Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Experiment - Discipline Club voor Schrijvers (omgeving Utrecht)

Discipline is net als geld, je hebt er nooit genoeg van... Ondanks dat schrijven overduidelijk een eerste levensbehoefte is, ben ik waarschijnlijk niet de enige hier op het forum ben die heel af en toe (...) wat last heeft om het ook daadwerkelijk te doen. Daarom wilde ik graag met een aantal mensen een experimenteel groepje opzetten - het gaat niet zozeer om het lezen van materiaal (alhoewel we zouden kunnen besluiten dat ook te doen) maar om het elkaar stimuleren om daadwerkelijk een realistische schrijfplanning te maken en je daar aan te houden. Gebaseerd op een afstudeergroepje dat ik ooit had: - Je komt bij elkaar en iedereen maakt voor zichzelf een planning voor de komende tijd (bv. 1x per twee weken?) - Je wordt ingedeeld met een buddy met wie je halverwege de twee weken even telefonisch contact hebt. Op dit moment kun je aangeven dat 1. je planning echt super was en je helemaal op schema ligt, 2. je een lanterfantende oelewapper bent en je je doelen moet bijstellen (no judgement als dat zo is overigens, bijstellen is prima!) - Wederom bijeenkomst waarbij iedereen vertelt of de (eventueel bijgestelde) planning na het contactmoment inderdaad gehaald is. Op basis van achtereenvolgens halen of niet halen, krijg je stickers of kruisjes achter je naam (oeh scary!). Bij mijn afstuderen werkte het als een malle, omdat je a) geen kruisjes achter je naam wilt, b) je steeds beter leert inschatten wat realistisch is en wat je per week daadwerkelijk kunt doen naast alle afleidingen, sociale verplichtingen en voltijdbanen. Ben benieuwd of er mensen zijn die mee willen doen! :)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het klinkt inderdaad erg leuk. Maar ik woon in Limburg en dat lukt me niet. veel succes ermee :)

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi Olivetti, Wat een leuk idee. Ik ken het concept ook van mijn afstuderen. Ik ben een beetje aan het experimenteren met manieren om mijn schrijfwerk te plannen. Die stok achter de deur mis ik af en toe wel. Aan verhalenwedstrijden (met deadlines) meedoen is trouwens ook wel een goeie methode. Ik woon soort van in de buurt van Utrecht, dus ik wil wel meedoen! 1x per maand zou voor mij op zich wel voldoende zijn - icm online.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Olivetti, Bedankt voor het delen van je goede idee. Ik schrijf zelf regelmatig artikelen voor kranten en magazines. Ik heb mezelf nu een groter (non-fictie) schrijfproject opgelegd dat ik over drie/vier maanden af wil hebben. Ik kan zeker support gebruiken en support/advies geven, mocht je nog op zoek zijn naar meer kandidaten voor het groepje. Ik woon in Amsterdam... zie er naar uit meer te horen...

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Utrecht is voor mij niet aan de andere kant van de wereld dus ik als het mag, kom ik tijdens het eerste gesprek graag meekijken en denken!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet of er al een groep is maar als dit zo is dan ben ik ook wel geinterreseerd. Ik woon in Utrecht en werk aan een roman en schrijf soms korte of iets langere verhalen voor schrijfwedstrijden.