Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

tips

Hallo, ik ben beginnend schrijver (ik ben 14). Kan iemand mij tips geven om goede verhalen te schrijven? Ik heb al een boek geschreven en ben nu bezig aan het volgende.

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Wout, Allereerst: lekker bezig dan! Succes met je volgende boek. Maar als antwoord op je vraag: het hele internet staat vol algemene schrijftips. Misschien is dit voor hier een iets te globale vraag. Post eens een stukje op proeflezen, dan kunnen mensen daar gericht tips geven op je schrijfstijl en verhaal! Maar goed, hier toch een paar tips: "Show, don't tell". Beschrijf duidelijk de gevoelens en gedachten van je personages. Denk het plot van je boek goed voordat je begint met schrijven (globaal uitschrijven en niet alleen als vage gedachtes in je hoofd), anders loop je de kans na een paar hoofdstukken dood te lopen. Tenminste, dat heb ik ooit gehad. Nogmaals succes!

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Wout! Super dat je er zo vroeg aan begint! Toen ik 14 was, had ik de schrijfkriebels ook al goed te pakken! (aaah.... nostalgie :nod: ) Je moet zeker iets op proeflezen zetten! Een typisch kenmerk van veertienjarige schrijvers, is dat ze overlopen van talent en verbeeldingskracht; alleen moet er nog veel aan die aanleg geknutseld worden. Dat begint wanneer andere schrijvers (in wording) jouw creaties hier kunnen lezen! Ik spreek namens velen als ik zeg dat ik alvast heel erg naar het eerste voorsmaakje uitkijk! ;) Heel veel succes, hoor!