Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor november 2016?

Het is weer zover: Wat zijn jullie schrijfdoelen voor november, evt. met het oog op je jaardoelen? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Veel succes! https://static.skillshare.com/uploads/parentClasses/6b674c6ee5c09f6e4b845892a4725440/5022f767

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor deze maand: - Skillshare-klas afmaken en publiceren - Kortverhaal SC1 af (of in elk geval de eerste versie) Gaat er trouwens nog iemand van jullie deze maand met NaNoWriMo meedoen? Ik sla hem dit jaar waarschijnlijk over (al klinkt het wel verleidelijk). Of misschien als NaNo-rebel ...

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Judy, ik twijfel. Ik zou wel kunnen herschrijven en puzzelen aan mijn bundelproject en dan uren omrekenen naar aantal woorden. En het moet dan aan het einde van de maand proefleesklaar zijn. Lezen: filosofie (Spinoza), diverse boeken, schrijfstijlboek uitlezen, literaire tijdschriften. Schrijven: minstens een kort verhaal, essay en een gedicht Blog: drie keer per week posten Schrijfgerelateerd: bijeenkomst coaches Wekelijkse schrijfopdracht, feedback geven Cursus korte verhalen: minstens twee lessen huiswerk opsturen

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe wel mee aan Nanowrimo, maar dan op mijn eigen manier. Ik wil kijken of ik het woordenaantal wat ik had, kan verdubbelen. Ik ben een serieuze 'underwriter'. Dat betekend dat ik vaak weinig hoef te schrappen, maar ook dat ik gaten heb in mijn verhaal. Deels komt dit doordat ik bang ben dat ik teveel wil zeggen. Door Nanowrimo aan te houden en meer te kijken naar het woordenaantal, wil ik dit aanpakken. Verder gaat deze maand mijn schrijf cursus van start. Volgende week donderdag, om precies te zijn. Ik ben hier heel nieuwsgierig naar. Niet alleen omdat ik meer kan leren, ook omdat ik dan kan kennis maken met andere mensen die geïnteresseerd zijn in schrijven. Het is namelijk een cursus die in de lokale bieb wordt gegeven. Misschien zou van hieruit zelfs een schrijfgroep kunnen ontstaan! Verder werkt ik deze maand aan: - Website -Synopsis En tussendoor hebben we nog een bruiloft en dat soort dingen, dus ik hoop dat ik het allemaal geregeld krijg. ^.^;

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel plezier bij je schrijfcursus, Akaatje. Ik beleef veel plezier aan de mijne. Ik heb vandaag toch meegedaan aan Nanowrimo. Ik twijfelde gisteren, of ik toch zou proberen mijn bundel af te werken. Ik heb een eerste versie, maar nog niet naar mijn smaak. Dus herschrijven, herordenen, overzicht krijgen. Vandaag vier uur mee bezig geweest en daarvoor reken ik 4000 woorden.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is fijn om mee te doen aan Nanowrimo, maar dan wel onder eigen voorwaarden. Naast het schrijven ben ik op andere vlakken ook creatief, met tekenen en zo, maar ik heb het niet voor elkaar gekregen om mee te doen aan Inktober (in de maand oktober elke dag een inkt tekening maken) Aan de andere kant, als ik de hele maand schrijf met een vulpen, zou het ook tellen... of niet...? ;) Ik ben heel nieuwsgierig naar mijn cursus en ik heb er echt veel zin in. Moet wel nog even wachten. Tot die tijd maar gewoon schrijven aan mijn lopend project. Wat dat project betreft, ik merk dat het koppelen aan Nanowrimo me veel meer woorden geeft dan in het begin. Ik ben minder bang om foute woorden te typen, of kromme zinnen te maken. Als ik het vergelijk met mijn manier van schrijven voorheen is het echt heel anders. Dat is aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant voelt het ook gek. Ik ga er deze maand gewoon mee door, ik heb het idee dat ik veel ervan kan leren.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe dit jaar toch weer mee aan NaNoWriMo. Ik heb lang getwijfeld, maar ik wil weer mijn kans wagen. Ik was bezig aan een kortverhaal, maar de woorden kwamen zo vlot uit mijn vingers, dat ik heb beslist om van het verhaal een complete roman te maken. En daarvoor is NaNoWriMo de perfecte gelegenheid voor. Ik sta dus nu wel enkele dagen achter en hoop de komende dagen mijn schade in te halen. Veel succes aan de mede NaNo-schrijvers!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Mijn schrijfproject ligt al twee jaar stil en het lukte me niet ook maar aanstalten te maken weer op te starten. Regelmatig kijk ik naar schrijfreizen als input om de draad weer op te pakken, maar het aanbod lijkt veelal niet passend. Ik heb verschillende cursussen en workshops gevolgd en dan lijkt het lesaanbod vaak een herhaling van iets soortgelijks dat ik eerder heb gevolgd. Op sol kom ik overigens geweldige schrijfreizen tegen. O.a. die naar Marokko. Maar goed, ik was eigenlijk niet meer bezig met een oriëntatie op schrijven of een schrijfreis, totdat er iets gebeurde dat mijn schrijfzin weer aanwakkerde. Prompt kreeg ik ingefluisterd een reis te boeken naar een land, waarbij ik me afvroeg wat ik daar for crying out loud moest gaan doen. Totdat ik accommodaties ging bekijken en aangetrokken werd door een foto van een mooie natuurplek. Toen was mij helder dat ik daar aan mijn project ga werken. Even heb ik erover gedacht mee te doen met nano, maar dat is niets voor mij. Dus ik ga een schrijfreis maken, proberen de laatste ontbrekende delen in mijn manuscript bij te schrijven en intussen de geschreven delen te herlezen en corrigeren op fouten en bijschaven. Meestal leg ik mezelf geen vastomlijnde doelen op en laat ik mij leiden door wat er komt. Ik heb dan ook geen haast. Dat blijkt, hahaha. Dit keer is het echter wel de bedoeling het project zo goed als mogelijk af te ronden. Voor wie meedoet aan nano: dat het veel plezier, voldoening en een gewenst resultaat op mag leveren! Groet, Imena

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijna halverwege de maand. Hoe gaat het hier? Na een hele vlotte NaNo-start, gaat het schrijven nu als stroop ... Ben ook een beetje ziek, dat helpt ook niet. Plan van aanpak is om in elk geval íets te schrijven, en anders te herschrijven. Hoe gaat het met jullie?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb Nano losgelaten, want opeens werd ik vaste blogger voor Naakte Lunch en mocht een gastblog voor Marjon Sarneel schrijven. Daarnaast kreeg ik het idee dat ene verhaal door een redacteur te laten redigeren. Hij vond weinig fouten, maar wel zeer zinnige verbeteringen. Ook kreeg ik weer een idee voor een verhaal, dat op papier nog niet even leuk is als in mijn hoofd. Werk aan de winkel dus. Bovendien kreeg ik bericht dat de mammografie niet goed was, dus meer onderzoek. Komende week zal ik minder kunnen doen. Fijn dat het begin van Nano goed ging, Judy en berucht de tweede week. Goed dat je ook meedoet, Els. Veel schrijfkilometers aan beide gewenst. Nu dus herschrijven en opsturen, en komende week moet ik veel rusten, dan hoop ik te kunnen lezen. Misschien lukt het in de laatste week nog wel om iets aan mijn project te doen. Probleem is dat ik me echt diep moet kunnen concentreren.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Odile, ik hoop dat het goed met je komt. Veel succes in elk geval. Ik hoop ook dat je je goed kunt concentreren de komende tijd. Bij mij gaat Nanowrimo tot nu toe goed. Het is me gelukt om elke dag te schrijven. Een dag heb ik niet geschreven, dat was de trouwdag van mijn zus. Ik heb in ruil daarvoor wel een andere dag het dubbele aantal woorden geschreven.Dan kon ik ongeschonden een dag niet schrijven Hoewel mijn handen wel gejeukt hebben. Ik heb inmiddels ook mijn eerste dag cursus achter de rug. Ik vond het zeer inspirerend. De andere cursisten zijn wel wat ouder dan ik ben. Of ja, misschien moet ik gewoon zeggen dat ik de jongste ben. Ik hoop dat de rest van de cursus net zoveel inspiratie geeft. En ook hoop ik dat er een schrijfgroep uitrolt. Dat zou ik echt helemaal fijn vinden. Dat is nog even afwachten. Ik heb nog een aantal cursus dagen te gaan. Laat ik eerst daar maar van genieten.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk lijkt me zo'n cursus, inderdaad genieten. En het inspireert. Dat hoor ik inderdaad dat cursisten na een cursus vaker een schrijfgroep samen beginnen. Doen! Ik kan me redelijk goed concentreren, gelukkig. Ik weet dat als het niet goed is, het zeer klein is, dus ik maak me niet druk. Net na het nieuws kreeg ik te horen dat ik mocht bloggen voor NL, de blijdschap verdreef mijn twijfels.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De uitslag is goed. Mijn Nanowrimoproject heb ik stil gezet en ben verder gegaan met een nieuw verhaal. Daar worstel ik nogal mee. Wat ik voor het einde van de maand nog wil doen: twee korte verhalen schrijven een les huiswerk maken Nog wat aan mijn Nanoproject werken en het eerste deel opsturen naar een redacteur. Maar ik vraag me af of ik niet liever eerst de nieuwe verhalenreeks afschrijf en dat opstuur naar een uitgever. Oeps, goed dat ik hier nog even kijk, ik vergeet te checken of ik mijn essay nu heb opgestuurd of niet.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn Odile! Mooie dingen in het vooruitzicht lijkt me zo. Ik schrijf elke dag trouw minstens 1000 woorden. Op dit moment lukt me dat aardig. Ik kom gemiddeld uit op 1019 worden per dag. op 3 dagen heb ik minder geschreven. Een daarvan was de bruiloft van mijn zus, daar had ik op gerekend en ik had een dag 2102 woorden getypt. Dus het zit wel goed. Ik heb een dag cursus achter de rug. Komende donderdag heb ik weer een nieuwe bijeenkomst en ik heb er echt zin in. Het voelt ook gewoon goed om omringt te worden door andere schrijvers, die beter begrijpen waar je het over hebt als je over het schrijfwerk praat. Voor de rest van deze maand wil ik nog: -Elke dag minstens 1000 worden schrijven. -Mijn schrijf CV maken. Ik heb nog niet zoveel werkelijk gedaan op dit gebied, dus dat moet snel klaar zijn. - Synopsis schrijven. En nu echt. Ik stel het steeds uit >.<

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja inderdaad Odile, en de cursus natuurlijk. Maar die duurt ook nog tot de maand erna. En ik heb geloof ik nog een bijeenkomst in januarie, dus ik kan er nog lekker lang van genieten :)

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Twee korte verhalen zijn af. Aan het ene ben ik nu aan het toevoegen zodat het een wat langer verhaal wordt. Een gedicht geschreven en opgestuurd. Nog doen: een langere blogpost schrijven Posts voor mijn blog Boeken lezen Cursusles afmaken opsturen naar redacteur, nieuw verhaal en oud herschreven verhaal ipv Nanoproject (gaat weer in de kast voor later) Evt. Nog een nieuw verhaal schrijven

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Post voor mijn blog - check langere post - check (nu even laten rusten) cursusles afmaken - check Opsturen naar redacteur - check

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor deze maand: - Skillshare-klas afmaken en publiceren - Kortverhaal SC1 af (of in elk geval de eerste versie) > meedoen aan NaNoWriMo als NaNo-rebel
- Skillshare klas is nog niet af. Wel weer een stukje verder. - Kortverhaal is nog niet af. Ik heb NaNoWriMo niet 'gewonnen', maar mijn doel was ook geen 50.000 woorden (want kortverhaal), maar gewoon meedoen. Heb in elk geval 3 weken flink geschreven, en heb ongeveer 30.000 woorden dus daar ben ik tevreden over.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn Nanowrimo positief afgerond. Geen 50.000 woorden geschreven, maar wel 31.773 woorden. Genoeg om uit te komen op een woordenaantal van 89.530. Komende maand moet ik woorden gaan schrappen. :) Ben benieuwd wat er dan overblijft.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uiteindelijk een productieve maand. Vaste blogger geworden Gelezen, nog meer boeken bij gekregen Twee korte verhalen afgeschreven Een manuscript samengesteld, herschreven, afgeschreven en opgestuurd. Twee cursuslessen ingestuurd Gastblog geschreven blog bijgehouden Schrijfcoachmeeting, erg interessant gedicht geschreven en opgestuurd met redacteur herschreven