Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hoofdstukken met titel of zonder titel

Ik ben bezig met een boek over vijf maanden ziekbed en hoe ik ben geworden tot wie ik nu ben, maar twijfel erg wat wijsheid is. Enerzijds lijkt me hoofdstukken met titel makkelijker om te schrijven maar leest dat ook wel fijn.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Voor kinderen wel, voor volwassenen niet. Dat is mijn mening, hoor. Doe wat je zelf het prettigste vindt.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor kinderen wel, voor volwassenen niet. Dat is mijn mening, hoor. Doe wat je zelf het prettigste vindt.
Bedankt voor de snelle reactie. Ik twijfel momenteel teveel waardoor het schrijven stagneert vandaar de vraag

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doe wat je zelf op dit moment het fijnste vindt. Je kunt het altijd nog wijzigen. In deze fase van het schrijven ligt nog niets vast en het is zonde als je stagneert door zoiets onbenulligs als hoofdstuktitels.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mijn manuscript heb ik in eerste instantie de hoofdstukken titels gegeven. Dat was vooral erg handig wanneer ik een bepaalde passage terug wilde zoeken; een titel zegt meer dan alleen een nummer. Nu het bijna klaar is, heb ik de titels verwijderd. Ze waren niet meer nodig en voelden overbodig.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goede titel per verhaal of per hoofdstuk is voor mij als lezer en als schrijver de kers op de taart. laat het nu je schrijfproces niet stagneren en benoem de hoofdstukken als je dat nodig vindt, verwijderen kan altijd nog. Succes! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo sportiefje. Een idee voor je boek is: om het in drie delen te verdelen en dat met een titelblad aan te geven. Voor- , Tijdens- en na je ziekbed. Je kunt dan binnen die delen zonder titels werken of met dag aanduiding. Succes.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik het gebruik van hoofdstukken/subtitels/etc juist fijn. Als lezer kan ik vooraf inschatten wat me te wachten staat, hoe ver ik ben, etc. Het kan daardoor bijvoorbeeld juist de spanning opvoeren. Als lezer verwacht je soms bepaalde antwoorden in een hoofdstuk en hoe dichter het einde ervan nadert, hoe spannender het word. Bovendien gebruik ik ze ook wel eens als target. In de zin van; ik lees nog even dit hoofdstuk af en dan stop ik ermee voor vandaag.