bookwriter, Inspiratie komt meestal als je er niet naar opzoek gaat. Leef gewoon je leven en als je daarin iets opvalt, schrijf je het op. Overal kan spanning in zitten, je moet dat alleen zien. Wat mij helpt is de wat-als-vraag te stellen. Voorbeeld: Wat als... het koffiezetapparaat een keer iets anders wil dan koffie? Wat als... mijn geschiedenisleraar een poort naar het verleden vindt? Deze vraag kun je bij alle dagelijkse, op het oog gewone dingen stellen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Groetjes, I.v.E