Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

'Proeflezen' opzet eerste poging tot boek schrijven

Misschien een brutale vraag van een forumlid wat nauwelijks actief is geweest, maar nee heb je, ja kun je krijgen. Ik speel al jaren met het idee om een eerste boek te schrijven. Niet met het doel om officieel te publiceren, maar gewoon als bezigheid en kijken of ik in staat ben een boek van begin tot eind te schrijven, mogelijk als oefening voor serieuzere pogingen later in het leven. Ik schrijf al zo'n 10 jaar songteksten en heb hier veel lof voor mogen ontvangen, schrijven in andere vormen is vrij nieuw voor me. Ik voel al jaren de drang om iets op papier te zetten en ineens schoot me vandaag een idee te binnen en heb ik het gevoel dat dit het moment is om een poging te wagen. In één zin samengevat is het een boek over een bedreiging voor de mensheid, als metafoor voor de depressie en bindingsangst van een persoon. De symboliek is enigszins vergelijkbaar met de film Melancholia als ik een vergelijking zou moeten bedenken. Ik heb een opzet (zeer amateuristisch) van ongeveer 3 pagina's met de grote lijnen, wat uitleg etc. gemaakt. De opzet heb ik in de afgelopen paar uur op papier gezet en zal hoe dan ook nog gigantisch veranderen en uitgebreid worden alvorens een echte start te maken, maar ik vraag me af of dit idee enige interesse wekt/kans van slagen heeft of dat ik alleen de illusie heb dat het een aardig verhaal kan zijn. Zou iemand bereid zijn om even de tijd te nemen om de opzet door te lezen en me een eerste reactie te geven over de grote lijnen? Je kunt hier reageren, maar mag bij interesse ook een mail doen naar bb-music@live.nl. Bij voorbaat dank,

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een brutale vraag van een forumlid wat nauwelijks actief is geweest.
Met al die positieve reacties (de mijne heb ik rechtstreeks gemaild) zou je natuurlijk ook gewoon kunnen beslissen om wat actiever te worden. De kracht van het forum is dat we elkaar helpen, dus... doe je best!