Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Meer dan liefde

Ik schrijf heel graag liefdesverhalen en m'n hoofd zit hier dan ook vol mee. Mijn vraag aan jullie: Hoe zorg ik ervoor dat dit verhaal iets meer body krijgt? Hoe maak ik het meer dan een ontmoeting, het verliefd worden, het mooie einde? Hoe maak ik het interessanter?

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Door er héél, héél lang over na te denken, meer broeden eigenlijk. Een verhaal neemt pas vorm aan als erover lang wordt nagedacht. Althans, dat is mijn mening.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Je zou een verhaal - als het binnen de ruimte past, en anders een fragment - op Proeflezen kunnen plaatsen en om feedback vragen; dan hebben wij een concreter beeld bij je vraag.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook iemand die romantische verhalen schrijft, kortverhalen en novelles (een hele roman is voor mij te lang) Bij mij sudderen de ideeën heel lang en dan zie ik het plots :) Ik schrijf meestal het grote kader uit, creëer personages en dan de romantiek komt dan vanzelf wel, afhankelijk van de karakters. Oh ja ... :) weet je wat helpt? Weet niet of je van België bent, maar op vijftv heb je het programma verboden liefde. En daar hebben ze veel romantische scènes, heel overdreven soms, maar die gebruik ik soms om dingen te beschrijven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt - hier kan ik alvast wat mee! Verder gaat het eigenlijk wel om langere verhalen. Ik ben op zoek naar manieren om er een extra laag aan te geven. Of meerdere, natuurlijk.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je dit het beste kunt doen door de karakters meer uit te vergroten. Als mensen zich een idee kunnen vormen bij de persoon, dan leven ze zich ook meer in. Met andere woorden; maak de karakters herkenbaar voor je lezers, het romantische verhaal er omheen volgt dan vanzelf.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt je personages andere motieven en wensen geven dan hun liefde. En dan het liefst wensen en motieven die de liefde in de weg staan natuurlijk. Dan moeten ze keuzes gaan maken. Gaan studeren en haar ouders trots maken, of hem? Eindelijk wraak nemen op de verschrikkelijke ex, of een nieuw leven op bouwen met die ander? Bewijzen dat je die moord niet gepleegd hebt, of hem? En hij heeft dan natuurlijk ook zijn eigen keuzes te maken...