Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Filmscript schrijver gezocht 50/50

Ik zoek al langere tijd naar een filmscript-schrijver. Ik ben dan ook heel blij dat ik zojuist dit forum heb ontdekt. Ik wil geen reclame maken, maar mag ik wel de titel noemen? Het boek heeft ca. 300 bladzijden, en heeft al een grote groep fans. Binnenkort verschijnt de 4de druk. Mijn voorstel is dat jij het filmscript schrijft, en dat wij op 50/50% basis werken. M.a.w. stel dat de filmrechten 200,000 euro opbrengen, dan delen we de opbrengst. Serieus geïnteresseerden kunnen een gratis exemplaar ontvangen.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Mijn voorstel is dat jij het filmscript schrijft, en dat wij op 50/50% basis werken. M.a.w. stel dat de filmrechten 200,000 euro opbrengen, dan delen we de opbrengst.
Een opbrengst van 200.000 euro is prachtig! Waar is dit bedrag op gebaseerd? En is het bruto of netto, met andere woorden: zijn de kosten hierin meegerekend? Of is alles rondom de filmproductie al - separaat - geregeld, inclusief de financiën?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Als iemand het hele filmscript moet schrijven dan vind ik fifty/fifty geen juiste verhouding.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik daarentegen, zou daar voor de helft van twee ton geen principekwestie van maken. Netto, dat dan weer wel. :D

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tijdgebrek en loyaliteit. Quintin belde vanochtend. Of ik wilde helpen bijschaven aan het script voor de prequel van Reservoir Dogs? Levert geen drol op, maar ja, gouwe gozer. Straks weer samen frietje met in A'dam pakken. Ook leuk. Lachen over de mayonaise. Misschien terecht dat mensen zeggen: 'Kies nu toch eens voor jezelf, Woody. Blijf niet zo hangen in vooruitgeschoven nostalgie.'

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die titel vind ik niet zo interessant. Ik zou om te beginnen willen weten bij welke uitgever die vierde druk uitkomt en wat ik onder 'een grote groep fans' moet verstaan.