Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Welke wijzigingen in tweede druk?

Hallo, ik heb een paar jaar geleden een boek in eigen beheer uitgebracht waarvan ik er circa 100 verkocht heb. Er is nog steeds vraag naar en nu wil ik graag een tweede druk uitbrengen. Maar: als ik het boek nu teruglees, zie ik hier en daar zinnen die veel korter en bondiger geformuleerd zouden kunnen worden. Bijvoorbeeld: 'We hebben destijds een tuinhuisje gebouwd.' Dat kan natuurlijk veel beter zijn: 'We bouwden destijds een tuinhuisje'. Mag ik in een tweede druk dergelijke zinnen herschrijven? Inhoudelijk verandert er niets, wel zal het boek hierdoor mogelijk enkele pagina's minder tellen. En mag ik ook het lettertype wijzigen? Alvast bedankt! Groeten Samantha

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals de naam het al zegt: Eigen Beheer. Het is jouw ding, jij mag zelf bepalen wat je ermee doet. Ik zie in ieder geval niet waarom het niet zou mogen.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als Tolkien aan de tweede editie van the Lord of the Rings een voorwoord en een resem appendices mocht toevoegen dan zal de literatuurpolitie enkele wijzigingen aan jouw zelf uitgegeven boek ook wel door de vingers zien.