Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

iemand gratis kort script voor me voor korte film?

Heeft iemand een gratis korte script voor me voor een korte film word ook echt uitgebracht en de script die uit word gekozen de schijver krijg een rol

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja. Het gaat over een cowboy in Rotterdam en een callgirl uit Groningen. Maar ik doe alleen mee als ik de rol van trambestuurder krijg. Het lijkt op het scenario van Marietta von Hausswolff von Baumgarten, maar dan toch een beetje anders; meer Dustin Hoffman-look-a-like als in The Marathon Man en dan die scene uit The Outlaw Josey Wales waar Sondra Locke uit de huifkar wordt getrokken.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tuurlijk. Gratis, de film Scène 1, take 1. Personage 1, 'lisannebrouwer' stampt binnen. Het is niet erg druk in de zaal, maar wie er is, schrikt op van de klap die de deur maakt. (Scharnieren piepen, ramen rinkelen in sponningen.) Personage lisannebrouwer zegt geen hallo, hijst haar broek op, springt op een vervaarlijk wiebelende tafel en zegt: 'Heeft iemand een gratis korte script voor me voor een korte film word ook echt uitgebracht en de script die uit word gekozen de schijver krijg een rol' (staccato toon) Er valt een stilte. Dan, rijst uit de stoel in de hoek een vrouw. (camera zoomt in, dreigende muziek klinkt) Het licht van de schemerlamp omfloerst de vrouw, enkel haar silhouet is zichtbaar. Ze klapt haar boek dicht en zegt: 'Gratis? Daar kan de schemerlamp niet van branden, kind. Natuurlijk zijn er schrijvers, 'schijvers', zoals jij ze noemt, die gratis script na script schreven, of misschien wel 'scheven'. Maar die zijn hier allen ...' Voordat de vrouw haar zin af kan maken, klinkt er een donderende klap. Personage lisannebrouwer zakt door tafel. (Donderende klap, evt. glasgerinkel, drumroffel optioneel) Camera zoomt uit, schemerlamp dooft. Aftiteling. Kleine bijrol voor schijver als ambulancemedewerker tbv. beelden tijdens kreupel lopende aftiteling (optioneel, hangt af van budget tbv. ambulance anders enkel sirene.)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Juweeltje, Mirandala. Punt is, Lisanne, als je gratis dingen van mensen wil, dan mag je best iets meer je best doen. Waar is het voor, hoe goed ben jij als filmmaker, waarom zet je zelf geen verhaal in elkaar, waarom zou ik als schrijver mijn schrijfsels aan jou afstaan? Of überhaupt correct Nederlands gebruiken in je post (je bent ten slotte onder schrijvers, hè, die valt dat op).

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
http://www.schrijvenonline.org/forum/105823 Het zou natuurlijk kunnen zijn dat dit dezelfde persoon is. Misschien worden er helemaal geen schrijvers gezocht, maar is het echt de bedoeling dat schijven zich melden. Ik denk dat het een jackpot-oproep is. De jackpot waar alle schijven op wachten. Volgens mij is lisannebrouwer de meest beroemde filmmaker [ik denk dat het toch een man is] van Nederland die een sleutel-code heeft gegeven aan een excellente scriptschijver, maar dan moet je wel weten wat een schrijfschijf is.