Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verkoopkanalen

Hoi allemaal, Mijn naam is Ger Verhoef en ik ben nieuw hier. Het even voorstellen was gesloten dus doe ik het maar hier. Ik zit met het volgende probleem. Ik heb eindelijk een boek geschreven: Joepie Daarna pas gekeken hoe het verder moest: Frustraties alom Uiteindelijk via een drukkerij zelf boeken gedrukt en door iemand een epub laten maken. Het gaat om de verkoop van de epub. Ik dacht dat ik die gewoon kon melden bij Bol en consorten: Naïef gedacht zo blijkt. Toen werd de rol van het Centraal Boekhuis duidelijk. Ik heb echter iets gevonden. Een grote webwinkel accepteert ook van schrijvers hun epub's, met of zonder ISBN en geen Centraal Boekhuis nodig. Het gaat om Eboektekoop.nl: http://www.eboektekoop.nl/index.php?P=cms/pages/p… Hebben jullie hier ervaring mee, of heeft iemand een andere oplossing en - of goede raad?

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Diana, Wat een snelle reactie. Het is een thriller, die zich afspeelt gedeeltelijk in Amerika, maar ook in Qatar. Het betreft een gijzeling van een commando wiens gefortuneerde vriend een aantal zaken moet oplossen. Hoewel ik zelf tevreden ben over de inhoud en de proeflezers, 2 kennissen en een oud lerares Nederlands het een uitstekend debuut vinden, slaat af en toe de twijfel toe. Ik heb 2 afwijzingen van uitgeverijen gehad en dat frustreerde nogal. Door negatieve berichten op diverse forums en bloggen zie ik pod-uitgevers als Boekscout niet zitten. Ik vond dus deze weg van zelf uitgeven en via die webshop Eboektekoop.nl het zelf in de markt te zetten best wel een goed idee. Vast bedankt voor het meedenken.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Hoi allemaal, Het even voorstellen was gesloten dus doe ik het maar hier.
Net even gecontroleerd, maar er is niks mis met de rubriek Even voorstellen. Het eerste onderwerp kun je niet op reageren, maar de bedoeling is natuurlijk ook dat je een eigen onderwerp aanmaakt, net als je dat nu hebt gedaan in deze rubriek. Maar goed, welkom in ieder geval.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
En dan over je vraag: waarom denk je dat ebooktekoop.nl een grote webwinkel is? Ik had er nog nooit van gehoord (wel van het bedrijf erachter overigens). Vind het ook geen aantrekkelijke professioneel ogende site. Van de verkoop top 5 leiden twee boeken naar de mededeling dat ze niet meer verkrijgbaar zijn. Een ISBN aanvragen is overigens niet prijzig en niet veel moeite.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ger, ik heb mijn boek laten uitgeven door schrijverspunt.nl. Hier heb ik wel goede ervaringen mee. Wordt netjes overal geregistreerd en het kost je een bedrag per maand. In mijn geval 21 euro. Schrijverspunt geeft alleen e-books uit. Jou drie testlezers vind ik persoonlijk wel een beetje weinig. Ik schrijf zelf al heel wat jaartjes voor fok.nl, daar ben ik 'bornfree'. Ik ben momenteel de enige serieschrijver daar en heb zo'n 1000 hits per week op mijn series. En nog steeds geen 'reguliere' uitgever gevonden. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook niet heel erg achteraan zit. Maar ik weet wel wat het is afwijzingen te krijgen.... Als ook columns schrijft nodig ik je uit eens een column neer te zetten (submit) bij fok, ik ben daar ook een van de redactieleden en kan jou, wanneer je goed schrijft, naar binnen loodsen.....

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ger, Er zijn drie makkelijke manieren om je ebook uit te geven. Via bravenewbooks.nl kun je voor de prijs van een ISBN (12,50 of zo) een ebook op Bol en Kobo laten zetten. Bravenewbooks is dus een distributiesite. De royalties lopen via hen. Verder kun je het ebook via Kindle Direct Publishing op Amazon plaatsen. Dit is gratis en kan nu ook voor Nederlandse boeken. Ze komen dan ook op de Nedrlandse Amazon terecht. De royalties lopen via hen en je Nederlandse bankrekening. Ook kun je via smashwords.com je ebook gratis op de istore krijgen. Smashwords is ook een distributiesite. Royalties van hen gaan via PayPal. Als je ebooks wilt verkopen is het zaak ze op de grote webshops te krijgen. Alleen dan heb je kans op wat verkoop. Succes! Maria

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ger, ik heb mijn boek laten uitgeven door schrijverspunt.nl. Hier heb ik wel goede ervaringen mee. Wordt netjes overal geregistreerd en het kost je een bedrag per maand. In mijn geval 21 euro. Schrijverspunt geeft alleen e-books uit. Jou drie testlezers vind ik persoonlijk wel een beetje weinig. Ik schrijf zelf al heel wat jaartjes voor fok.nl, daar ben ik 'bornfree'. Ik ben momenteel de enige serieschrijver daar en heb zo'n 1000 hits per week op mijn series. En nog steeds geen 'reguliere' uitgever gevonden. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook niet heel erg achteraan zit. Maar ik weet wel wat het is afwijzingen te krijgen.... Als ook columns schrijft nodig ik je uit eens een column neer te zetten (submit) bij fok, ik ben daar ook een van de redactieleden en kan jou, wanneer je goed schrijft, naar binnen loodsen.....
Jij moet hen per maand betalen zodat zij jou boek mogen uitgeven? Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar dit is niet zoals het hoort...

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ger, ik heb mijn boek laten uitgeven door schrijverspunt.nl. Hier heb ik wel goede ervaringen mee. Wordt netjes overal geregistreerd en het kost je een bedrag per maand. In mijn geval 21 euro. Schrijverspunt geeft alleen e-books uit. Jou drie testlezers vind ik persoonlijk wel een beetje weinig. Ik schrijf zelf al heel wat jaartjes voor fok.nl, daar ben ik 'bornfree'. Ik ben momenteel de enige serieschrijver daar en heb zo'n 1000 hits per week op mijn series. En nog steeds geen 'reguliere' uitgever gevonden. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook niet heel erg achteraan zit. Maar ik weet wel wat het is afwijzingen te krijgen.... Als ook columns schrijft nodig ik je uit eens een column neer te zetten (submit) bij fok, ik ben daar ook een van de redactieleden en kan jou, wanneer je goed schrijft, naar binnen loodsen.....
Jij moet hen per maand betalen zodat zij jou boek mogen uitgeven? Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar dit is niet zoals het hoort...
Kunnen uitgeven. Immers: het CB vraagt ook een bedrag pm.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ger, ik heb mijn boek laten uitgeven door schrijverspunt.nl. Hier heb ik wel goede ervaringen mee. Wordt netjes overal geregistreerd en het kost je een bedrag per maand. In mijn geval 21 euro. Schrijverspunt geeft alleen e-books uit. Jou drie testlezers vind ik persoonlijk wel een beetje weinig. Ik schrijf zelf al heel wat jaartjes voor fok.nl, daar ben ik 'bornfree'. Ik ben momenteel de enige serieschrijver daar en heb zo'n 1000 hits per week op mijn series. En nog steeds geen 'reguliere' uitgever gevonden. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook niet heel erg achteraan zit. Maar ik weet wel wat het is afwijzingen te krijgen.... Als ook columns schrijft nodig ik je uit eens een column neer te zetten (submit) bij fok, ik ben daar ook een van de redactieleden en kan jou, wanneer je goed schrijft, naar binnen loodsen.....
Jij moet hen per maand betalen zodat zij jou boek mogen uitgeven? Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar dit is niet zoals het hoort...
Kunnen uitgeven. Immers: het CB vraagt ook een bedrag pm.
Dan kun je het beter door BNB laten doen, eenmalig vijftien euro voor een isbn en dan ben je klaar

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brave New Books heb ik ook gedaan en zonet bericht gehad van mijn eerste royalties. Dat is echt heel makkelijk, je betaalt inderdaad alleen 12,50 voor een ISBN nummer en dan staat je boek gewoon op bol.com, goed vindbaar dus en voor mensen ook makkelijk. (Bij bol.com kun je immers ook met een boekenbon betalen enzo...)

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ger, ik heb mijn boek laten uitgeven door schrijverspunt.nl. Hier heb ik wel goede ervaringen mee. Wordt netjes overal geregistreerd en het kost je een bedrag per maand. In mijn geval 21 euro. Schrijverspunt geeft alleen e-books uit. Jou drie testlezers vind ik persoonlijk wel een beetje weinig. Ik schrijf zelf al heel wat jaartjes voor fok.nl, daar ben ik 'bornfree'. Ik ben momenteel de enige serieschrijver daar en heb zo'n 1000 hits per week op mijn series. En nog steeds geen 'reguliere' uitgever gevonden. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook niet heel erg achteraan zit. Maar ik weet wel wat het is afwijzingen te krijgen.... Als ook columns schrijft nodig ik je uit eens een column neer te zetten (submit) bij fok, ik ben daar ook een van de redactieleden en kan jou, wanneer je goed schrijft, naar binnen loodsen.....
Jij moet hen per maand betalen zodat zij jou boek mogen uitgeven? Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar dit is niet zoals het hoort...
Kunnen uitgeven. Immers: het CB vraagt ook een bedrag pm.
Dan kun je het beter door BNB laten doen, eenmalig vijftien euro voor een isbn en dan ben je klaar
Dank je voor de tip...