Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juli 2016?

Het is weer zover ... Nieuwe maand, nieuwe (of hernieuwde) schrijfdoelen. Wat zijn jullie schrijfdoelen voor juli evt. met het oog op je jaardoelen? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Veel succes allemaal!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor juli: * schrijfjaardoel: ms SA1 af en gepubliceerd, evt. C&I en DD * illujaardoel: aantal nieuwe illu's af, kaarten uit en evt. shirt of tas * reflectief schrijven jaardoel: toewerken naar 3-5x per week * evt. lesjaardoel: 1 of 2 Skillsharelessen produceren > 1 gepubliceerd Schrijf- & illustratiewerk - s: OP (start 15 km) 20/19/100 (1-2x p.w.) - Af: ms DD (NL) * Aan ms(-en) gewerkt: 4/20 - Evt. meedoen aan Hillegom dichtwedstrijd - Evt. meedoen aan Valentijngenootschap korte verhalenwedstrijd - Evt. 1e versie mythologisch kortverhaal - Evt. MMF EN/NL aanpassen 'meters' (2x, in NV & BH) - Afmaken illu Balloon Girl Lesgeven (Skillshare illustratieklassen & TA) - Filmen & editen illuklas, liefst al publiceren - TA Challenge juli: post min. 1 nieuw project & mail link ernaar naar Cara + geef wat feedback op de projecten in dezelfde klas Studie - 1-2 boeken lezen 34/28/12-24 - Evt. 1 of 2 (aan ms verwante) films, BBT 57/54-55/12-24 - Evt. Coursera: Roman Art & Archaeology (boekresearch) - Evt. Skillshare coloring page klas - Evt. museumbezoek Regeldingen - Evt. opzeggen overbodige domeinnamen - Administratie- & werkmappen uitmesten - Boeken verkopen en/of wegdoen - W8 form. invullen en versturen (Nook, Smashwords, email D2D) - KvK ID etc. Planning & Promotie - 1-3x p.w. posten op FB NL/EN & Pinterest 5/4-12 - Evt. div. ebookversies MMF op Goodreads aanmaken - JK site bijwerken (teacherlink + websitelinks) Evt. in augustus: - flamencomuziekschool site bouwen - CT site laten verhuizen naar IXS (Jan) en WP site bouwen (+ muziekbestanden uploaden) - visitekaartje maken flamencomuziekschool - visitekaartje maken CT - Evt. fototoestel aanschaffen en CT promofoto's maken - Evt. eigen nummer opnemen - Evt. JK/ID WP site bouwen

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor de komende maand zijn als volgt: -Herschrijven van de volgende hoofdstukken: ~H18 ~H19 ~H20 ~H21 ~H22 ~H23 ~H24 -Het lezen van 'Personages, conflict, perspectief' van Frans Stüger. -Het lezen van een aantal nieuwe boeken (waaronder 'Het Rosie project' en 'Ik voor jou'), gewoon om verschillende stijlen te lezen. Genoeg te doen lijkt me zo :)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier deze maand geen afgelijnde schrijfdoelen. Het is vakantie voor onze dochter, dus weet niet hoeveel ik kan schrijven. Ik hoop wel 1 verhaal af te maken en nieuwe verhaallijnen te verzinnen op vakantie. Vakantie staat bij mij gelijk met hele leuke, nieuwe ideetjes!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De schoolvakantie begint en mijn jurywerk neemt toe. Nog qua veertig verhalen te beoordelen. Nog een kort verhaal schrijven voor de masterclass van Naakte Lunch en veel boeken om uit te lezen en eventueel te recenseren. Afwachten of ik ergens genomineerd word. Verder zo veel mogelijk schrijven. Ik ga me richten op thema's waarover ik wil schrijven. Ik wil sterker worden in het bedenken van plots met inhoud.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil een uitgever zoeken voor mijn boek over mezelf en het leven met een beperking (ADHD) voor een brede doelgroep. Over hoe ik dingen ervaar voel en denk als hsp er een kijkje onder rmijn schedeldakje van emoties en hormonen wellicht als opstapje voor de maatschappij de manier waarop er mee omgegaan wordt . Verder wil ik me verder ontwikkelen in het schrijven van verhalen semi waargebeurd die ik heb meegemaakt in mijn leven . En met veel enthousiasme de feed back ontvangen om ervan te leren duss geef lekker je ongezouten mening zo dat ik ervan kan groeien.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je feedback zoekt, plaats dan een stukje bij proeflezen, Mirabella. Hier schrijven we onze plannen voor de komende maand op. Een uitgever zoeken kan onder de rubriek die daarvoor is, als je wilt dat mensen jou helpen. Er is vraag naar verhalen van mensen met een beperking, geloof ik. Ik was een tijdje lid van Balans, die promoot dergelijke boeken in haar tijdschrift.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
o dat had ik niet zo begrepen, maar bedankt voor de tip, ik ga er mee aan de slag, sorry voor het verkeerde plaatsen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirabella69, ik denk niet dat Odile bedoelt dat je stukje geheel verkeerd geplaatst is. Het is meer een tip, wil je feedback, plaats dan iets op proeflezen. Hetzelfde geldt voor de andere dingen. Als je een uitgever zoekt dan kun je de bijpassende rubriek daarvoor gebruiken. Maar ik denk dat je het bedoelde dat het een van de doelen was om aan te werken, simpelweg het vinden van een uitgever. Oftewel, je gaf aan dat je daaraan wilde werken. Je zit in elk geval niet stil. Ik ben benieuwd hoe het opschiet als we een weekje verder zijn :)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Akaatje heeft gelijk, ik bedoel niet dat je iets fout doet. Je kunt hier best zeggen dat je deze maand op zoek gaat naar een uitgever. Hulp vind je eerder bij de passende rubriek. Ik hoop deze week weer verder te kunnen met mijn doelen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Twee doelen ruim op tijd gehaald. Nu mijn verhaal aan het herschrijven. Daarna heb ik even geen doel, dus ik ga dan verder met mijn reguliere cursus en ondertussen ga ik proberen een verhaalidee te vinden voor een nieuw verhaal.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhaal opgestuurd. Nu aan de schrijfcursus en veel lezen. Ondertussen ga ik op zoek naar informatie over het genereren van ideeën en het plotten. Misschien trekt dat wel bij met behulp van de cursus, komt het weldra aan de orde maar het kan geen kwaad op internet op zoek te gaan naar meer informatie.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben druk bezig met mijn verhaal en heb inmiddels hoofdstuk 22 afgerond. Ik heb op Facebook een oproep onder mijn vrienden uitgezet om op die manier proeflezers te vinden. Er hebben al een aantal mensen gereageerd. Ook mensen buiten Facebook om, persoonlijk. Het is nu voor mij om: - Hoofdstuk 23 en 24 af te ronden - Alle hoofdstukken door te lezen - De proeflezers een aantal hoofdstukken doorsturen En als ik de hoofdstukken verstuurd heb, dan is het wachten op de feedback. Ik weet niet hoe snel ik het terug krijg, maar als het niet binnen deze maand is, dan verschuif ik het doel 'verwerken van de gegeven feedback' naar volgende maand :) @ Odile: Ik vind het zelf leuk om op Pinterest te kijken. Of op Tumblr. Daar staan veel ideeën op, die ik meestal weer verwerk tot een verhaal. wat gebruik jij?

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen: mijn jeugdroman verder verwerken, in mijn hoofd zit hij al zo lang klaar, maar op papier wil het niet zo lukken... Hoe vaker ik hem nalees, hoe saaier het me lijkt. Of ligt het aan mezelf? Denk ik er teveel over na? Ik heb hem nu al zeker een maand niet aangeraakt, en nu we op vakantie vertrekken hoop ik met nieuwe moed verder te kunnen gaan. Ik zou ook de verhalen die ik voor mijn dochter van zes-binnen-drie dagen heb geschreven willen herwerken, zij en haar klasgenootjes vinden ze goed zoals ze zijn, maar telkens ik ze voorlees voel ik hier en daar iets tegenwerken. Ik ben er zelf nog niet tevreden mee. Ik hoop op vakantie de tijd te hebben na een drukke dag van bezoeken en genieten om er bij een glaasje wijn aan te werken! Ik hoop ook wat meer te kunnen rondneuzen op dit forum, meer te lezen, te reageren. Ik lees wel veel, maar door tekort aan tijd en drukke kinderen kan ik vaak niet reageren...

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De tijd komt nog wel dat je meer tijd hebt voor jezelf, Joke. Saaiheid is een probleem waar veel schrijvers mee strijden. Probeer eens te kijken, als je een boek leest, wat je er niet saai aan vindt. Waar ligt dat aan? Wat is er zo mooi aan wat de schrijver schrijft? Ik wil je ook het schrijfboek aanraden over spanning. Hier in de schrijfbibliotheek verkrijgbaar. Mijn schrijfdoelen zijn op een laag pitje, toch heb ik een lijstje werkpunten. Ik wil werken aan spanning, plotten (dit wil ik trainen) en aforismen. Verder wil ik weer een paar gedichten schrijven, mijn kortverhaal nogmaals herschrijven (misschien het boek over spanning herlezen eerst), en verder gaan met lezen en opdrachten maken voor de cursus.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals verwacht, heeft mijn vakantie me deugd gedaan. Ik heb op vakantie zelf een column geschreven die ik ga opsturen naar Schrijverspunt. Ik wilde hem eerst voor een site voor ouders gebruiken, maar ik denk niet dat hij daar geapprecieerd gaat worden. Verder heb ik 2 verhaallijnen uitgeschreven voor novelles, die ga ik de komende weken verder uitwerken. In de hoop ze binnen een jaar, net voor de grote vakantie, te verwerken tot epubs. Omdat het echt zomerse verhalen zijn. Deze week ga ik een begin maken voor de schrijfwedstrijd Niemandsland. Voor de rest blijft mijn "doel" hetzelfde: we zien wel wat er gedaan kan worden. Want schrijven met een kind in huis is niet gemakkelijk

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me goed voorstellen dat schrijven met een kind om je heen, dat er normaal niet is, niet gemakkelijk wordt. Ik mag binnenkort oppassen op 2 nichtjes van me en ik zie het zo voor me. Dus veel succes ermee Els. Ikzelf heb inmiddels alle hoofdstukken geschreven en zelfs de laatste zin van mijn verhaal staat op papier. Hier heb ik zo lang naar gewerkt, het voelt echt heel goed. :) Ik ben nu op zoek naar de proeflezers en mag blij vermelden dat ik er al een aantal heb. Mijn idee is om enkele hoofdstukken naar hen op te sturen, samen met een vragenlijst. Sommige van hen vinden lezen wel leuk, maar hebben niet zoveel tijd. Maar voordat ik ze de hoofdstukken ga sturen, lees ik het eerst zelf allemaal achter elkaar door. Ik heb me vooral op de hoofdstukken afzonderlijk gefocust en ik moet eerst kijken of het wel goed op elkaar aansluit. Daarbij moet ik ook de vragenlijst afmaken. Kort gezegd is dit mijn lijst: - Doorlezen van het verhaal en kijken of het logisch op elkaar aansluit. - Afronden van de vragenlijst. - Opsturen van de hoofdstukken en de vragenlijst.