Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezers voor mijn verhaal

Hallo beste lezers Ik ben begonnen met een boek te schrijven dat zich richt op de jeugd (jongeren van 14j - 18j) maar ook voor volwassenen, ik zou het kaderen onder het genre fantasy, maar daarom zit het niet vol met allemaal onzin en zo. Ik heb ook een hele voorbereiding gemaakt voor ik begon met schrijven maar nu zou ik dus graag een/enkele proeflezer(s) willen voor mijn verhaal. Dus als je vaak boeken van dit genre leest, en graag leest, meld het dan even. Alvast bedankt! Sokol

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Sokol, Ik zou graag jou verhaal willen proeflezen. Fantasy is altijd leuk om te lezen! Kun je me een berichtje sturen? Casper

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[...] het genre fantasy, maar daarom zit het niet vol met allemaal onzin en zo.
Onzin en zo ...

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedere keer als hier iemand nieuw komt en vraagt of we een heel boek willen proeflezen, is er toevallig altijd een ander nieuw forumlid dat met zijn eerste post heel enthousiast zegt:" ja natuurlijk, ik doe niets liever dan voor jou uren te investeren zonder dat ik je ken en ik iets terug verwacht." Of is dit onzin en zo? Beste Sokol, Het is maar half zo lullig bedoeld als het nu overkomt, en ik hoop dat je iemand vindt die gek genoeg is om dit voor je te doen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was me nog niet opgevallen, maar CPIJ zijn bijdrage is inderdaad maar 1 bericht. Lijkt me sterk dat deze zich aanmeld en dan als eerste bericht zich gelijk aanmeld om een heel boek te proeflezen. Sokol, ik vind het ook dat je heel wat vraagt. Je bent net lid en verwacht gelijk dat mensen een heel boek van je lezen. Misschien dat je eerst actief mee kan doen. Dus ook bij anderen op topics reageren en meedenken. Om de proeflezers te ontlasten zou je ook kunnen vragen of ze 1 of 2 hoofdstukken willen lezen. Je zou ook nog een stukje bij proeflezen kunnen zetten en dan is het uiteraard wel zo aardig om zelf ook op anderen te reageren die daar iets weg hebben gezet

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
maar daarom zit het niet vol met allemaal onzin en zo.
Waarom zou fantasy onzin zijn? Sommige literatuurboeken die ik las waren veel, véél onzinniger dan fantasy. Sowieso super dat je denkt aan proeflezers en daar actief naar zoekt. Veel schrijvers doen dat niet eens, laat staan dat het lukt om een heel verhaal af te ronden. :) Alleen kost het lezen en beoordelen van een verhaal wel veel tijd. Daarom willen veel proeflezers er iets voor terug. Een proefleesruil bijvoorbeeld: jij proefleest hun verhaal, zij de jouwe. Ook is dit wat weinig informatie voor een proeflezer die geïnteresseerd is. Wat kan de proeflezer verwachten? Waar gaat het verhaal precies over? En, erg belangrijk: hoeveel woorden telt het? Het maakt namelijk wel uit of het maar een kort verhaal is of een lang epos. Als je trouwens niets op deze site kan vinden, kunnen vrienden en familie ook altijd nog een optie zijn. Het nadeel is natuurlijk dat ze je kennen, en misschien minder harde kritiek geven omdat ze aardig voor je willen zijn. Je hebt natuurlijk niets aan "ja, best goed verhaal". Als je vrienden hebt die ongeveer op hetzelfde niveau als jij schrijven, is dat een goede optie. Zorg dat ze echt serieus lezen en kritiek durven geven, en dat ze het liefst ook genoeg weten van schrijven en wat een goed verhaal maakt (ze hoeven niet zelf te schrijven ervoor)