Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Inspiratie gezocht...

Heee iedereen, Ik moet voor een schrijfwedstrijd een verhaal schrijven die zich afspeelt in een fantasie wereld met een boodschap. Iemand ideeën? Ik had eerst heeel veel inspiratie, maar ik weet niet waardoor maar mijn inspiratie is helemaal weg. Dus weten jullie een onderwerp waarover ik kan schrijven? Groetjesss xxx

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus weten jullie een onderwerp waarover ik kan schrijven?
Een Fantasy-wereld waar Stoeptegels een communicatiemiddel zijn.
Ik moet voor een schrijfwedstrijd een verhaal schrijven die zich afspeelt in een fantasie wereld met een boodschap. Iemand ideeën?
Waarom iemand denkt dat iets moet!
Ik had eerst heeel veel inspiratie, maar ik weet niet waardoor maar mijn inspiratie is helemaal weg.
Ik denk dat je bezoek hebt gehad van een InspirationTaker. Heel kort geleden zat ik aan tafel met een Henker. Ik heb een Henkersmahlzeit genuttigd en na het toetje vertelde hij wat mij stond te wachten. Niet veel goeds.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vooral niet gaan nadenken. Even strijken, wandelen, door de stad fietsen of in bieb wat dingen doorbladeren en dan komt de inspiratie vanzelf. Succes!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me helemaal aan bij de tips van Anika. Ik kan vaak het beste verhaalideeën bedenken (of scènes voor mijn boek) tijdens een wandeling. Als je benen in beweging zijn, gaan je hersenen vanzelf meedoen. Wat ik ook vaak doe, is een leeg vel papier pakken en gewoon mijn gedachten opschrijven over het onderwerp van de wedstrijd (of wat het ook is waar ik iets bij wil verzinnen). Dus in dit geval wat voor fantasiewerelden je leuk vindt, of wat voor boodschap je mooi zou vinden. Als je iets bedenkt wat een verhaal lijkt te kunnen worden, schrijf je gewoon op die manier verder tot je genoeg van je verhaal weet om het te kunnen schrijven. Althans, dat is wat ik vaak doe; andere mensen maken liever een woordspin, dus op een groot vel papier met in het midden het thema van de wedstrijd alle steekwoorden opschrijven die je bedenkt. En nu zie ik pas dat dit topic al meer dan twee maanden oud is. Ach ja, misschien heeft iemand anders nog wat aan mijn post. Is het nog gelukt met je verhaal?