Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijverspunt (plan c)

Beste mensen, Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met schrijverspunt plan c. Let op, ik bedoel hier echt plan c , het dus op hun kosten laten uitgeven van het boek. Dus NIET in eigen beheer. Ik heb namelijk een contract gekregen. Positief is dat ze niet om geld vragen en ook niet om emailadressen , of andere vagen dingen als het verplicht aanschaffen van een x aantal boeken. dit doen ze allemaal niet. Toch staan er ook wat dingen in die wat dubbelzinnig en onduidelijk zijn. vb: Er staat dat ze de publicatie binnen een jaar moeten regelen. ( dat vind ik nogal lang) Daarnaast staat er dat ze het ook nog met een jaar mogen uitstellen ( dat is dan dus al twee jaar ). Als ik dit combineer met het feit dat ze het contract na een jaar mogen opzeggen. Bestaat dus de theoretische mogelijkheid dat ze er na een jaar gewoon van afzien. Dit is een voorbeeldje van de dingen die ik vreemd vind. Ook is het mij onduidelijk of ik nu zelf een cover moet aanleveren of niet. En nog wat dingen die wat vreemd/onduidelijk zijn. Vandaar mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee???

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je met zo veel vragen zit dan is het wel duidelijk dat je contract erg onduidelijk en dubbelzinnig is. Met andere woorden: als je het contract niet begrijpt en de uitgever geen duidelijke tekst geeft: dus ABSOLUUT NIET DOEN.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is niet helemaal waar. Contracten worden opgesteld in heel formeel taalgebruik, wat voor leken niet te lezen is als je niet weet wat er eigenlijk staat. Ik zou eerst de uitgever een keer mailen met die vragen. Als daar een duidelijk antwoord uit komt dan kun je daar misschien wat mee.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh ik vind uitgeverscontracten toch best wel transparant en duidelijk. Heb er ondertussen al 3 gelezen, van 3 verschillende uitgeverijen. Natuurlijk zitten er enkele dingen in waarbij je vragen hebt, maar ik heb toch ook zoiets van: als alles zo vaag blijft en je met zoveel vragen blijft zitten, lijkt het me toch een minder goed contract Maar mail je vragen gewoon even naar de uitgeverij! Zij zullen met plezier antwoorden. Daar ben ik van overtuigd.