Start » Forum » Themaforums » Januari schrijfmaand » Opdracht# 1- Goodbye

Opdracht# 1- Goodbye

14 reacties [Laatste bericht]
Marietje
Laatst aanwezig: 1 dag 2 uren geleden
Sinds: 8 Jan 2014

Opdracht# 1- Goodbye

Goodbye

Haar voetstappen in de gang worden gedempt door donkerblauw met gouden jacquard vloerbedekking. Treurig klinkt het piepende geluid van haar kofferwieltjes. Ze gaapt: elk fatsoenlijk mens slaapt nu.
Hij sluit de hotelkamer achter hen. De stilte accentueert het geluid.
Ze drukt alvast op het liftknopje en de deuren glijden open. Snel stapt ze in, kiest de bestemming begane grond, zet haar koffer naast zich neer en blijft in het midden van de lift staan.
Hij neemt plaats achter haar. Ze spreidt haar voeten en met haar hoofd in haar nek kijkt ze naar de aflopende getallen boven de liftdeuren. Via de zijwandspiegel observeert ze hem. Hij steunt met zijn handen achter zich op de leuning langs de achterwand en heeft zijn ogen gericht naar de grond.
Waarom is ze toch weer met hem meegegaan? Had ze maar naar Mams geluisterd. Natuurlijk heeft zo´n beroemde DJ in elke stad een andere schat.
Zonder zijn hoofd te bewegen kijkt hij haar aan. Betrapt kijkt ze weer omhoog. Ze strekt haar schouders naar achteren en omklemt de stang van haar koffer.
Berustend is het gedempte licht en de klassieke muziek. Nog een paar verdiepingen. Bewust van zijn blik sluit ze haar ogen.
Met een schokje geeft de lift zijn eindbestemming aan. Na de ping kijkt ze op. De deuren bieden een uitweg: zij naar huis en hij naar zijn volgende set. Aarzelend zet ze een stap naar voren.
Hij pakt haar arm, trekt haar terug de lift in en ramt op het bedieningspaneel. De deuren sluiten. Met een ruk trekt hij haar in zijn armen en kust haar. Van zacht naar passioneel. Haar koffer klapt op de grond. Ze valt tegen hem aan.
Zijn lippen kriebelen tegen haar mond. ‘ We moeten echt iets doen aan dat vervelende afscheid nemen.’

Ik blijf want ik schrijf!

Reacties

janpmeijers
Laatst aanwezig: 3 uren 20 min geleden
Sinds: 8 Mrt 2013

Marietje,

Minimaal decor met maximale opbouw - zo hoort het.
terzijde: hier benadruk je teveel: 'Intimiteit verhoogd.' schrappen! De scene ademt van zichzelf wink

Begaande grond - begane grond

Weg zonder bestemming roman M.BOOX

Schrijfcoach Od...
Laatst aanwezig: 3 uren 13 min geleden
Sinds: 24 Aug 2006

Veel sfeer en veel drama gebeurt binnen in jouw personage. Mooi gedaan Marietje.

Marietje
janpmeijers schreef:

Marietje,

Minimaal decor met maximale opbouw - zo hoort het.
terzijde: hier benadruk je teveel: 'Intimiteit verhoogd.' schrappen! De scene ademt van zichzelf wink

Begaande grond - begane grond

Dank je wel Jan!
Hoe kom ik zo dom: begaande grond sarcastic eye roll
Intimiteit verhoogd geschrapt. Je had gelijk. nod

Marietje
Schrijfcoach Odile Schmidt schreef:

Veel sfeer en veel drama gebeurt binnen in jouw personage. Mooi gedaan Marietje.

Bedankt voor het compliment!

Mili
Laatst aanwezig: 6 uren 27 min geleden
Sinds: 1 Mrt 2014

Op en top een entree à la Marietje. De kleuren zijn er weer - donkerblauw met goud -, een hijgende DJ; alsof je nooit bent weggeweest. Een passage uit je boek?

[Hij neemt plaats achter haar.] vind ik wat bevreemdend. Er staat toch geen stoel in de lift?

Je hebt het weer helemaal voor je lezer uitgesponnen. nod

A vendre: Femme âgée, jamais aimée.

maddbrug
Laatst aanwezig: 9 uren 54 min geleden
Sinds: 20 Dec 2011

Marietje,
een 'warme' scene, met mooie woorden. Ik vroeg mij het ook af of het uit je boek een passage was. Fijn je weer te lezen!

Marietje
Mili schreef:

De kleuren zijn er weer - donkerblauw met goud -, een hijgende DJ; alsof je nooit bent weggeweest.
Je hebt het weer helemaal voor je lezer uitgesponnen. nod

Yep! That's me! big grin

Het zou zomaar in mijn manuscript kunnen passen. wink

Over het - plaatsnemen achter haar - buig ik mezelf nog even. Achter haar staan bevat twee maal staan achter elkaar.

Bedank voor jouw reactie! smile

Marietje
maddbrug schreef:

Marietje,
een 'warme' scene, met mooie woorden. Ik vroeg mij het ook af of het uit je boek een passage was. Fijn je weer te lezen!

Bedankt voor je reactie. Fijn om weer tijd te hebben gevonden om ff mee te doen. nod

Blavatski
Laatst aanwezig: 4 uren 54 min geleden
Sinds: 29 Mei 2008

Dag Marietje, heerlijke romantische vertelling. Graag gelezen. Proficiat. blush

Leven en laten leven.
auteur van de novelle "De oude man." ISBN: 978-90-8834-099/4 -- http://www.blavatski.be

Meta Boonstra
Laatst aanwezig: 12 uren 9 min geleden
Sinds: 17 Apr 2015

Marietje, dat voornemen is natuurlijk gedoemd te mislukken, wie kan DJ nu weerstaan wink

Misschien kun je de zin, hij neemt plaats achter haar, laten vervallen. Het blijkt al uit de volgende zinnen.
Leuk dat je weer tijd hebt om te schrijven!!

Niets is wat het lijkt

Marietje
Blavatski schreef:

Dag Marietje, heerlijke romantische vertelling. Graag gelezen. Proficiat. blush

Dank u wel voor de leuke reactie! smile

ps. Ik heb u via Facebook een privé bericht gestuurd maar wellicht (omdat we geen vrienden zijn) heeft u dat niet gezien?

Marietje
Meta Boonstra schreef:

Marietje, dat voornemen is natuurlijk gedoemd te mislukken, wie kan DJ nu weerstaan wink

Misschien kun je de zin, hij neemt plaats achter haar, laten vervallen. Het blijkt al uit de volgende zinnen.
Leuk dat je weer tijd hebt om te schrijven!!

Jij hebt het helemaal begrepen- bedankt!

Ik neem je tip in overweging. thumbsup

See you! wink

Blavatski
Laatst aanwezig: 4 uren 54 min geleden
Sinds: 29 Mei 2008

Dag Marietje, ik heb inderdaad geen berichtje van je gelezen. Ik zal nog eens mijn berichtjes overlopen. En als we nog geen vriendjes op facebook zijn, moeten we dat vlug in orde maken. Ik sta op fb onder mijn gewone naam: Marijcke Cauwe. stick out tongue

Leven en laten leven.
auteur van de novelle "De oude man." ISBN: 978-90-8834-099/4 -- http://www.blavatski.be

Marietje
Blavatski schreef:

Dag Marietje, ik heb inderdaad geen berichtje van je gelezen. Ik zal nog eens mijn berichtjes overlopen. En als we nog geen vriendjes op facebook zijn, moeten we dat vlug in orde maken. Ik sta op fb onder mijn gewone naam: Marijcke Cauwe. stick out tongue

Mijn vriendschapsverzoek is onderweg! smile

A A N B I E D I N G Schrijven Magazine

1 jaar voor slechts € 26,50 én 3 cadeaus!

Profiteer nu!

Door ervaren, professionele redacteuren. Goed én betaalbaar!

Meer informatie
Volkskrant looft Schrijven Magazine

In een stuk getiteld: 'Schrijven Magazine, omdat iedereen schrijver wil worden'.

Lees meer
Schrijven Magazine: geen nummer meer missen?

Neem nu een abonnement op Schrijven Magazine! Profiteer van onze superaanbieding!

Profiteer nu!