Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezer voor eerste stuk verhaal

Ik ben op zoek naar een proeflezer voor het eerste stuk van mijn verhaal. Ik heb het gevoel dat ik qua onderwerp iets heel goed te pakken heb, maar het qua uitwerking niet zo wil lukken. En daarom kan ik de motivatie niet altijd vinden om verder te gaan met schrijven. Het doel is om deze te laten uitgeven door een goede uitgeverij, maar is het er goed genoeg voor? Qua verhaallijn denk ik wel, maar qua schrijven? Ik ben gewoon te onzeker. Dus ik zoek iemand die het stuk wat ik nu heb wil proeflezen en zijn eerlijke mening wil geven. Wat is er goed? Wat is er niet goed? Hoe lopen bepaalde stukken? Is het realistisch? Leest het makkelijk weg en is het interessant? Als ik het verhaal op stuur zal ik een uitgebreid document meesturen met dingen die ik graag zou willen weten. Hopelijk kan ik daarna dan beter voor mezelf bepalen of ik met dit verhaal verder ga of dat ik het laat liggen en aan een nieuw verhaal begin. Het gaat om ongeveer 13 pagina's in A4. Mijn voorkeur gaat uit naar iemand met kennis van geschiedenis omdat het verhaal zich afspeelt aan het begin van de 16e eeuw, maar dat is geen belangrijke vereiste. Iedereen die veel schrijft of leest is in principe welkom. Wel wil ik maar 1, 2 of maximaal 3 proeflezers. Het gaat er echt om dat ik even een beeld krijg bij wat mensen denken bij mijn verhaal en er hoeven geen grote fouten e.d. uitgehaald te worden. Het echte grote proeflezen komt pas als het helemaal af is.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het speelt zich af aan het begin van de 16e eeuw, wisselend bij een inheemse stam in Midden-Amerika en de dochters van een Spaanse kolonel die daar de Nieuwe Wereld gaat verkennen. Ik heb een keer een beschrijving hier op het forum geplaatst, ik zal hem eens zoeken...

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ik weet niet waaar het gebleven is, maar ik kan niet meer vinden wat ik bedoel. In ieder geval, in het kort, het is licht gebaseerd op een bestaande gebeurtenis, namelijk de kolonisatie van Latijns Amerika in de 16e eeuw, maar het verhaal speelt zich af in een fictief dorp in een land dat niet benoemd wordt (vanwege te weinig informatie te vinden om het helemaal realistisch te kunnen schrijven, dus neem ik wat meer vrijheid door geen land te noemen en voor een fictief dorp te kiezen). - Er is een inheemse stam in Midden-Amerika die er op een gegeven moment achterkomt dat er Europeanen in de omgeving zijn. Als een kind uit het dorp vervolgens dood word gevonden denken zij dat de "blanken" erachter zitten en willen ze wraak. - Tegelijkertijd heb je de twee dochters van een Spaanse kolonel, één zeer lui en verwend en de ander totaal het tegenovergestelde. De oudste dochter (21) komt erachter dat haar vader helemaal niet, zoals hij zegt, onderhandelt met de inheemse bevolking, maar ze gewoon hardhandig weg wil jagen, desnoods met oorlog. En zij verzet zich daartegen. Verder ben ik dus nog niet gekomen, maar de bedoeling is uiteindelijk om de twee werelden samen te brengen. De oudste dochter van de kolonel die de inheemse bevolking actief gaat helpen, tot haar vader erachter komt en haar zonder pardom op de boot terug naar Spanje zet.