Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

reguliere uitgevers

Beste mensen, Ik heb een manuscript geschreven. Uiteraard wil ik nu graag weten wat een eventuele uitgever ervan vind. Op internet en o.a deze site vind ik veel van uitgevers maar deze zijn veelal pod uitgevers of soortgelijk. Ik kan het kaf niet meer van het koren scheiden en heb de volgende vraag. Hebben jullie voor mij misschien een lijstje of namen van REGULIERE uitgeverijen. Bij voorbaat erg bedankt!

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste thales78, Wellicht ook een idee om eens bij de Vereniging van Schrijvers en vertalers te rade te gaan. Hun contactgegevens zijn: De Lairessestraat 125, 1075 HH Amsterdam Tel: 020 624 0803.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg bedankt voor de suggesties tot dusver!! Die pod uitgeverijen vertrouw ik namelijk niet, dus vandaar. Of iemand moet een eerlijke en goede weten?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die pod uitgeverijen vertrouw ik namelijk niet, dus vandaar.
Ik vertrouw vrouwen meer dan mannen. Vrouwen die niet roken, vertrouw ik meer dan vrouwen die een BMI van 45 of hoger hebben. Kinderen vertrouw ik helemaal niet. Mannen met een stropdas zijn beslist niet te vertrouwen. Ik ben wel te vertrouwen, ik geef alles uit.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg bedankt voor de suggesties tot dusver!! Die pod uitgeverijen vertrouw ik namelijk niet, dus vandaar. Of iemand moet een eerlijke en goede weten?
Wat vertrouw je niet aan een pod-uitgever?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk eens in een boekenwinkel of biibliotheek. Kijk welke boeken vergelijkbaar zijn met die van jou en door welke uitgever ze zijn uitgegeven. Vervolgens kun je deze uitgevers googlen om te kijken wat voor soort uitgever het is. Als je een uitgever niet vertrouwt kun je natuurlijk ook googlen op ervaring naam uitgever. Vaak kom je dan ervaringen tegen van andere schrijvers en als deze negatief zijn weet je gelijk genoeg.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Watvoor soort boek is het? Waar is het mee te vergelijken? Kijk eens naar de boeken die overeenkomen volgens jou, met jouw boek. Zoek dan op wie dat boek / die boeken hebben uitgegeven en schrijf die uitgeverij aan. Succes.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg bedankt voor de suggesties tot dusver!! Die pod uitgeverijen vertrouw ik namelijk niet, dus vandaar. Of iemand moet een eerlijke en goede weten?
Wat vertrouw je niet aan een pod-uitgever?
Ik lees vaak ( op deze site en elders) dat er veel problemen zijn. Zoals: - redigeren, wat niet wordt gedaan of waar veel kosten aan zitten. - Kwaliteit papier - verplichte afname ( dus dat je je eigen boeken moet kopen) - Wel of niet in boekhuis wel of geen isbn nummer - slechte verkoopcijfers ( al kan dit natuurlijk altijd, maar pod boeken vaak slecht vindbaar) -Onverwachte kosten dat soort dingen dus.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo thales 78, Je hebt gelijk over dat je POD uitgeverijen niet vertrouwt vanwege de door jouw genoemde redenen: Sowieso vanwege slechte verkoopcijfers en die zijn meestal te wijten aan het negatieve imago dat POP uitgeverijen hebben. Dat is jammer want er zitten vaak ook heel goede boeken bij. Het ligt ook in feite niet aan de kwaliteit van de boeken die door een POD uitgeverij worden uitgebracht want er is veel schrijftalent. Waar het voornamelijk aan ligt is de aanpak van de POD uitgeverijen die veel in bepaalde opzichten afwijkt van die van de POP uitgeverijen. Bovendien zijn veel boekhandels huiverig om POD-uitgaves te verkopen vanwege het slechte imago van de POD's. Ook van belang om te weten: redigeren doen de meeste POD's niet, ook niet het inhoudelijk beoordelen van de boek-cover. Door de slechte verkoopcijfers en ondertussen wel periodiek abonnements en andere kosten te betalen, is ook zeer frustrerend. Laat je goed adviseren. Wellicht is de optie om je manuscript door een auteursbegeleider te laten redigeren. Deze adviseur zal je ook in het algemeen kunnen adviseren en hebben ruim ervaring met dit soort zaken. Wel hangt daar een kostenplaatje aan maar beter dit kostenplaatje dan andere onverwachte kosten die door foute beslissingen zijn genomen. Succes!!