Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Creatieve schrijvers gezocht

Hoi allemaal, Ben je creatief en heb je wat tijd over? Dan zoek ik je! Laat wat van je horen! Wat extra informatie: Wat is het doel? Het doel is om lezers te verkrijgen. Staat er een vergoeding tegenover? Ja, de hoogte is bespreekbaar. Je krijgt netjes een overzicht van je inkomsten. Geen loondienst. Wat voor soort schrijvers zoek je? Vrijwel elke schrijver, geen negatieve onderwerpen. Wat wil je dat de schrijvers voor je doen? Op week of maand basis gaan schrijven.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Sorry, dit is echt veel te beperkt voor een oproep. Pas je bericht even aan met veel meer informatie (wat is het doel? Staat er een vergoeding tegenover? Wat voor soort schrijvers zoek je? Wat wil je dat de schrijvers voor je doen?). Zo niet dan wordt dit bericht aan het eind van de dag verwijderd.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Speelt dit zich af op internet? Op papier? Zijn de onderwerpen vrij? Heeft het medium een thema? Een genre?

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar is dit voor? Ik zou als 'creatieve schrijver' vooral vooraf willen weten waar ik mijn naam aan verbind. En 'vrijwel elke schrijver'? Alleen de creatieve, toch?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Wat is het doel? Het doel is om lezers te verkrijgen.
Aan welke lezers denk je? Is er een bepaalde doelgroep? Zo ja, welke? Journalistiek? Informatief? Onderhoudend / humoristisch? Wetenschappelijk? Spiritueel? ... ???
Staat er een vergoeding tegenover? Ja, de hoogte is bespreekbaar. Je krijgt netjes een overzicht van je inkomsten. Geen loondienst.
Heb je een richtlijn? Vaste bedragen? Provisie? No read, no pay? Hoe is het model?
Wat voor soort schrijvers zoek je? Vrijwel elke schrijver, geen negatieve onderwerpen.
Maar in welke richting zoek je? Heb je categorieën / onderwerpen / thema's?
Wat wil je dat de schrijvers voor je doen? Op week of maand basis gaan schrijven.
Mij lijkt het leuk. Maar ... wie ben je? Wat is het publicatieorgaan? De frequentie? De omgeving (van bijvoorbeeld een website)? Het expliciete doel?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het bedrag verschilt per schrijfsel natuurlijk, ik zal later het bericht nog verder uitbreiden voor jullie. Als je interesse hebt stuur dan even een berichtje met je e-mailadres en eventueel voorbeeld van je schrijfkunsten.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je meer reacties krijgt als je gewoon zegt voor welk medium dit is. Voor mij is dit in ieder geval veel te vaag om te reageren.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Voor mij ook. Gewoon open en bloot alles uitleggen. Als dat alleen maar via een pb kan, dan wekt dat argwaan op.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag eerst jezelf voorstellen. Ik zie serieus niet waarom ik een anonieme Marianne100 mijn werk zou willen sturen. Jij wilt een dienst afnemen? Of wil je geld verdienen met het werk van anderen? Tip: benader een tekstbureau. :!:

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helder Businessplan. Wat me afschrikt is het moeten schrijven op een week of maand met losse basis. Verder ben ik bang dat ik dan weer net buiten je doelgroep 'vrijwel elke schrijver' val. Maar dat is misschien dan toch wellicht waarschijnlijk eventueel weer mijn onzekerheid. Wel ben ik bereid om lezers voor je te verkrijgen. Ik heb een redelijk fijnmazig netwerk. Dus die netjes hoef je niet op te sturen. Dat scheelt weer. Dat netwerk wil ik best morgen bij een willekeurige vestiging van Polare voor je uitgooien. Moeten we nog even afspreken wie gaat fileren.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zet ook maar even iets op het prikbord: Creatieve uitgever gezocht! Ben je een creatieve uitgever en heb je lege bladzijden over? Dan zoek ik je! Laat wat van je horen! Wat extra informatie: Wat is het doel? Het doel is mijn werk bij een groter lezerspubliek te krijgen en betaald te krijgen voor het werk dat ik heb verzet. Je kunt dat werk ook kunst noemen. Kunst is tenslotte ook hard werken. Staat er een vergoeding tegenover? Ja, de hoogte is bespreekbaar en wordt vastgelegd in een contract. Ik krijg netjes een overzicht van jouw betalingen aan mij. Loondienst behoort tot de mogelijkheden. Wat voor soort uitgever zoek ik? Een uitgever die niet het werk van vrijwel elke schrijver wil uitgeven, maar alleen dat van hele goede schrijvers - en dus ook het mijne. Wat wil je dat de uitgevers voor je doen? Mij laten schrijven, en mij daarvoor betalen. Verder wil ik dat zij: de redactie, de publicatie en de promotie van mijn werk voor hun rekening nemen, zich aan de contractvoorwaarden houden en het auteursrecht respecteren. Ben jij die uitgever? Dan, en alleen dan, ben je welkom om mij te contacteren. Een voorbeeld van je uitgaven zal ik kunnen vinden door de naam van jouw uitgeverij te googelen, inclusief het daarbij behorende indrukwekkende fonds. Met vriendelijke groet, M. Irandala.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik wil graag schrijven, maar ik schrijf liever voor wedstrijden in mijn categorie dan voor een vaag concept. Ik wil graag daar staan waar mijn lezers mij zoeken. En dat is tot nu toe verschillend omdat ik mij ontwikkel om breed uit te waaieren. De ene keer is dat literair, de andere keer een kort eenvoudig verhaal met een aardige plot. Waarom ik liever gepubliceerd word op Schrijven Online, in een literair tijdschrift, in een wedstrijdbundel is omdat ik mijn teksten serieus neem. Ik bespreek dit hier openhartig omdat ik de afstand met mijn medeschrijvers klein wil houden. Voor mij is het geen eenzame bezigheid maar een gezellige liefhebberij met een quasi ernstige opvatting van opdrachten. Gisteren nog schreef een professionele schrijver: 'wie heeft gezegd dat schrijven leuk is.' Ik had zin om te schrijven dat liefde ook niet leuk is als het voor geld moet.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha, Odile. Je gaat nu echt over de grens. :D Schrijven is iets wat uit je hart komt. Als ik een uitgeverij had, dan zou ik je gelijk een contract aanbieden, Miranda. :unibrow: Ik vraag me af of Marianne100 nog terugkomt met een degelijke uitleg.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Graag :ontopic: blijven, allemaal. Marianne100, wil je je bedoelingen nog eens duidelijk en concreet uitleggen? Je ziet dat er veel zin in schrijven is, maar dat er ook veel vragen zijn.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry voor de mensen met goede bedoelingen maar mijn leidinggevende zegt dat ik niet meer moet reageren want jullie 'trollen' me.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry voor de mensen met goede bedoelingen maar mijn leidinggevende zegt dat ik niet meer moet reageren want jullie 'trollen' me.
Beste Marianne 100, De reden dat je op de hak wordt genomen door de leden van SOL, is eigenlijk jouw "schuld". Je openingspost was in de eerste keer dat je hem poste, en is nu nog steeds, veel te vaag. Dus gaan we opzoek naar wat je nu eigenlijk precies wilt, dit op redelijke ludieke wijze, naar mijn mening. Maak ons nu eens duidelijk wat je wilt! Trouwens, ik ga er van uit dat je leidinggevende jouw post heeft bekeken, had hij geen op- en aanmerkingen? Als ik een gokje moet wagen; nee. Hem of haar treft hier dus ook enige schuld. Verbeter dus je openingspost, dan kunnen wij eindelijk adequaat reageren op jouw vragen.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry voor de mensen met goede bedoelingen maar mijn leidinggevende zegt dat ik niet meer moet reageren want jullie 'trollen' me.
Ah, dus jij bent niet op zoek, maar je leidinggevende, het bedrijf waar je voor werkt? Jij bent op zoek namens wie? Misschien een goed idee om daar wat over te vertellen?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je bent gewoon niet duidelijk genoeg, Marianne. Voor wie werk je? Als je eerlijk vertelt wat de bedoeling is, krijg je ook zinvolle reacties. Niemand stuurt zomaar verhalen naar een onbekende organisatie/vrouw/man. Als je leidinggevende serieus is, dan was de inleiding wel anders geweest. Het is nu schemerig.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als dit om een zakelijke onderneming gaat, kan ik me voorstellen dat TS niet alles op tafel kan leggen. Er worden schrijvers gezocht, er is een vergoeding. Voor meer info neem contact op. Waar zit het probleem? Ik vind de manier waarop in deze draad gereageerd wordt, nogal treurig.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als dit om een zakelijke onderneming gaat, kan ik me voorstellen dat TS niet alles op tafel kan leggen.
Er is een verschil tussen niet alles en niks op tafel leggen. Tot nu toe is alles tussen een erotische verhalensite en een literair tijdschrift nog mogelijk.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat ben ik niet met je eens, Ostinato. Het is zo vaag als maar mogelijk is. Er kan toch eerlijk verteld worden voor wie het is en voor welke verhalen er belangstelling is?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt erop dat Marianne 100 niet had gerekend op zoveel kritische vragen, daar geen adequaat antwoord op weet, en zich nu verschuilt achter een 'werkgever'.