Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfoefening film herschrijven

Hi Allemaal, Ik zat zojuist te denken hoe ik mijn inleving zou kunnen verbeteren in mijn schrijven. Af en toe vind ik het namelijk moeilijk om de omgeving te beschrijven, of de gevoelens van mijn personages. Ik had dus het idee om een film te kijken en dan tijdens het kijken de film herschrijven. Dus dan schrijf ik letterlijk wat ik zie. Zou dat een goede oefening kunnen zijn? Heeft iemand dit toevallig gedaan? M.v.g. Mike

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou dat een goede oefening kunnen zijn?
Gewoon proberen. Het kan voor jou een prima oefening zijn.
Heeft iemand dit toevallig gedaan?
Dit niet. Ik kan niet kijken naar een film en tegelijkertijd schrijven. Ik heb een flinke verzameling stripverhalen. Dan is de dialoog een aanvulling op het plaatje. Dit plaatje beschrijven is voor mij wel een nuttige oefening.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een omgeving beschrijven aan de hand van filmbeelden kan ik me van voorstellen dat het helpt. Personages beschrijven op hun uiterlijk aan de hand van filmbeelden werkt in ieder geval voor mij. Maar emoties beschrijven aan de hand van filmbeelden dat lijkt mij lastig. Maar wat Yrret, je moet het gewoon proberen. Misschien is het voor jouw de weg naar Rome.