Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Verwijswoorden mannelijke vorm

Ik heb laatst voor school een paar teksten moeten schrijven en naar aanleiding van wat commentaar moet ik die nu verbeteren. De volgende zin is een zin die ik in mijn tekst had geschreven: Ik vind dit een goede tekst omdat het duidelijk en straight-to-the-point is. Het woordje 'het' is onderstreept wat betekent dat het fout is. Mijn vraag is dus... Moet ik het woordje 'het' vervangen door 'hij'? Ik heb meerdere van dit soort vragen en ik weet bijna zeker dat ik het woordje 'het' moet vervangen door 'hij', maar ik dacht ik vraag het eventjes voor de zekerheid voordat ik het allemaal ga veranderen. Alvast bedankt!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg bedankt Ostinato! Nog een klein vraagje... Weet je misschien waarom het woord 'omdat' in de onderstaande zin is onderstreept(fout dus)? De reden waarom ik voor deze website heb gekozen is omdat mijn 3 artikelen gaan over elektronica.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zulke vragen stel je sowieso beter aan de leerkracht zelf, die wordt daarvoor betaald en dan weet hij/zij ook meteen dat je het nog niet helemaal snapt.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Zulke vragen stel je sowieso beter aan de leerkracht zelf, die wordt daarvoor betaald en dan weet hij/zij ook meteen dat je het nog niet helemaal snapt.
Eens. Daarvoor zit je in de klas.
Plaats alleen Nederlandstalige teksten en geen zakelijke, promotionele, of studieteksten.
Deze gaat dicht.