Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Verhalenbundel voor kinderen

Kinderen staan er om bekend dat ze een levendige fantasie hebben. Nu leek mij het heel erg leuk om daar samen met andere schrijvers een soort van bundeltje van te maken. Meer in de geest van elke dag een verhaaltje. Maak er niet te grote verhalen van zodat het ook makkelijk is om voor te lezen. In de eerste instantie is het leuk voor jezelf en om voor te lezen maar misschien is het ook een leuk idee om dit naar de uitgever te sturen, als we natuurlijk allemaal tevreden zijn. Wie doet er mee?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je dan op zijn minst eerst moet bepalen voor welke leeftijdscategorie het bestemd is, om voor te lezen of om zelf te lezen, in dat laatste geval ook AVI-niveau, en de lengte van verhalen.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat zelf te denken aan een verhalenbundeltje van ongeveer 150 woordjes per verhaal om voor te lezen. Een leeftijdscatagorie tussen de 0 - 6 jaar, denk aan voor-het-slapen-gaan-verhaaltjes. Ook lijkt het mij leuk om de "problemen" van de kinderen aan te snijden, tand verliezen, verlatingsangst, monster onder het bed. Maar ook de leuke dingen zoals verjaardag, geboorte van broertje/zusje etc.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat vind ik een héél brede leeftijdsgroep. Mijn dochter zit er middenin, maar als ik in de winkel een boek tegenkwam waar dat op stond, van 0 tot 6, dan zou ik dat waarschijnlijk toch niet snel kopen, ze vindt nu bijvoorbeeld al heel andere verhalen (meer tekst, minder prentjes, meer verhaal, minder rijmpjes) leuk dan een half jaar geleden.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@pr ik denk dat dat per kind verschilt, onze kleine meid vond het geweldig! Maar we lezen altijd wel altijd hetzelfde verhaaltje voor. Misschien moeten we meer denken aan de leeftijd 4-6 jaar waarbij de "problemen" meer tot zijn recht komen. Dit omdat ze zelf deze onzekerheden ook kennen.