Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezers gezocht

Hallo, Ik zoek proeflezers die mijn manuscript willen doornemen. Uw naam komt in mijn boek als u het ook vrijwillig wilt corrigeren.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Twintig minuten lid van Sol en u wilt al dat ik u proeflees? Zullen we niet liever eerst een kopje koffie drinken? Beste ftayfur, een compleet manuscript proeflezen is geen sinecure. M.a.w. u vraagt nogal wat. Stelt u er ook iets tegenover voor de vrijwillge proeflezers - behalve vermelding in een boek dat wellicht nooit het gepubliceerde daglicht zal zien? Schrijven Online heeft ook een proefleesforum. Misschien eerst daar eens een stukje van uw manuscript plaatsen?

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo ftayfur. (Hoe kom je op die naam? Vlaams?) Ik ben niet zo ijdel dat ik het belangrijk vind om mijn naam in een boek te zien staan. U naam - Uw naam. Welkom op het forum. Wie ben je?

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, Wees eens lief, mensen... Deze persoon is nog maar net lid en kent de regels van het forum nog niet. Bitsige antwoordjes gaan hem niet verder helpen. Ftayfur, je kan op 'proeflezen' een stukje plaatsen, zodat je al feedback krijgt op een paar pagina's. Dat helpt al vaak om je blinde vlek te ontdekken. Succes.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
U naam komt in mijn boek als u het ook vrijwillig wilt corrigeren.
Op dit moment lijkt niets mij leuker, dan vrijwillig corrigeren.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Lore heeft natuurlijk gelijk, maar dit soort reacties ontstaan wel door een totaal gebrek aan informatie. - Welk genre heeft het boek? - Wat is de omvang? - Wanneer moet het proeflezen klaar zijn? - Wat verwacht je van de proeflezer (spelling, zinsbouw, factchecking, stijl)? Dat lijkt me het minimum. En natuurlijk wat er tegenover staat, maar dat is al kort aangestipt.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mijn reactie is niet negatief bedoeld. Meestal kijken mensen een poosje rond op het forum om te zien hoe het een en ander werkt (niet dat mij dat ooit gelukt is,)maar ik heb wel drie maanden gewacht om me aan te melden. Als je gelijk begint dat je graag proeflezers wilt, vind ik dat niet zo'n goed begin. Daarom mijn vraag wie hij/zij is. Ik bedoelt het goed ftayfur. Snap je mij/ons ook, Lore?