Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep Amsterdam

.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kan niet anders dan dat Amsterdam vol moet zitten met mensen zoals ik.
Helaas, het is anders. Amsterdam zit niet vol met mensen als jij.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kan niet anders dan dat Amsterdam vol moet zitten met mensen zoals ik.
Helaas, het is anders. Amsterdam zit niet vol met mensen als jij.
Om een boek over te schrijven, deze dialoog.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een dialoog? Misschien... En als Diana het schrijft... wellicht. Drie mensen ontmoeten elkaar elke dinsdagmiddag in een kroeg. Gedoemd tot tafelgenoten. Er was maar één tafel. Er stonden drie stoelen. Ze hadden geen oog voor elkaar. De vrouw niet voor de mannen. De mannen niet voor de vrouw. Ze stonden bekend als het Schrijversgilde. Ze schreven dialogen. Logisch toch? Of niet? Vette nicotine droop van het behang. De uitsmijter keek hongerig naar hun uitsmijters. De waard schonk geen aandacht aan het trio en schonk een jonge in. Ze fluisterde: "Waar denken jullie aan?" Ze stelde de vraag zonder op te kijken. Ze wist dat een antwoord nooit zou komen. Ze kende hun als ware zij haar. Ze was mensen als zichzelf zat. Ze luisterde naar het geluid van potlood op papier en peuterde met haar potlood aarde onder haar nagels vandaan. "Ik vind dat we een oproep moeten plaatsen om mensen zoals wij uit te nodigen."

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Eén koffie graag.' 'Wat voor?' 'Gewone, alstublieft. En, eh, pardon, maar zou ik u misschien iets mogen vragen?' 'Nou?' 'Nou, ik hoor hier iemand te ontmoeten, zeg maar, en ik vroeg me af... Nou ja, het hoort iemand te zijn net als ik.' 'Als jou? Weinig kans dan, joh. Zoiets he'k nog nooit gezien.' 'Maar dit is Amsterdam, en ik hoopte... ik dacht...' 'Ik ken heel wat mensen in Amsterdam, maar die zijn meer zoals ik, weet je.' 'Oh...' 'Probeer anders het internet eens, vriend.' 'Oh, u wilt niet weten... Nou ja, dat heb ik al gedaan, laten we maar zeggen. In ieder geval bedankt.' 'Het beste, man. Het beste.'

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cronopio, we bedoelen het niet verkeerd. Sorry voor het misbruik van je thread, ik hoop dat je er niet minder van ons om denkt. We schrijven er nu eenmaal graag op los - eigenlijk zijn we net als jij. Ik hoop dat je een leuke schrijfgroep vindt, maar als je er nog zin in hebt, ben je altijd welkom om in dit grote online schrijfcafé een kopje koffie te drinken. [edit] Ik herinnerde me trouwens dit topic nog: http://www.schrijvenonline.org/forum/oproepen/sch… De posters van latere berichten - die zijn vrij recent - waren ook op zoek naar een schrijfgroep, dus misschien kun je hen eens contacteren en vragen of ze inmiddels als iets gevonden hebben, en of dat ze nog een nieuw lid erbij zouden verwelkomen.